کد خبر 1294908
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
آدم ربایی

رییس پلیس پایتخت از ناکامی باند مخوف آدم ربایی و آزادسازی کودک ۹ ساله با درایت ماموران پلیس آگاهی پایتخت خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی و دستگیری یک باند مخوف آدم ربایی، گفت: اعضای این باند که از اتباع افغانستانی هستند فرزند 9 ساله یک تاجر افغانستانی را ربوده و در قبال آزادی آن 400 هزار دلار درخواست کرده بودند که با درایت ماموران پلیس آگاهی اعضا این باند دستگیر و این کودک به آغوش خانواده اش برگردانده شد.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری باند 3 نفره سارقان مسلح، بیان داشت: در اجرای طرح کاشف، فردی که در اتوبان های همت، حکیم، امام علی علیه السلام و... خودروهایی که راننده آن ها خانم بوده را تعقیب می کرد و به بهانه اینکه خودروی آنها دود می‌کند و دارای نقص فنی است را متوقف و سپس به زور و با تهدید چاقو به این افراد تعرض و دست درازی می کرد، شناسایی و دستگیر شدند که تا کنون 6 نفر خانم، این فرد شیاد را شناسایی کرده اند.

بیشتر بخوانید:

نقشه دختر خواننده برای ربودن پسر پیانیست

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستگیری باند 9 نفره سرقت گوشی و کشف دهها تلفن همراه از آنها ، گفت: در این مرحله از طرح کاشف اعضا 5 نفره باندی که با زور و با تهدید قمه و چاقو از تعدادی از کافی نت ها سرقت کرده بودند، نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار رحیمی با اشاره به دستگیری 28 نفر از محکومان متواری در حوزه سرقت، بیان داشت: مقابله با سرقت از جمله اولویت های اصلی پلیس پایتخت است که با جدیت این مهم در دستور کار قرار دارد.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به اقدامات 7 ماهه پلیس امنیت اقتصادی و اینکه پلیس امنیت اقتصادی پلیسی نوپا می باشد، بیان داشت: در 7 ماهه سال جاری تعداد 236 نفر از اخلالگران نظام اقتصادی با حدود 21 هزار میلیارد تومان اخلال در نظام اقتصادی کشور دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

وی با اشاره به دستگیری 57 نفر در حوزه زمین خواری گفت: در 7 ماهه سال جاری 61 نفر از بدهکاران بانکی که محکوم و متواری شده بودند نیز توسط پلیس امنیت اقتصادی پایتخت دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به اینکه در حوزه فرار مالیاتی 32 نفر دستگیر شدند، عنوان داشت: در 7 ماهه سال جاری در مجموع 439 نفر به اتهام زمین خواری، اخلال در نظام بانکی و اقتصادی، اختلاس، رشاء و ارتشا دستگیر شده اند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در سال جاری در بحث مقابله با کالای قاچاق 569 فقره پرونده تشکیل شده است، گفت: در این حوزه 890 نفر دستگیر و در این زمینه 157 دستگاه خودرو توقیف شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به اینکه در حوزه کالای مکشوفه در 7 ماهه سال جاری 42 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ایم، عنوان داشت: از ابتدای سال تاکنون در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز تعداد 17 مرحله طرح عملیاتی اجرا، که بالغ بر 200 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.

وی افزود: در پنجمین مرحله طرح کاشف، 266 سارق کیف قاپ، سارق منزل، سارق اماکن، مغازه و سارق خودرو و موتور سیکلت دستگیر شده است،که 169 نفر از آن ها دارای سوابق متعدد کیفری هستند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح 56 باند سرقت متلاشی و دستگیر شدند، عنوان داشت: سارقان دستگیر شده به دو هزار و 685 فقره سرقت اعتراف کرده اند.

رئیس پلیس پایتخت خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است که با همه توان و با اقتدار از امنیت و آرامش مردم دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کسی امنیت و آرامش اجتماعی، اقتصادی و... جامعه را مختل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 1
    مثل همیشه باز هم افاغنه
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      2 0
      متاسفانه همینطوره ! تازه این فقط بخشی از اخبار افاغنه است که در ایران هستند و جرم و جنایت و بزهکاری می‌کنند و رسانه ای می‌شود ....
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 0
      بعضیاشون دمبی دارند نگو خوب هم تعدادی هستند.
  • سید مجتبی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    آقا تهران و کرج شده تگزاس جان مرتضی علی (ع) امنیت رو بر قرار کنید آخه این چه وضعیه؟؟؟!!!
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      2 1
      خودتون چاره راه رو میدونید! کلان شهرها،در عرف دینی ما نیست! شهر از نظر ما باید،طوری باش،که همه به نوعی همه دیگر رو بشناسند! .. ضمن اینکه کم شدن اعتقادات دینی،در بین مردم،در نتیجه دوری قلب ها رو به ارمغان میرد و این اتفاقات یک ثمره بسیار کوچک از ان است!
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      3 0
      البته اینو باید گفت که این کودک 9 ساله افغان توسط هم میهنان افغانی خودش ربایش شده بوده .. ولی در مجموع حرف و سخن شما صحیح .. علت اصلی این نا امنی ها حضور میلیونی مهاجرین غیرقانونی افغانی در ایران میباشد که ظاهرا" آقایان مسئول نمی‌خواهند هیچ اقدامی در این‌باره داشته باشند !
  • iran IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    درود و سپاس از پلیس و نیروی انتظامی ایران عزیز ، متاسفانه حدودا" بیش از 13 میلیون نفر مهاجر غیر قانونی افغانی در ایران حضور دارند و همین معضل باعث نا امنی در شهرهای ایران عزیز شده لطفا" مسولین کشور فکری جدی برای این معضل بکنند ! ما ایرانیان بقدر کافی مشکلات خودمان را داریم دیگر توان اینکه تاوان و هزینه حضور چند میلیون افغانی در ایران عزیز را نداریم ..
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    محمد شهر استان البرز هم چند تن از همین افغان ها راننده وانت رو قتل رساندن درون چاهی انداخته بودن اتومبیل وانت مقتول رو سرقت کرده بودند که با هوشیاری پلیس و مامورین زنیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شدن ... باید قدردان زحمات نیروی انتظامی باشیم
  • ناسناس IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    تو هیچ جای دنیا ارازل واوباش مثل ایران جولان نمیده.الکی قانون تصویب کردند که حمل سلاح سرد حکمش محارب با خداست ولی ارازل هروز قمه بدست در شهرها جولان میدن کسی هم کاری به کار آنها نداره.اصولا تو ایران هیچ مقام مسئول احساس مسئولیت نمیکند وفقط میگه به من چه .
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    باسلام:مگرما درجنگ.تحمیلی تنهایی دربرابر دنیا نه ایستادیم کجاپناهنده شدیم به کشورهمسایه ها..بجایش ازتمام ایران به کمک امدند وبه پیروزی رسیدیم..وقتش رسیده که افغان ها را به کشورشان برگردانید وآزکشورشان دفاع وآباد کنند.هم به صلاح خودشون وهم کشورایران اسلامی مان..سالهاست بااحترام به کشورهمسایه ایران( افغاستان)//
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      1 0
      درود بر شما هم میهن گرامی .. جانا سخن از زبان ما می‌گویی .. احسنت و آفرین ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس