منابع ترکیه‌ای: اردوغان اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفته است

پس از تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره وخامت حال رئیس‌جمهور ترکیه، سردبیر یکی از شبکه‌های این کشور به نقل از منابع آگاه خبر داد که رئیس‌جمهور ترکیه تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، منابع آگاه در ترکیه خبر دادند که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «ترکیا الان»، «هاکان اویگون» سردبیر شبکه ترکیه‌ای «فلش»، شامگاه پنجشنبه، به نقل از برخی منابع در کاخ ریاست جمهوری ترکیه خبر داد که رجب طیب اردوغان اخیرا تحت عمل جراحی «واریس» قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

اشتباهات اردوغان ترکیه را چگونه به نقطه شکست می‌کشاند؟

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع ترکیه‌ای اخیرا گمانه‌زنی‌هایی درباره وخامت حال اردوغان مطرح کردند.

با این حال، سردبیر شبکه فلش گفت که وضعیت جسمانی رئیس‌جمهور ترکیه خوب است و او هم‌اکنون مشکل خاصی ندارد.

رجب طیب اردوغان در سال ۲۰۱۲ نیز دو بار تحت عمل جراحی روده قرار گرفته بود که هر دو عمل او موفقیت‌آمیز بودند.

سازمان کل امنیت ترکیه، چهارشنبه،‌ در واکنش به گمانه‌زنی‌هایی که اخیرا در ارتباط با وضعیت سلامت رجب طیب اردوغان مطرح شده‌ بود، اعلام کرد: «پیام‌هایی که در فضای مجازی درباره سلامت رئیس‌جمهور اردوغان منتشر شده‌اند،‌ بی‌اساس هستند».

 همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره وخامت حال اردوغان، پایگاه خبری «سی‌ان‌ان‌ ترک» در گزارشی خبر داد که اقداماتی قانونی علیه ۳۰ نفر که اطلاعاتی «گمراه‌کننده» درباره سلامت رئیس‌جمهور منتشر کرده‌اند، اتخاذ شده است.

در چند ماه گذشته، گمانه‌زنی‌ها در مورد سلامت رئیس‌جمهور ترکیه به ویژه پس از اینکه او در انظار عمومی در صحبت کردن و حرکت کردن مشکل داشت، افزایش یافته است.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی اخیرا در پیام‌هایی اشاره کردند که اردوغان کفش‌هایی ۹۰۰۰ یورویی با طراحی خاص پوشیده است که به حفظ تعادل کمک می‌کند و عموماً توسط افراد مسن استفاده می‌شود.

در ماه اکتبر، «استیون کوک» کارشناس امور خاورمیانه و آفریقا، در نشریه «فارن پالیسی» نوشت که شواهدی که برخی تردیدها در مورد سلامت اردوغان را مطرح می‌کنند، در حال افزایش است.

وی با اشاره به این احتمال که یک فرد قدرتمند دیگر بتواند بر ترکیه پس از اردوغان حکومت کند، «هاکان فیدان» معاون سازمان اطلاعات ملی، «حلوصی آکار» وزیر دفاع و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه را از جمله نامزدهای احتمالی برای تصدی این پست عنوان کرد.

پس از انتشار این مقاله، اردوغان ویدئویی را در کانال تلگرام خود از بازی بسکتبال خود به اشتراک گذاشت. در این ویدیو لباس شماره ۱۵ با درج «ر. طیب اردوغان» روی پیراهن چاپ شده است. او کاپیتان است و در حال تشویق هم تیمی‌هایش دیده می‌شود.

منتقدان این اقدام را به‌عنوان تلاشی برای رد گمانه‌زنی‌ها درباره سلامت رئیس جمهور ترکیه تفسیر کردند. بسیاری از شهروندان ترکیه با فقر و تورم دست و پنجه نرم می‌کنند و به نظر می‌رسد جایگاه پایگاهی او روز به روز کاهش می‌یابد.

یک هفته پس از انتشار این مقاله، «فخرالدین آلتون» مدیر ارتباطات اردوغان، در توییتر بیانیه‌ای داد و ادعای این  مقاله مبنی بر اینکه اردوغان ممکن است برای نامزدی مجدد در انتخابات ۲۰۲۳ بیمار باشد را به عنوان «اخبار جعلی» توصیف کرد.

در همین حال، اردوغان که قرار بود پس از شرکت در اجلاس سران گروه ۲۰ در شهر «رم» در ایتالیا در آخر هفته برای شرکت در اجلاس اقلیمی به شهر «گلاسکو» در اسکاتلند پرواز کند، روز دوشنبه به ترکیه بازگشت و دلیل تصمیم خود را خواسته‌های برآورده نشده در زمینه امنیتی عنوان کرد.

اخیرا نیز وبگاه «ترکیش مینت» با انتشار ویدئویی از رئیس‌جمهور ترکیه نوشت که اردوغان پس از پذیرفتن تبریک میهمانان به مناسبت روز جمهوری ترکیه در میان پرچم‌های این کشور در کاخ ریاست جمهوری دیده می‌شود. پس از اعلام پایان مراسم، اردوغان برای خروج از سالن به چپ می‌پیچد و با دشواری راه می‌رود و دست‌هایش بی‌حرکت هستند. در این فیلم مشخص است که دستیاران اردوغان با عجله موانع پیش روی او را برمی‌دارند تا مسیر تردد اردوغان را باز کنند.

این گمانه‌زنی‌ها درباره سلامتی اردوغان در حالی مطرح شدند که اردوغان در سال ۲۰۰۲ از «بولنت اجویت»، نخست‌وزیر وقت ترکیه خواست که استعفا دهد زیرا به نظر می‌رسید که او مشکلات سلامتی دارد و قادر به انجام وظایف خود به عنوان نخست‌وزیر نیست. اردوغان در آن زمان رهبر حزب تازه تاسیس عدالت و توسعه (AKP) بود که چند ماه پس از درخواست او از اجویت برای استعفا به قدرت رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    10 6
    رجب اردوغان ترکیه عمله و مهره و مجری طرح های یهود بین المللی و رژیم صهیونیستی اسرائیل در منطقه میباشد، انشاالله خداوند رجب ترکیه مردک متقلب و ریاکار و عمله یهود را به بدترین شکل ممکن تنبیه و مجازات خواهد کرد ... ما ایرانیان یکبار این انسان متقلب را از سقوط حتمی و مرگ نکبت بار نجات دادیم وگرنه خیلی سال پیش به سرنوشت محمد مرسی مصر دچار شده بود و الان استخوان هایش هم در قبر پوسیده بود
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      4 2
      خوب شما فکر می کنید ترکیه هم ایران است و بنی صدر دارد که باعث شهید شدن 300 هزار تن شد و یا فکر می کنی عربستان است و بن سلمان دارد یا مصر است و انور سادات دارد- این سایت سراسر نظرات پژاک و کومله و پاسدار کش ها را پخش می کند
    • آذری iran IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      2 5
      بخدا قسم کامنت و اظهار نظر بالا رو من نوشتم که خودم با افتخار یک ایرانی و آذری هستم، ولی من اولویت کشورم ایران نه طورکیه رجب خانی !!! شما هم آذری نیستی اگر آذری ایران باشید تاریخ عثمانی ها رو خوانده باشید اینطور زیر بیرق ترکیه و رجب ترکیه که از نوادگان عثمانی و قاتل پدران ماست دفاع و حمایت نمیکردی پس قطعا یک سایبری ترکیه ای فارسی نویس باشی !!! من کرد نیستم حالم از گروه های تروریستی کردی بهم میخوره ! ولی عاشق و فدایی میهنم ایران عزیز هستم یاشاسین گوزل ایرانیمیز .. زنده باد ایران زیبا و عزیز
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    7 6
    فکر کنم برای صهیونیست ها زیادی زحمت کشیده اینجوری شد بابا رجب جون کمتر نوکری کن برای اربابانت
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      6 5
      پایگاه دادن به آمریکا. اعزام داعش به کشور های منطقه به ویژه به سوریه .پیمان های چند جانبه با اسراییل. قرار دادن اسراییل در بزرگترین شرکای تجاری ترکیه.تنش با تمامی کشورهای همسایه قبرس یونان عراق سوریه و ... کشور نسل کشی ها ترکیه
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    6 1
    خسته س ... خسته...!
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      5 5
      رجب بمیره دلمون برای حماقتهاش تنگ میشه دیگه کی می‌خواهد رجب بازی در بیاره !
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      2 0
      خوب بعد اردوغان حمله سراسری از درون کشور ایران را منتظر باید باشیم کسی از اسرائیل به ایران حمله نخواهد کرد اما باید منتظر سوریه دیگر از تهران باشیم اردوغان سدی محکم در برابر اسرایئل اول و دوم بود بعد از اردوغان کشور کردستان تشکیل خواهد یافت و به این شکل دلتان برای اردوغان بیشتر تنگ خواهد شد وقتی کردها از داخل شهر تهران قیام کنند
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      0 0
      پانطورک جان سایبری رجب پرست تو پیش خودت چی فکر کردی که ملت ایران رو با سوریه مقایسه کردی ! ملت ایران هزاران سال ملت و کشوری واحد با تاریخ و فرهنگ و مذهب و گذشته ای مشترک هستند فقط فارسی نوشتن یاد گرفتید شما سایبری های رجب ! ایرانیان با هر عقیده و باوری باشند پشت کشورشون هستند البته کخ من سخن از اکثریت میزنم همیشه اقلیتی خائن در هر جامعه ای بوده و هست ایران سرزمین بزرگان .. پانترک جان برو تا یخ این سرزمین رو مطالعه کن ما مثل ترکیه یک کشور تازه تاسیس و غصبی نیستم ترکیه کنونی آناتولی بخشی برای ایران بزرگ بوده بخشی روم شرقی و ملیت های گوناگون و مختلف منطقه از یونانی ها تا ارامنه و اکراد و زازاها و..... طی همین یکصد سال اخیر ترکیه رو تشکیل دادند و به زور هویت ترکیه ای تو خلقومشون فرو کردند یا باید نسل کشی میشدن یا ترک ؟ پس یادت باشه ایران رو با سوریه و طورچیه اشتباه نگیری ..
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 2
    خوب اردوغان با وجود اشتباهات بی شمار در سوریه که بدون او هم باز از طریق اردن و لبنان و عراق این بحران را شروع می کردند در کنار آن بزرگترین روزنه دور زدن تحریمهای امریکا بعد از چین بود حتی رویه برای ایران پول نقد را به اعتبار تبدیل نمی کرد اما ترکیه بخاطر مقابله با طرح اسرائیل بزرگ و امنیت خودش قبول این ریسک خطرناک را برای عدم نابودی اقتصاد ایران انجام داد پس ده ها باز از عمو پوتین برای ایران عزیزتر است حال ایران برای ترکیه چه کاری انجام داده است
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 1
    خوب اردوغان با وجود اشتباهات بی شمار در سوریه که بدون او هم باز از طریق اردن و لبنان و عراق این بحران را شروع می کردند در کنار آن بزرگترین روزنه دور زدن تحریمهای امریکا بعد از چین بود حتی روسیه برای ایران پول نقد را به اعتبار تبدیل نمی کرد اما ترکیه بخاطر مقابله با طرح اسرائیل بزرگ و امنیت خودش قبول این ریسک خطرناک را برای عدم نابودی اقتصاد ایران انجام داد پس ده ها باز از عمو پوتین برای ایران عزیزتر است ایران برای پس گرفتن اس 300 های زاخارتی از روسیه مجبور به شکایت به دادگاه بین المللی لاهه شد حال ایران برای ترکیه چه کاری انجام داده است
    • پاپک آذری iran IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      1 2
      ایران برای ترکیه خیلی منافع اقتصادی داشته و همچنان دارد عزیزم تصور کردی ترکیه عاشق چشم و آبروی ما ایرانیان بوده که در دور زدن تحریم ها با ایران همراهی کرده ؟ عمو رجب ترکیه همین چند سال پیش تو کودتای ترکیه داشت به فنا میرفت ! همان سرنوشت محمد مرسی مصر رو در انتظار داشت بازداشت و زندان و مرگ !!! اگر ایران به عمو رجب شما کمک نمی کرد الان عمو رجب شما مثل محمد مرسی مصر تو قبر زیر خروارها خاک خوابیده بود استخوان هاش هم الان پوسیده بودند ! پوتین و روسیه برای ما هیچ فرقی با جو بایدن آمریکا ندارد منافع ملی ایران ایجاب می‌کرد مقطعی با روس ها در یک جبهه باشیم این طبیعت منافع ملی و سیاست .. امروز ما ایرانیان پدافند و سامانه های بومی قدرتمند خودمان رو داریم تولید خودمون هست، گرنه تاریخ روابط روسیه و ایران رو ما از شما بهتر می‌دانیم .. الان عمو رجب شما با عمو پوتین شما خیلی رفیف شدن نظرت چیه ؟ یا فقط واسه ایران نمی پسندی ..؟ در ضمن من آذری ایران هستم از آذربایجان ایران عزیز ، اجداد و اصالت هزار پشتم هم آذری و ایرانی است تا بادکوبه آنسوی ارس هم قوم و خویش داشته و داریم ولی من اول ایرانیم بعد آذری .. زنده باد ایران یاشاسین ایران
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      0 0
      یاد یه خاطره ای افتادم زمانیکه ترکان ترکیه ای سامانه اس 400 روسی بقول دوست رجب پرست بالا سامانه زاخارتی رو از روسیه تحویل گرفته بودند جوانان ترکیه ای از شادمانی و شعف در پوست خود نمی گنجیدن پشت ماشین های وانت ریخته بودن ا چرخاندن پرچم ترکیه احساس خوشحال گی شعف و پیروزی می‌کردند که از روسیه توانستند سامانه اس 400 خریداری کنند !!! خدا رو شکر ما ایرانیان سامانه های بومی ساخت ایران بزرگ را تولید کردیم .. ما چیزی که لازم داشته باشیم نمیخریم می‌سازیم خوبش رو هم می‌سازیم ! ترکیه و عمو رجب شما فعلا با همان خرید اس 400 روسی شاد باشید خوش باشید
  • DE ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 4
    جراحی مغز داشته ۱۲ ساعت توو اطاق عمل بوده فقط ۱۱ ساعت با ذره بین دنبال مغزش آکبندش میگشتند پیداش نمیکردند بالاخره خسته شدند بخیه زدند اومدند بیرون.
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      1 0
      دمت گرم ... خوب آمدی .. خخخخ !!!
    • علی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      0 1
      مریضی تو هم خوب میشه نگران نباش
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    خردوغ بابت ظلم و جنایتت در سوریه اهی بمیری. آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس