کد خبر 1294998
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷
تا چه اندازه ریزش مو در روز طبیعی است؟

باید توجه داشته باشید که برخی از ریزش موها برای همه و در هر سنی می‌تواند کاملاً طبیعی باشد.

به گزارش مشرق، شاید از نظر شما هم موی سالم مویی باشد که حجم، شادابی و درخشندگی فراوانی دارد؛ بنابراین اگر هنگام استحمام یا شانه‌زدن مو انبوهی از تارهای جدا شده مو را ببینید، ممکن است این فکر به ذهنتان خطور کند که علت این ریزش موی شدید حتماً یک بیماری است.

بیشتر بخوانید

اختلالاتی که موجب ریزش مو می‌شوند

تا چه اندازه ریزش مو طبیعی است؟

وقتی موهایتان را به طور کامل زیر دوش حمام می‌شویید، موهایی که از قبل سست بوده یا از پوست سر جدا شده‌اند، به زمین می‌ریزند. اگرچه ممکن است تعدادشان زیاد به نظر برسد، اما شما به احتمال زیاد شاهد یک ریزش موی کاملاً طبیعی هستید. البته اگر ریزش موهایتان برای خودتان غیر عادی است (مثلاً به صورت طاسی نقطه‌ای، کچلی و ریزش توده‌ای)، حتماً باید به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید.

ریزش طبیعی مو در یک روز

دانستن حد معمول ریزش مو می‌تواند استرس بی‌مورد را برطرف کند یا به شما بگوید موهایتان نیاز به کمک دارند. بر اساس اعلام آکادمی متخصصان پوست آمریکا (AAD) ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در طول یک روز طبیعی است. برای افرادی که موهای بلندتری دارند، از دست دادن این تعداد تار مو بیشتر به چشم می‌آید. از آنجایی که ۱۰۰٫۰۰۰ فولیکول مو یا بیشتر، در پوست کف سر وجود دارد، از دست دادن حدود ۱۰۰ تار مو در روز تفاوت خاصی در شکل ظاهری ایجاد نمی‌کند.

​​ریزش مو در زنان و مردان

زنان در مقایسه با مردان معمولاً موهای بیشتری در روز از دست می‌دهند. هیچ راهی برای سنجش دقیق و واقعی این تفاوت وجود ندارد، زیرا حالت‌دهی روزانه مو با ابزار حرارتی و رنگ کردن مکرر موها نقش بسزایی در ریزش آن‌ها دارد. تقریباً ۴۰ درصد زنان هر روز موهای زیادی را به دلیل نوع مدل دادن، پیراستن و حالت‌دهی به آن‌ها از دست می‌دهند. (اهمیت مراقبت از ساقه مو نیز در اینجا پررنگ‌تر می‌شود.) زنان همچنین به دلیل قرار گرفتن در برخی موقعیت‌های طبیعی زندگی مانند بارداری و یائسگی بیشتر از مردان دوره‌های ریزش مو را تجربه می‌کنند.

چگونه می‌توانید متوجه شوید که ریزش مو شدید دارید یا ریزش مو طبیعی؟

شما می‌توانید آزمایش ساده‌ای را در خانه روی موهای خود انجام دهید. با قسمت کوچکی از موهای خشک و تمیز شروع کنید و انگشتان خود را از لابه‌لای آن قسمت عبور دهید. به محض رسیدن به انتهای تارهای مو، آن‌ها را به آرامی بکشید. اگر بعد از هر بار کشیدن بیش از دو یا سه تار مو در دست شما باقی بماند، ممکن است دچار تلوژن یا آناژن افلوویوم باشید. از هر ۱۰۰ تار مویی که کشیده می‌شود، نباید بیشتر از ۱۰ تار مو از سر جدا شود. در صورتی که موهای بیشتری در این آزمایش از پوست سر جدا شود، برای ریشه‌یابی و رفع این مشکل باید به پزشک مراجعه کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس