کد خبر 1295003
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
جودو

در شرایطی که حل پرونده مشکل جودو نیازمند هماهنگی، همراهی و همدلی مسئولان ورزش کشور است، به نظر می‌رسد اظهارات رئیس فدراسیون جودو بر مشکلات دامن می‌زند.

به گزارش مشرق، درست در روزی که تاریخ رسیدگی به پرونده جودوی ایران در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) اعلام و گفته شد ۳ آذرماه به وضعیت تعلیق جودو رسیدگی می‌شود، رئیس این فدراسیون با اظهارنظری عجیب شرایط را به گونه‌ای دیگر رقم زد.

آرش میراسماعیلی در صحبت‌های خود مدعی شد که صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک بدون هماهنگی با فدراسیون جودو «نامه‌ای با لحن ملتمسانه‌» برای فدراسیون جهانی ارسال کرده که می‌تواند روند رسیدگی به پرونده تعلیق جودو در دادگاه حکمیت ورزش را با مشکلاتی همراه کند.

پس از این اظهارات، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، ارسال نامه به کمیته بین‌المللی المپیک را بر اساس درخواست فدراسیون جودو اعلام و طی شدن این اتفاق را روند مرسوم در مکاتبات با نهادهای ورزشی دنیا عنوان کرد.

در اینکه مسئولان کمیته ملی المپیک برای ارسال نامه به فدراسیون جهانی جودو باید با فدراسیون هماهنگی داشته باشند، هیچ شکی نیست، اما واکنش تند و رسانه‌ای رئیس فدراسیون جودو در چنین موقعیت حساسی می‌تواند بر مشکلات اضافه کند.

روال کار معمولا اینگونه است که رونوشت نامه‌های ارسالی از سوی کمیته ملی المپیک به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)؛ به فدراسیون‌های جهانی نیز ارسال می‌شود به خصوص در این مورد خاص که تعلیق، از سوی فدراسیون جهانی صورت گرفته نه از سمت IOC. حال سؤال این است که آیا کمیته با وجود مشخص و واضح بودن این ماجرا، فدراسیون را در جریان گذاشته است؟ حتی اگر پاسخ منفی باشد باز هم رئیس فدراسیون در این شرایط حساس نباید خودزنی می‌کرد و آن مصاحبه را انجام می‌داد آن هم در شرایطی که متن نامه (که تصویر آن در انتهای مطلب آمده است) ملتمسانه نبوده است.

در چنین شرایط حساسی که حل مشکل جودو نیازمند هماهنگی و همدلی دستگاه‌های ورزشی کشورمان است و از طرفی فدراسیون جهانی جودو و سایر نهادهای بین‌المللی، اتفاقات ورزش ایران را به دقت رصد می‌کنند، این موضوع و گلایه‌ها باید در درون خانواده ورزش کشورمان حل شود. جلسه‌ای که می‌توانست با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون جودو برگزار و گلایه‌ها در درون خانواده ورزش مطرح شود نه در یک مصاحبه تلویزیونی.

میدان جنگ را باید شناخت و به جای درگیری‌های داخلی، انرژی‌ را صرف هم‌افزایی و وحدت کرد. خودزنی‌ها از سوی هر فرد، گروه و نهادی قطعا باعث ایجاد مشکلات بیشتر برای ورزش ایران می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    این شخص رئیس المپیک و آن وزیر قبلی تعهداتی دادن که کل ورزش ایران را می توانند زیر سوال ببرند و محروم کنند اول برو آن را بررسی کن
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    کمیته ملی المپیک باید به بحث های حقوقی اشراف داشته باشه و با کارهای خاله زنکی زحمت چند ساله فدراسیون جودو رو خراب نکنه.
  • ناشناس IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    فدراسیون جودو عدم صلاحیت پیگیری این مسئله را دارد . با ید یک تیم ورزیده از وزارت ورزش.کمیته المپیک و نماینده صلاحیت دار از جامعه جودو مسئله پیگیری کنند جودو وضعیت خوبی ندارد
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    نگاهی به مصاحبه های تبلیغاتی میراسماعیلی طی دو سال گذشته نشان میدهد خودش بیش از همه علیه رییس فدراسیون جهانی جودو جبهه گیری کرده است حالا توپ را به زمین دیگران میندازد؟خیلی جالبه. میراسماعیلی داره همه تقصیرها رو میندازه گردن دیگران. آقای میراسماعیلی جودو رو نابود کردی
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    صرفنظر از جلسه رسیدگی دادگاه حکمیت ، باید نهادهای نظارتی و امنیتی ، با افراد داخلی که در فدراسیون جهانی دارای مسئولیت بوده و با تحریک فدراسیونجهانی جودو همچنان در حال بحران سازی برای جودو و بلکه ورزش ایران هستند برخورد قاطع نموده و آنان را به قوه قضاییه معرفی نمایند .باید وطن فروشان داخلی حتی اگر در ظاهر ریاکارانه باشند محاکمه شوند . چه کسی منصوری تی شرت فروش را سرمربی! تیم ملی کرد ؟ چه کسی ملایی را به رییس فدراسیون جهانی وصل کرد ؟ در سفرهای ورزش تیم ملی در سالهای 1398و 1397 به کشورهای اروپایی که بدون نماینده حراست وزارت ورزش صورت میگرفت چه اتفاقاتی افتاد ؟ و دهها سوال بی پاسخ دیگر.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس