کد خبر 1294861
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
ترکیه: اس-400 را هر کجا و هر زمان بخواهیم مستقر می‌کنیم

«مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از تشکیل کارگروه مشترک آمریکا و ترکیه برای حل پاره‌ای از مشکلات فیمابین که منجر به ایجاد تنش‌های کم سابقه در روابط دو کشور شده خبر داد.

به گزارش مشرق، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از تشکیل کارگروه مشترک آمریکا و ترکیه برای حل پاره‌ای از مشکلات فیمابین که منجر به ایجاد تنش‌های کم سابقه در روابط دو کشور شده خبر داد.بر اساس این گزارش، چاووش اوغلو امروز در جریان برگزاری جلسه کمیسیون بودجه پارلمان ترکیه گفت که آنکارا به حفظ تماس‌های خود با رئیس جمهور آمریکا ادامه داده و دیدار اخیر «جو بایدن» و «اردوغان» را نیز سازنده توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

ترکیه: اس-۴۰۰ را هر کجا و هر زمان بخواهیم مستقر می‌کنیم

وزیر خارجه ترکیه در خصوص مشکلات موجود در روابط میان کشورش و آمریکا گفت: ما مخالفت خود را با موضع ایالات متحده در مورد «پ. ک. ک» و سامانه S-۴۰۰ اعلام کردیم زیرا این موضع با روح اتحاد ما مطابقت ندارد. ما یک کارگروه برای حل این مسائل ایجاد خواهیم کرد. ما قبلاً گفته بودیم که چنین پیشنهادی را به ایالات متحده داده ایم و اکنون یک پیشنهاد جدید از ایالات متحده، از طرف بایدن ارائه شده است.

لازم به ذکر است، وزارت دفاع ترکیه نیز امروز خبرهای منتشر شده در خصوص قصد این کشور برای انتقال سامانه موشکی اس - ۴۰۰ روسی به پایگاه هوایی اینجرلیک، یعنی محل استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور را رد کرد.

پیشتر برخی منابع خبری ترکیه گزارش داده بودند که ارتش این کشور اقدام به استقرار سامانه دفاع موشکی اس - ۴۰۰ روسی در پایگاه هوایی اینجرلیک واقع در جنوب ترکیه کرده است.

در همین راستا، یک منبع آگاه در وزارت دفاع ترکیه گفت: این اظهارات کاملاً خلاف واقع است.

با وجود تهدیدات آمریکا علیه ترکیه در ارتباط با خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰، یک مقام وزارت دفاع ترکیه روز ۱۰ آبان ماه، طی سخنانی تاکید کرد که این کشور از برنامه‌های خود درباره خرید سامانه دفاع موشکی «اس -۴۰۰» عقب نشینی نخواهد کرد.

این مقام وزارت دفاع ترکیه که نام آن اعلام نشده، گفته است: «هیچ تغییری در نگرش ما در مورد اس -۴۰۰ ایجاد نشده است و آنها در صورت لزوم مستقر خواهند شد».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    6 11
    از اونجایی که وضع اقتصادی ترکیه خراب شده و همچنین با توجه به افول مقبولیت اردوغان . نظر من این است که ترکیه با آمریکا به توافق خواهد رسید و تحت نظارت آمریکا خواهد رفت و زمان هایی که اف 35 در حال پرواز است سامانه اس400 را خاموش خواهند کرد و اینگونه مثلا حرف ترک ها به کرسی نشسته و هم دل روس ها را راضی نگه میدارند یا کلا در مقابل آمریکا تسلیم میشود . الان ترک ها احساس فروپاشی و غرق شدن دارند و خودشان را به ساحل آمریکا خواهند رساند .
    • سعید RO ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      4 2
      ممنونم از اینکه نظرتون رو گفتید
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      7 5
      شما الان چه احساسی داری کولی
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      7 1
      تركيه به تكنولوژي و پول غرب نياز داره و ابنو هم خودشون ميدونن ولي خوب بلدن چيكار كنن تا هم اين رو از دست ندن و هم كارها و برنامه هاي خودشونو پيش ببرن.تركيه از اولش تو اردوگاه غرب بوده و امريكا هم محاله بزاره تركيه به سمت روسيه بره. اين بازي با پول تركيه هم دقيقا تو اين موضوع نهفته است ولي بلاخره امريكا هم تو خاورميانه شديدا به تركيه نياز داره و براي چندتا چيز كوچيك قدرتي مقل تركيه رو كه تو خاورميانه دستش خيلي بازه رو از دست نميده.اردوغان واقعا يه سياستمدار به تمام معناست البته براي كشورش
    • رامین IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      2 1
      ترکیه با رشد اقتصادی 9 درصد وضع اقتصادیش خرابه؟ رشد اقتصادی 20 ساله گذشته ترکیه بطور متوسط 5 بوده اونوقت ما در 20 ساله گذشته با رشد کلی - 2 درصد در قله های علم و فناوری جهان هستیم! جنست جوره انگار....
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    10 19
    دسمال به دست های ترکیه بسم الله شروع کنید به اظهار چاکری برای اربابتون
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    7 6
    صدای تسلیم شدن ترکیه به گوش می رسه و تلاش روسیه برای کشیدن ترکیه به اردوگاه شرق بی فایده است چرا چون ترکیه در حال فروپاشی اقتصادی است.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    7 7
    ترکیه خواست گنده گ کنه دید که عددی نیست اف 35 که هچ ، ساخت تانک و بالگرد و ناوچه و کلی چیز دیگه را باید بیخیال بشه .
    • بهزاد AZ ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      19 8
      همه چیز رو داره بومی میسازه! مشکل موتور رو هم تا چند سال دیگه حل میکنه و سلاحهای خیلی ارزون و با کیفیت تر نسبت به قبای خودش تولید میکنه و بازار سلاح رو در اختیار میگیره. ترس دشمنان ترکیه هم از همینه
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      5 4
      ترکیه مگه چقدر سرمایه گذاری کرده ، شما یه نگاه کنید به میزان سرمایه گذاری چین در بحث موتور . همین هفته پیش بود بعد از تلاش برای ساخت موتور تانک در نهایت ناچار شد از کره وارد کند و بهرحال خود کره هم بله قربان گوی آمریکا است . اگر از نظر تکنولوژی و اقتصادی توانش را داشت درست میکرد . یادتان باشد تکنولوژی حکم ناموس کشورهای پیشرفته است و در اختیار کسی قرار نمی دهند . برای نمونه چین و روسیه با هم همکاری نزدیک نظامی دارند ولی چین برای ساخت موتور برای جنگنده نسل پنجمش یک سرمایه گذاری عظیم انجام داد .
  • سیدمرتضی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    6 4
    ببینید نفوذ قدرت امریکا اینجا معلوم میشه که وقتی که یکی از بانکهای ترکیه میات وتحریمهای ایران رو زیر پا میزاره چی میشه چند ملیارد دلار جریمه میشه رئیس اون بانک رو میبرن امریکا محاکمه میکنن و ترکیه لام تا کام حرف نمیزنه تمام سیستم شبکه ای ناتو وابسته هستن به ماهوارهای امریکا سیستم دفاع موشکی ترکیه قسمتی از سیستم دفاع موشکی اروپاست تکنولوژی اچن وابسته به فرانسه وایتالیا والمانه نیروی هوایی ترکیه وابستگی محض رو به امریکا داره ترکیه ادعا میکنه که میخواط اف۱۶هاش رو به نسخه وایپر به صورت بومی ارتقا بده اما برای ارتقای فانتوم ها با اسرائیل قرار داد بست واسرائیل اونهارو ارتقا داد اوینیک ورادار اسرائیلی درونشون هست وخیلی از وابستکیهای نظامی دیگه تهدید خری سوخوی۳۵یاسوخوی۵۷هم یک حرف مفته اگر سوخوی۳۵ هزارتمن باشه برای اون دو تا سه برابر خرج بر میداره و...
    • بهزاد AZ ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      14 1
      ترکیه کشیش آمریکایی رو دستگیر کرد و در مقابل آزادی رییس هالک بانک آزادش کرد! F16 ها رو میتونه بومی سازه بکنه ولی ۱.۴ میلیارد دلار از بابت f35 طلب داره بجای پولش کیتهای ارتقا و جنگنده های جدید بر میداره تا پولش رو زنده کنه! نرافزارهای جنگنده ها رو هم بومی سازی کرده وقتی کردها رو بمباران میکنه باید آمریکا مختصات نیروهای خودش رو به ترکیه اعلام کنه قبلا چون همه چی دست آمریکا بود حتی وقوع حمله به کردها از قبل اطلاع داده می شد.
    • US ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      1 2
      بهزاد پانترک اعوان و انصارت هم مثبت برات میزنن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس