ویژه ها

واقعیت این است که بخشی از جریان اصلاح طلب اصرار دارد که نسخه «معمر قذافی» در سیاست خارجی را برای مردم ایران تجویز کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با    «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** نباید به سرقت نفتکش ایران واکنش نشان می دادیم!

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «چند نکته درباره تنش دریایی» به قلم «علی بیگدلی» فعال اصلاح طلب نوشت: «چگونگی جزئیات رویارویی ایران با ناوهای آمریکایی در دریای عمان هنوز مشخص نیست...همیشه در آستانه انجام مذاکرات چنین اتفاقاتی می‌افتد. الان هم به نظر می‌رسد جناح خاص با همین وضعیت نیم‌بند مذاکره هم خیلی موافق نیست و به نظر بیشتر یک اقدامی است تا بتواند ترازویی که کفه توافق برای ادامه برجام سنگینی می‌کند را تا حدودی سبک کند تا در آستانه مذاکرات جلوی انجام آن گرفته شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «با توجه به مشکلات اقتصادی که در داخل داریم ولی جناح‌های قدرت و به‌خصوص نیروی‌های خاص ما خیلی علاقه‌مند به اینکه اختلاف‌مان با آمریکا در این زمینه حل شود، نیستند. شاید موجودیت و بقای خودشان را در ادامه خصومت با آمریکا می‌دانند... فشارهای اقتصادی در داخل مردم را به مرحله کلافگی رسانده که ممکن است زمینه‌های نارضایتی‌های را به‌وجود بیاورد».

در ادامه این مطلب آمده است: «طی روزهای آینده قرار است در منطقه مانور هوایی- دریایی اسرائیل با حضور عربستان، امارات و مصر اتفاق بیفتد...اینچنین حوادثی نشان می‌دهد که یک ائتلاف گسترده منطقه‌ای دارد، شکل می‌گیرد. اسرائیل در حال نصب کردن گنبد آهنین در بحرین و همین‌طور در امارات متحده است. به هر صورت، شرایط مطلوب نیست و آن گروه و جناحی سیاسی که دارند جلوی مذاکرات را می‌گیرند، معلوم نیست که چه فکری می‌کنند که بالاخره این مسیر به کجا ختم خواهد شد؟».

نباید به سرقت نفتکش ایران واکنش نشان می‌دادیم! / سفرهای استانی به غلط رسم شده است

آمریکا به دزدی دریایی اقدام کرده و ایران ضمن واکنش قاطع به این اقدام بزدلانه، محموله سرقت شده را به کشور بازگردانده است. با این وجود، این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که «نیروی‌های خاص ما خیلی علاقه‌مند به اینکه اختلاف‌مان با آمریکا حل شود، نیستند»! سوال اینجاست که آیا باید بابت دزدی دریایی از آمریکا تشکر می کردیم!؟ یا اینکه به دلیل ملاحظات حول مذاکرات برجامی به آمریکا می گفتیم «نوش جان» باز هم اگر خواستی نفتِ ما را بدزد و لذت ببر و مطمئن باش که واکنشی نشان نمی دهیم!

در شرایطی که اقدام غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تحسین افکارعمومی همراه بوده و واکنش منفعلانه و تحقیرآمیز طرف آمریکایی را نیز در پی داشته، برخی در داخل به این اقدام غرورآمیز حمله کرده و آن را مورد تخطئه قرار می دهند.

واقعیت این است که بخشی از جریان اصلاح طلب اصرار دارد که نسخه «معمر قذافی» در سیاست خارجی را برای مردم ایران تجویز کند. قذافی ضمن پذیرفتن مسئولیت حمله به هواپیمای خطوط هواپیمایی پان‌آمریکن و یا به‌قول رسانه‌ها، «حادثه هوایی لاکربی» خسارت خانواده‌های قربانیان را پرداخت و از سوی دیگر در مذاکرات با آمریکا برای برداشته شدن تحریم‌ها از تمام حقوق این کشور در داشتن برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز نیز صرفنظر کرد.

معمر قذافی در آن مقطع با تمامی مطالبات آمریکا موافقت کرد و در پی بهانه زدایی برآمد. آنها از لیبی خواسته بودند ضمن انهدام و انتقال تجهیزات هسته‌ای این کشور به کشوری دیگر، دسترسی کامل و نامحدودی به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدهد و در عین حال از تمام فعالیت‌های هسته‌ای اعم از تحقیق و تولید دست بکشد. قذافی حتی اطلاعات مربوط به چگونگی دستیابی به تجهیزات هسته‌ای را نیز در اختیار طرف غربی قرار داد.

قذافی به خیال خود بهانه های آمریکا و شرکای اروپایی واشنگتن را برطرف کرده و در انتظار نشست تا این بهانه زدایی به لغو تحریم ها و گشایش اقتصادی منجر شود.

اما در ادامه، آمریکا و انگلیس با خارج کردن اطلاعات محرمانه از لیبی و شناسایی زیرساخت‌ها و نقاط استراتژیک و حساس این کشور، در نهایت به‌ صورت هوایی به این کشور حمله کردند. قذافی به طرز فجیعی کشته شد و نه از لغو تحریم ها خبری بود و نه از گشایش اقتصادی در لیبی. این تنها یک نمونه از نتیجه اعتماد به آمریکا است.

حالا علیرغم این اتفاقات عبرت آموز، بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب همچنان نسخه ذلت و حقارت پیچیده و هرگونه اقدام اقتدارآفرین و غرورآمیز را تخطئه می کند.

** سفرهای استانی به غلط رسم شده است

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «وعده های نشدنی» نوشت: «یکی از ویژگی‌های مدیران و مسوولان اجرایی جدید شجاعت در دادن وعده‌های عمدتا نشدنی است ...مسوولان جدید با تصور و در واقع با توهم افزایش رضایت مردم و محبوبیت احتمالی خود، سفرهای استانی به غلط رسم شده را تشدید کرده‌اند. سفرهایی که جز ایجاد انتظارات غیرقابل انجام و دادن وعده‌های بی‌مبنا، حاصلی جز کاهش بیش از پیش سرمایه اجتماعی نخواهد داشت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «انجام سفرهای استانی با دستان خالی و دادن وعده‌های نشدنی با هیچ منطقی سازگار نیست. ایجاد بیش از یک و نیم میلیون شغل طی 17 ماه آینده، ایجاد بیش از یک میلیون مسکن و اخیرا سخنان وزیر صمت که "ارتباط دلار با کالای داخلی را قطع می‌کنیم" از جمله وعده‌های عمدتا نشدنی‌ای هستند که به ‌شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است».

در پایان این مطلب آمده است: «بهتر است مدیران بعضا کم تجربه بیش از این فرصت‌ها و هزینه‌های انسانی و مالی را صرف تصمیمات متوهمانه و نشدنی نکنند».

نباید به سرقت نفتکش ایران واکنش نشان می‌دادیم! / سفرهای استانی به غلط رسم شده است

روزی نیست که رسانه های اصلاح طلب، سفرهای استانی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت را مورد هجمه و تخریب قرار ندهند. این طیف حامی اصلی مدیریت امور کشور به سبک دولت روحانی است.

حسن روحانی رئیس جمهور سابق- خرداد ۹۸- در اظهارنظری قابل تأمل گفته بود: «نیازی نیست روزنامه‌ها از مشکلات مردم بنویسند. من خودم روزانه از داخل ماشین با دیدن تمام چهره‌های مردم، نظرسنجی می‌کنم. من روزانه نظرسنجی می‌کنم؛ یعنی در خیابان وقتی با ماشین می‌روم تمام چهره‌های مردم را نگاه می‌کنم؛ اینکه چند نفر لبخند دارند، چند نفر عصبانی‌اند و چند نفر قیافه‌شان گرفته است». این قبیل اظهارات و اقدامات دولتمردان در دولت تدبیر و امید همواره مورد حمایت طیف اصلاح طلب قرار می گرفت.

این روزنامه اصلاح طلب در مطلب مذکور از وعده های نشدنی سخن گفته است. در یک نمونه، برخی مدیران دولت قبل ادعا می‌کردند «بدون احیای برجام و پذیرش شروط FATF، امکان هیچ معامله‌ای از جمله خرید واکسن حتی با چین و روسیه وجود ندارد». اما در دولت سیزدهم در شرایطی که ایران به FATF نپیوسته بود و برجام نیز احیا نشده بود، واکسیناسیون به مقدار بسیار زیادی افزایش پیدا کرد و در این خصوص شاهد تحولی بزرگ بودیم.

در یک نمونه دیگر، در شهریورماه سالجاری رئیس جمهور در سفر به خراسان جنوبی و شهرستان طبس به کارگران معدن پروده وعده پیگیری مشکلات داد و به پبمانکاران هم ۲۰ روز مهلت داد. با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد که مطالباتی از جمله بیمه کارگران معدن و گلایه آنان در زمینه تفاوت در میزان حقوق دریافتی و استراحتگاه کارگران تحقق یافته و بخش قابل توجهی از مشکلات کارگران معدن پروده طبس مرتفع شده است.

دولت اکنون با عزمی جدی در پی جهش تولید مسکن است و در ساماندهی قیمت اقلام مختلف و از جمله قیمت مرغ نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده است. بر همین اساس ستاد تنظیم بازار تصویب کرد هر کیلو مرغ منجمد با ۵ هزار تومان کاهش قیمت، کیلویی ۲۰ هزار تومان به فروش برسد. همچنین کارشناسان معتقدند که با توقف و عقبگرد  افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت مسکن نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

چندی پیش یکی از فعالین رسانه ای در مطلبی نوشته بود: «فرق است میان دولتمردی که دستور سه برابر کردن قیمت بنزین را می‌دهد و می‌گوید خود من هم صبح جمعه خبردار شدم، با دولتمردی که صبح جمعه در استان‌های دوردست، شنوای درد دل مردم و تولیدکنندگان و کشاورزان در مناطق مختلف است. فرق است میان مدیری که با خودروی شاسی‌بلند اسکورتی از میان کارگران عبور می‌کند یا از چهره مردم نظرسنجی می‌کند، با مدیری که میان کارگران معدن در طبس می‌رود و همان جا دستور رسیدگی به مشکلات بیمه و دستمزد و مسکن‌شان را صادر می‌کند. تفاوت هست میان مدیری که آن قدر در دفتر کارش رسوب کرد تا دغدغه «زخم بستر» گرفتن او سوژه مردم شد، با دولتمردی که وسط میدان مدیریت می‌کند و نگرانی درباره او، ابتلا به کروناست».

** دیروز سفره مردم را کوچک کردند، امروز یأس آفرینی می کنند

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: «به نظر می‌رسد دستِکم بخش بزرگی از جامعه ایران به ویژه پس از وقایع سال‌های اخیر و رویکرد و مواجهه اصحاب قدرت و سیاست و نزدیکان به نهاد قدرت با این رخدادها، اسیر «بی‌تفاوتی» و «ناامیدی» شده‌اند... مواجهه عموم جامعه در سه ماه گذشته با دولت و دو سال گذشته با مجلس، تصویری دقیق از همان «بی‌تفاوتی» و «ناامیدی» را بازتاب می‌دهد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «بی‌تفاوتی و ناامیدی دو ویژگی دیگر نیز دارد. آن دو را باید تحت عناوین «ناپایداری» و «گسستگی» تعریف کرد. به واقع جامعه ناامید و بی‌تفاوت با فاصله‌ای بسیار اندک به وضعیت «ناپایداری» و «گسستگی» می‌غلطد. این جامعه به دلیل عدم وابستگی به نهاد قدرت و ساختار سیاسی حاکم بر کشور، تمام رشته‌های اتصال با آن را به قدر مقدور قطع می‌کند. تعلقات نسبت به این ساختار را به حداقل می‌رساند و در نتیجه مرحله «گسستگی» با ساختار سیاسی را تجربه خواهد کرد. این گسستگی نیز لاجرم به نوعی ناپایداری عمومی ختم خواهد شد».

روزنامه ابتکار در این مطلب تصریح کرد: «از این رو است که همه مسافران کشتی ایران باید نگران وضع موجود، بی‌تفاوتی، ناامیدی و فروغلطیدن جامعه در دامگه گسست و ناپایداری باشند که در غیر این صورت باید از «تاک» و «تاک‌نشان» قطع امید کرد».

نباید به سرقت نفتکش ایران واکنش نشان می‌دادیم! / سفرهای استانی به غلط رسم شده است

جریان اصلاح طلب با قبضه کردن دولت روحانی در شرایطی که هیچ برنامه ای برای اداره کشور نداشت، سفره مردم را کوچک کرد. حالا این جریان با یأس آفرینی و ناامیدکردن افکارعمومی، نمک بر زخم مردم می پاشد.

مردم ایران مأیوس نیستند بلکه گلایه مندند؛ گلایه دارند از جماعتی که حتی آب خوردن آنها را هم به برجام ربط داد و از سیب و گلابی های برجام گفت و طوری القاء کرد که برخی تصور کردند که هر دلار در پسابرجام، یکهزارتومان خواهد شد.

اما همین طیف در پسابرجام، مدعی شد که هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود! همین جماعت در پسابرجام دلار 32 هزارتومانی و مرغ 40 هزارتومانی و مسکن متری 30 میلیون تومان را به مردم تحمیل کرد.  

اکنون دولت سیزدهم و مجلس یازدهم عزم خود را جزم کرده اند تا علیرغم میراثِ شوم «دولتِ اصلاح طلبان»، در وضعیت اقتصادی تحول ایجاد کرده و گشایش اقتصادی را رقم بزنند؛ با اینحال جریان اصلاح طلب بجای تلاش برای جبران خسارت هایی که به جامعه تحمیل کرده، مشغول دهن کجی به مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 147
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • سید فروزان CH ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    37 1
    امثال آقای بیگدلی ....و ....کلا غریبه است ،
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      3 65
      اگر به آمریکا واکنش نشون نمی دادیم بهتر بود، برجام مهم تره
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      19 0
      ما ۱مدیر ساختمون داریم سیاستش اینه که این ۲۰ واحد هرکی هر غلطی میخواد میکنه بهشم میگیم اقا تو مدیری خب دارن پشت بوم‌ تازه ایزوگام شده ۱عالمه پول خرجش شده به فنا میدن ۱چیزی بگو.میگه نه تنش درست میشه اگه چیزی بگم ساختمون کم کم داره میشه طویله و فقط خرج‌رو‌دستمون میذاره چون کسی رعایت و مراقبت نمیکنه مدیرم از ترسش صداش درنمیاد.همینو تو مقیاس بزرگتر کشور درنظر بگیریم اگه با ترس بخواد مدیریت بشه سر تک تکمون بر باده
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      3 0
      وقتی به راه حل جریان اصلاح طلب برای اداره کشور نگاه میکنی در نهایت میرسید به همان نگاه اواخر قاجار و دوره پهلوی ها که میگفتند برای زنده ماندن مجبوریم هرچه دولت فخیمه انگلیس و روس میخواهد بدهیم برود
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      9 1
      عراقچی > نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      11 0
      اصلاح طلبان با همین نگاه برجام را به کشور تحمیل کردند
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      12 0
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و فقط باید سکوت کنند مشکلات ما میراث دولت خسته آنهاست.
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      12 0
      یانکی ها رو به غلط کردن انداختیم جیغ نوچه های داخلی شون در اومد.
    • DE ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      8 0
      نباید به سرقت نفتکش ایران واکنش نشان می‌دادیم! همانگونه که سالهاست به دزدی و رانتخواری ما اصلاح طلبکارها واکنش نشان نمیدهیم .چه فرقی با تفاوت دارد چه ما بدزدیم چه اربابمون امریکاه.
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      13 0
      منفور...پسر منفور... اینها انسان نیستند، چه برسه...
  • عطاءالله IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    52 2
    نحوه حرف زدن و عملکرد افسادطلبان فقط فقط بوی خیانت میدهد.
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      27 0
      به این شخص سبک بنویسید ترسیدی مرد بدو برو بغل بابا کدخدا
    • علی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      7 31
      داستان رسانه ملی ساختگی بود متاسفانه
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      2 0
      رئوس داستان کاملأ صحیح بود. آمریکایی های با راهنمایی اسرائیلی های خدعه گر به خیال خودشان هم به ایران حقه زده بودند و هم بیش از یک ملیون نفت مفت صاحب شده بودند اما با اقدام سپاه (آن مواردی که از نظر امنیتی امکان بیان آن بود) نه تنها نفت ایران پس گرفته شد بلکه کشتی دزدان دریایی هم به تصرف ایران در آمد و آمریکا با به صحنه در آوردن تمام استعداد خود سرشکسته و خفت آلود از صحنه متواری شد.
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      6 0
      ناراحتی و عصبانیت افساد طلبان از این قضیه نشان می دهد که داستان ساختگی نبود بلکه واقعی بود.
    • دادا IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      1 1
      اگه به دزدی نفت ایران توسط امریکا واگنش نشان نمیدادیم فردا خانه ات را میدزدیدند پس فردا اموال خانه ات را اول فکر کن بعد حرف بزن هرکی و هرچی هستی
  • احمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    34 3
    اف بر اصلاح طلب صهیونیست مرگ بر مزدور امپریالیست مرگ بر غربگرای کاسه لیس
    • ربانی IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      2 0
      زنده باد ایران قوی
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    8 2
    پس چرا اخیرا به آقای وکیلی مدیرمسئول ابتکار پست مهمی دادن؟ اینها که یا کار نمیکنند و یا خرابکاری هم میکنند دلشون با ایران نیست با آمریکا و اسراییله
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      6 1
      نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستن.
    • ایرانی IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 0
      اینها بازیه
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    8 1
    اینها راه نجات کی را نشون میدند؟ نجات ما یا شیطان ؟ اگر راه نجان امریکا بود که در این سالها کسی نجات پیدا میکرد میشه بعنوان نمونه یک کشور نجات یافته را مثال بزنند ما هم بشناسیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمیدونم این بلا از کجا گریبان بعضی ها را گرفته ولی میدانم کسی را که خدا کورش کند کیست که بتواند بینایش کند. حرف من نیست حرف قرآن است. ملت از غافلین به خدا پناه و از آنها اعلام انزجار کرده اند ولی شیطان پرویی نجومی دارد
    • علی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 0
      مثال : مردم کره یک نژاد هستند و در یک زمین زندگی میکردند کره جنوبی با امریکا دوست شد حالا از پیشرفته ترین کشورهاست
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    8 1
    اینکه نباید جلوی آمریکا میایستادیم تفکر اشتباه است هر ضعف نشان دهی باید سواری بیشتر بدهی عیب از کشورهای منطقه است بجای اینکه با ایران متحد شوند با آمریکا متحد میشوند و چونکهاز آمریکا ترس دارند چونکه قدرتمند است زور آنها به ایران نمیرسد ما از بیرون ترس نداریم ولی ترس ما از درون است
  • محمد IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    5 1
    چرا این بی ....ها رو اعدام نمی‌کنید؟ بی ....که فقط به .... نیست، آدم بی .....و بی .....می‌تواند یک کشور رو به باد بدهد.
  • حسین IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    12 2
    مشرق جان دمت گرم...به نظرم ازهفته بعدروزانه سه تاوبلاگ بری...روزنامه هاشون اعم ازجمهوری اسلامی وشرق وآفتاب یزدوابتکارو...دروغ پردازاند...فعالان رسانه ای آفتاب پرست زیادی دارند...
  • سید IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    12 7
    قاسم محبعلی، جاوید قربان اوغلی، فریدون مجلسی، علی بیگدلی، محمدجواد ظریف، سید عباس عراقچی، سیدحسین موسویان ............. ! این تربیت شدگان دستگاه سیاسی محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی درخدمت ملت ایران بایست باشند یا دشمنان ملت ایران!؟ در واقع وزارت امور خارجه کشور ما در آن دوران از پول ملت ، مزدور تربیت می کرده است!
  • 111 IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    17 1
    بیگدلی حرف مفت زیاد می زنه و... ترسوهای بزدل
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    5 3
    وقتی واکسن تولید اضافه دارند و تاریخش می گذرد چرا نفروشند؟
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    14 2
    موفقیت دولت رئیسی بزرگترین کابوس اصلاحاتچی است. از همان روز اول روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی رئیسی شکست آن را در روزی نامه هایشان اعلام و هر موفقیت و پیروزی وی در خدمت به مردم و پیشبرد انقلاب را به عنوان شکست جا می زنند. در این میان گاهی فراموش می کنند که چی می گویند و معنی حرفهایشان چیست. مصداق آنهم این آقای بیگدلی است که می فرمایند ""باید اجازه داده می شد که نفت ایران به سرقت برود چونکه به زعم ایشان قرار است تسلیم شویم و حالا که قرار است تسلیم شویم یک نفتکش نفت بیشتر یا کمتر چه فرقی دارد مگر اینکه مبادا قرار است تسلیم نشویم."" از این بیوجدانی بیشتر جه هست معلوم نیست. اصلاحاتچی در حقارت طلبی و ذلت پیشگی و در عین حال رانتخواری و غارتگری با چاشنی دروغ و وقاحت خلاصه می شود. تصور اینکه علی بیگدلی یا زیبا کلام و امثالهم در ایران اسلامی و انقلابی استاد دانشگاه هستند یا زمانی در وزارت امور خارجه و دولت فعالیت می کرده اند مو بر اندام انسان راست می کند.
  • امیر رضا IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 27
    اول و اخرش باید با آمریکا تعامل کنیم. با این روش مردم بخاطر کرونا و ضعیت معیشتی خود ماندن.
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      12 3
      ازنوادگان پهلوی هستی؟اونیکه آمریکا میخوادتعامل نیست،نوکریه.امتحان نوکری هم که قبلارضاومحمدرضاپهلوی پس دادن.
  • جاویدایران NL ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    15 2
    (آن گروه و جناحی سیاسی که دارند جلوی مذاکرات را می‌گیرند، معلوم نیست که چه فکری می‌کنند که بالاخره این مسیر به کجا ختم خواهد شد؟) آخه مردحسابی به توچه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ توچراناراحتی؟؟؟؟؟ اصلاً فرض کن آن گروه یا جناح سیاسی قراره به همونجایی ختمش کنن که خودت و امریکا و اسرائیل جان شماها میترسی و میترسن، توچرامیترسی، مگه تو امریکا و اسرائیل هستی که بترسی؟؟؟؟!!!!! چرا اینقدر نگران منافع اونها هستید شماها؟!! چراحتی از این هم میترسید که اسم اون منطقه ای که ختم خواهدشد رو به زبان بیارید وتوضیحش بدید؟؟؟؟!!!! نگرانی؟! نگرانی ایران پیروز بشه امریکا بالاخره بازنده نهایی بشه ضایع بشه دلش بشکنه گریه کنه؟؟ اصلاً فرض کن ایران در نهایت سلاح اتمی بسازه، به توووووو چه؟؟؟؟؟ ترس اینا از اینه که دست خائنین و بیگانگان از ایران کوتاه میشه، امریکا و غربی ها و اسرائیلی ها قبله گاه اینها هستن، لرز عجیبی دارن از اینکه ختم این مسیر کجاست!!!! اگه واقعاً اینا حسن نیت دارن باید درباره این هشدارِ دلسوزانه بدن که مقامات آگاه بشن ازاینکه یه وقت ایران هدف حمله پیشدستانه قرار نگیره و با این تلنگرها مسئولین برن تمام روزنه های نفوذ رو ببندن، اما اگه به ختمش فکر کردی و در این تصویرِ ذهنی که ساختی ایران هدف حمله پیشدستانه قرارنگرفته پس چرا ناراحتی، باید خوشحال باشی که!
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    6 1
    اینا اگه کشور هم غربیان ببرن یه چیز هم روش میزارن
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    8 2
    آب بر سر این قبیل اصلاح طلبان بی خاصیت ، اینا فقط دنبال چریدن و تناول از زحمات دیگرانند و بس
  • محمد US ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    12 2
    اینها نادان ونفهم نیستن بلکه مامورند ایران و وضعیت مردم ایران را همچون لیبی یا سوریه نمایند
  • بهرام/اهواز IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    5 0
    موجودیت انقلاب در تقابل و دشمنی با شیطان است،صلح با شیطان یعنی شکست انسان و پیروزی شیطان، شیطان پیروزی خود را در همرنگ شدن،همراه شدن، و و خدا هیچوقت انسان را دعوت به صلح باشیطان نکرد.بلکه میفرماید،فَالتخذه عدوّاً. البته درجای دیگر میفرماید نگران نباشید:اِنَّ کید الشیطان کان ضعیفاً یعنی از حیله و عربده و نفتکش دزدیِ شیطان نترسید همه اینها در برابر ارده آهنین الهی شما بسیار ضعیف است. اینکه اصلاحطلب ها ما را متهم میکنند ک سودشان در دشمنی با آمریکاست،درسته. چون خدا وعده داد که همواره شیطان را دشمن بدانید و از ما تعهد گرفت که نه تبعیّت نه تعبد و نه صلح و سازش. فقط تقابل .تقابل.تقابل. و این تقابل با شیطان و مظاهر شیطان،و ... به نفع انسان و به ضرر شیطان و من تبعه هست.
  • آریو سوئد IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 0
    جریان ارتجایی به اصطلاح اصلاحات حاضره که کشور را تقدیم کدخدا کنه تا بلکه به قدرت برگرده. البته اصول گرایان هم با ندانم کاری و ادامه دادن به روش مدیریتی اصلاح طلبان اشتباهات زیادی را انجام داده اند.
  • مهدی رحیمی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    6 0
    همیشه ادمهای ضعیف جیره خوارند تو نظم جهانی جنگلی فعلی باید جلوی قلدر ایستادگی کرد من فقر رو به نوکری ترجیح می دم. هر چند عاقل هیچ وقت فقیر نمیشه حتی در بدترین شرایط
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    3 0
    تو رو هم بدزدند واکنش نشون ندیم؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    5 0
    واقعا متاسفم از این همه غربگدایی...
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    7 0
    8سال شما چ غلطی کردید ک طلبکار شدید
  • SE ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    11 0
    جناب آقای علی بیگدلی لطفا به خاطر خودت خفه شو و چرند نگو!
  • نیما HK ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    10 0
    باید این روزنامه هایی اصلاح طلب را مصادره کنیم تا دیگه چرت پرت ننویسن و باید به جای خود تحقیر اصلاح طلب ها افراد انقلابی در این رزونامه ها کار کنند
  • رضا IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    23 0
    واقعاً روزنامه آرمان چنین چیزهایی نوشته است؟ این دیگر آزادی بیان نیست این کار قلم به مزدوری برای دشمنان ایران است. تعجب و تأسف از این است که چرا این مزدوران مجازات نمی‌شوند
  • SE ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    8 0
    ای اف به وادادگان خفتطلب
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    5 0
    آدم خاک بر سر و حقیر همیشه حقیره!! خداییش من اگه جای زنهای اینا بودم اصلا احساس امنیت نمیکردم چون هرکی میومد در خونمون یکم زورش زیاد بود اینا مقاومت نمیکردن و..
  • سید محسن 19 ساله IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 0
    پیشرفت اصلاحطلبان رو شاهد هستیم!!!!!!!!!!!
  • عبدالله IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    7 0
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا
  • سامان IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    11 2
    نباید به سرقت نفتکش ایران واکنش نشان می دادیم !!!! افساد طلبان طبق معمول نسخه ذلت می پیچند و خجالت نمی کشند !
  • مسعود IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    10 2
    ممانعت سپاه ایران از نفت دزدی یانکی ها باعث سوزش شدید در وجود غربگدایان داخلی شده است زیرا این جماعت غیرت ندارند.
  • حامد IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    11 4
    سفرهای استانی رئیس جمهور به مناطق زلزله زده و محروم کشور قابل تقدیر و ستایش است.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    8 0
    اقتدار برخورد ایران با دزدی دریایی آمريکا باعث عزای اصلاح‌طلبان شده‌ چقدر بی تعصب ومزدور باشی که که چنين جملاتی بر زبان بیاوری ((سرخوردگی در واشنگتن عزا درمجموعه اصلاحات ))
  • غیرت IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    8 0
    روزنامه آرمان فکر کرده خیلی زرنگه یکی به نعل و یکی به میخ .... این شد تحلیل اخه ... همونقدر که دولت در اختیار اصلاح طلبان بود چی کردین شماها ...؟ اون موقع مشکل اقتصادی و مسکن و معیشت نبود ؟؟؟ خجالت هم خوب چیزیه. آفرین و درود بر ارتش و سپاه قهرمان و تشکر از تودهنی به موقع به قدرت پوشالی غرب و امریکا. هرجاتون میسوزه بیشتر انشالله ... مقاومت ادامه خواهد داشت و راه درست همینه. ایزی لایف و ... اینا مال دوره اصلاحات بود .امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه . برای استقلال باید جنگید . باج نداد.
  • مهدی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    7 0
    اصلاح طلبان بعد از 8 سال مذاکره و واداده گی و تسلیم هنوز متوجه نشدند که از مذاکره آبی برای ایران گرم نمی شود.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    8 0
    درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
  • شاکی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    7 0
    بزدل های ترسوی مال مردم خور حراف . اگه با امثال شما ها بود همین نفتکش و محموله اش رو دو دستی با لبخند و دلبری کردن تقدیم کدخدا تون میکردین .
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    3 0
    افتضاح طلب هایک مشت مزدور وبی وجدان هستندکه حاضرندبرای منافع خوددودستی مملکت راتحویل اربابان غربی شان بدهند خداوندخوارذلیل شان کند که جزنوکری به غرب هنردیگری ندارند
  • سعید IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    6 0
    دزدان دریایی امریکا باید به خلیج خوکها بروند اینجا خلیج فارس ایران است و اجازه سرقت به آنها داده نخواهد شد.
  • امیر اشکانی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    موندم ما تو ایران چه نیازی به جریان انحرافی و روغن فکر غربگدا اصلاح طلبان داریم...
  • NL ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    3 0
    در آستانه مذاکرات برجامی ؟
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    مشرق جان لطفا در کنار تحلیل اینرفتار پلشت اصلاح طلبها هرروز یه گزارش از دیدار مراد این غربگداها یعنی همون رییس جمهورای غربی با کشاورزا و مردم عادی بذار البته بازم فکر نمیکنم اثر داشته باشه چون اینا خودشونو بخواب زدن بعیده بیدار شن
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    از نگاه اصلاحاتیا بله
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    اینهااصلاح طلبن یااصلاح گریز؟داریم می بینیم ولی بازم باورش سخته یکی مثل علی بیگدلی به اسم مصلحت توزمین اسرائیل(نه حتی زمین بی طرف)بازی می کنه ونظراتش توروزنامه داخلی چاپ میشه؟چرا؟دادگاه مطبوعات وقتی کارازکارگذشت وعده ای جوان خام که تازه عقایدشون داره شکل میگیره این اراجیف روخوندن وراه درست روگم کردن،میخوادورود کنه؟چراهمیشه بایدزمانوازدست بدیم؟
  • ناشناس IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 0
    شما بزدل های اصلاح طلب همچون جدتان فتحعلی شاه قاجار همواره ثابت کرده اید حاضر هستید ایران را به کمترین بها به شرط در قدرت ماندن دو دستی به دشمنان قلدر هبه کنید. از خواب بیدار شوید نه دوره قاجار است و نه دوره خاتمی و روحانی . تشت رسوایی شما با صدای مهیبی بر زمین خورده.
  • حسین IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    8 0
    سلام وا دادگان به غرب مسخ شدگان به غرب آب بر سرتان عزت ملت را از طریق ذلت می خواهید بدست آورید لطفاً مقاله این مسخ شدگان را انتشار ندید و اعصاب ملت را بهم نزنید
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    واقعا این افسادطلبان تهوع آورند !!!!
  • حسین PL ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    3 0
    لیبرالها میگن ما ضد جنگیم خوب دروغ میگن اینها ضد دفاعن ما که شروع کننده جنگ نیستیم بلکه دفاع میکنیم.
  • سید IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    5 0
    خوب روزنامه هایی که طرفدار غربی و اصلاح طلب هستند و مخالف پیشرفت ایران هستند را تخته کرد زیرا که آنها سفیران غرب و زبان شیطان هستند
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    مردم رو قاطی نکنید!(:
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    5 0
    این نتیجه ًمماشات با خادمین اسرائیل در داخل است تا کی باید این تفکر را در کشور تحمل کنیم؟
  • حسن زنجانی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    5 2
    نیشه از این آقایی بیگدلی سوال کنید با دوزدی دریایی آمریکا چکار می کردیم ؟
  • ی د IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    نباید با امریکا درگیر می شدیم باید می گذاشتیم امریکا دفعه بعد زبانم لال کشور را هم بدزدند.
  • ترابیان JP ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 0
    باید دهان مزدور وطن فروش حقه باز حیله گر جاسوس پرور اراجیف گو مثل بیگ دلی را پلمپ کرد
    • FR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      2 0
      باید دهانشان را بست
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    3 0
    اصلاح طلبان ازاول هم مزدور ومنافق بودند والان نیز مزدوری را به حد اعلا رسانده اند ،چرا این پیاده نظامان غرب وانگلیس محاکمه نمیشوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تازمانی که این خائنین داخلی مجازات نشوند مردم طعم خوشبختی را نخواهند چشید
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    5 0
    آقای بیگدلی یا غیرت ندارد و اگر هم دارد قصد کم کردنش در مقابل آمریکاییها را دارد.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 0
    سمیرجعجع وسعد حریری در لبنان همین اصلاح طلبان خودمان هستند با این تفاوت که اصلاح طلبان با همه دوپینگ اربابهایشان هنوز نتوانسته اند توده مردم را با خیانت هایشان همراه کنند ....اما باید مراقب بود و هرچه زودتر فکری به حال این جماعت نوکرصفت وبیچاره کرد والا یک روز مملکت را به نابودی کشانده یا خواهند فروخت
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 0
    این به اصطلاح اصلاح طلبا خیلی کارشون راحته بدون کارشناسی و فکر و هیچی هر کاری که انجام میدیم میگن نباید انجام میدادیم هر کاری که انجام نمیدیم میگن باید انجام میدادیم، به همین راحتی به همین خوشمزگی
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      3 0
      اگر هرکاری که اصلاح طلبان میگن برعکس انجام بدهیم مشکلات مملکت حل میشه اینها دلسوز مردم و کشور نیستن.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    3 0
    چرا از هزینه های بالا و بیهوده ظریف و اعوانش طی هشت سال گزارش نمی دید لطفا بگید اینا شبی چند صد یورو بابت فقط هتل میدادن پول هواپیما و بقیه هیچی جیباشونو از حق نفت ما پر کردن وما رو به خاک سیاه نشوندن حالا دوتا سفر داخلی برای رسیدگی به مردم انجام میدن جونشون بالا اومده
  • ناصر IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 0
    علی بیگدلی تو و امثال تو ایران را به این روز اندخته اید همیشه از آمریکا و اروپا ترسیده اید
  • حسین IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 3
    سفر استانی لازم نیست
  • ناشناس ZA ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 1
    مشرق مردم چی فرز کردی متاسفانه زدی به کا دون
    • پژمان IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      1 0
      شما اول فارسی یاد بگیر عزیزم! فرض درسته نه فرز
  • CA ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    اف به تمام اصلاح طلبان وسرکرده آنها
  • مهدی سرباز وطن IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    باز از طرف اصلاح طلبهای غرب زده بوی نفاق میاد. چه کسی باید جلوی این اراذل سیاسی رو بگیره.
  • DE ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 3
    مشرق شما خوب می دانید که اصل ماجرا ی نفتکش ویتنامی ، چیز دیگریست
  • افشین IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    3 0
    اصلاح طلب ها اگه شعور داشتن مملکت رو به این روز نمینداختن.
  • سپهر US ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 2
    نقد کننده محترم روزنامه ها کمی حیا لطفا. چشمتون را روی واقعیات جامعه بسته اید
  • ناصرزمانی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    روزنامه‌های‌آرمان،اعتمادوآقای‌بیگدلی همه‌شان‌غلط‌میکنندکه‌بازهم‌سر و صدا میکنند زمانی‌که‌دردولت‌روحانی‌ خسته‌میخوردند‌ومیخوابیدندوصداشون هم‌درنمیومدالآن‌برای‌همان‌خوردوخواب نگران‌شده‌اند.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    باشه
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    آرمان بدبخت و ذلیل. اونا مانور میدن هم تقصیر ماست.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    روزنامه ارمان عزیزانت بفرست امریکایی ناراحت نشوند
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 3
    این سفرهای استانی چه سودی دارد آقای رییسی جلوی گرانی وبیکاری را بگیره روز به روز مواد غذائی وغیره گران میشه و هیچ کس جوابگو نیست
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    گمان کنم هر کسی که با رفتار امریکا در مقابل ایران اشنا باشد بتواند ب این سوال جواب. " اگر موشک های نقطه زن نداشتیم، ایا ناو های امریکا از ترس چند قایق تندرو عقب نشینی میکردند" شک نکنید که همگی را میکشتند و فردای انروز جشن میگرفتند. شاخص سهامشان بالا میرفت و نوک دماغشان بالا تر. دغدغه انها جلوگیری از دفاع و حمله طرف مقابل است ولا غیر. خطرناک ترین افراد اشخاص کم اطلاع هستند که می خواهند قدرت را در دست بگیرند.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    ننگ بربیگدلی احمق
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    6 0
    جانم فدای سپاه که از بدنه ما مردم است . به فرموده رهبرم اگر ما یک قدم عقب بیاییم این کفتار صفتان دو قدم به جلو میآیند. سپاه و ارتش ایران یک بدن هستند مقتدر باشید خدا با شماست شهادت آرزوی مردان خدایی است
  • محمد هادی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    سلام وقتی بساط خوشگذرانی هشت ساله آنانکه هیچ کاری برای مردم نکردند جز ایجاد فقر وتنگ دستی ٬برچیده شود همگام بادشمن بدتر ازاین هم خواهند گفت
  • محمد علی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    یکی نیست دهان این خیانتکاران وطن فروش روببنده
  • مهدی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    3 0
    خدا نسل این اصلاح طلبان بی عرضه را منقرض کنه انشالله.به راستی که اینا از تروریستای داعش هم بدترن.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    باید تمامی اموال اینغربگدایان اصلاح طلب را به نفع مردم بخاطر خیانت آنها به خون شهدای عزیزمان مصادره نمایند .
  • حسن IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    2 0
    لطف کنید شما آمریکا پرستان دهن تان را ببندید
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    10 1
    عزیزان ، برای مردم نه اصلاح طلب بودن و نه اصول گرا بودن مهمه و نه هر حزب دیگر ، آنچه برای مردم اهمیت داره حل مشکلاتشون و حفظ عزتشونه و همه مسئولین و دغدغه مندان در این مسیر باید تلاش کنن و صرف انتقاد کردن چاره ساز نیست بلکه باید راه حل عملی بدهند و دولت و مسئولین هم‌، با جمع بندی نظرات ، حرکت کند ، رئیس جمهور هم باید مردمی باشد و بین مردم باشه و حرف مردم رو تا اونجایی که ممکنه مستقیم بشنوه و ایجاد اختلاف بین مردم دشمنی آشکار با کشوره
    • DE ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      1 0
      اونوقت شما نماینده مردمی که آمار گرفتی .وقتی ۲۰ میلیون به اصولگراها رای میدهند اینها مردم نیستند و وقتی ۲۰ میلیون به اصلاح طلبها رای میدهند اینها مردم نیستند؟ الکی خودت رو نماینده مردم جا نزن آمار الکی هم نده. رییس جمهور بدون پشتیبانی احزاب هم فکر و هم جهت خود هیچ کاری نمیتونه انجام بده
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 0
    طبیعیه خانه هرکس دزد بیاید باهاش برخورد میکنه و اموالشو پس می گیره
  • ح IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    8 0
    اصلاحات خوارج زمانند کاسبانی هستند که بخاطر منافع شان به انقلاب وملت ازپشت خنجر میزنند
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 0
    این جور افراد بیشتر طرف آمریکا هستند
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 0
    لیبی خودش اطلاعات را فاش کرد در ایران نفوذی های رده بالا با کامیون اطلاعات اتمی کشور را میدن به اسرائیل !!!
  • امیر IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    3 0
    خار در چشم و استخوان در گلو
  • محمدایوب IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 0
    البته از اصلاح طلبان انتظار بیشتر ازاین نمی توان داشت.
  • علی ش IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 4
    سلام دوستان عزیز باهمه ی احترامی که برایتان قائلم ولی باید اعتراف کنم روحانی بهترین بود تو هشت سال کاری کرد که خانواده ی من راه هزارساله رو تو هشت سال برن من25سال دارم قبل از 92امیدی به اینده نداشتم ولی الان نه مشکل مالی دارم نه مسکن ...یه زمین به دردنخور تو خارج ازشهرداشتیم که شهرداری سال96گرفت و به جاش 3تامغازه تو بهترین جا داد که اجاره فقط یکی از مغازه ها سال98 شد 120میلیون ...
  • علی IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    3 0
    این هایی که میگویند نباید واکنشی نشان می دادیم غیرت ندارند
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    با علی بیگدلی ترسو حرفی نداریم از روزنامه منتسب به خاندان رفسنجانی در عجبیم که چرا مبلغ بی غیرتی و بر ضد منافع ملی اقدام می‌کنند
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    کعبه آمال اصلاح طلبان آمریکا ست آنها هرراهی راکه به تسلیم دربرابر آمریکاختم شود می‌ستایند وهرراهی را که به استقلال مملکت بیانجامد قاطعانه ردمیکنند .
  • علیرضا IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    باسلام؛خطاب به مدیران ومسؤولین رسانه هاوسایتهای داخلی:تمنّامیشودکاملاًتوجه،دقت ،تأمل واقدام نمایید؛عزیزان بهترین و مؤثرتر ین راه مقابله بادشمنان،منافقان،مکاران،دروغگویان،چپاولگران وخائنان وجانیان داخلی مثل اکثراصلاح طلبان و...وخارجی مثل امریکاوایادی ذلیلش اینست که یک برنامه تدوین شده راهبردی ،پیش بگیرید وضمن استفاده ازکلمات وجملات ساده والته معناداروپرباردرابتدای هرمقاله یاتوضیحی این جمله رابانیت وقصدخالصانه وصادقانه ،قیدنماییدکه «بدون ایجادنفاق،بدبینی وناامیدی دربین ملٓت شریف ایران عزیزمان،امّابسیارلازم وضروریست که بسیارواضح،روشن وبطورمشخص بدانندکه دلیل وریشه اصلی بیشترمشکلات ومعضلات امروزموجوددرجامعه ،خیانت وترک فعل،سوء،خلاءونبودمدیریت،تمامت خواهی،مفت وحرامخوری ،چپاول وخیانت مقامات دولت دوازدهم
  • رضا IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    3 0
    کدام احمق گفته نباید واکنش میدادیم.حتما دارودسته خاتمی وروحانی هستند.
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    باورم نمیشه چنین کسانی باشند در ایران
  • بازنشسته فرهنگی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    اقای بیگدلی تونگران ملت ایران نباش . تو برای خودت بروامریکا وراحت باش ما هم میدانیم چه کنیم تو که مدعی العموم نیستی . کاسه داغ تراز اش هم نباش
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    3 0
    روزنامه اعتماد رو کیلویی چند حساب میکنی برای شیشه تمیز کردن؟!!
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    اینا مشتی آدم ترسو و بز دل هستند که جز فکر خیانت چیزی در ذهنشان خطور نمینکه میخوان همیشه نوکر غربی ها باشن، اینا با لشکر یزیدن
  • سعید IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    جناح اصلاح طلب(افساد طلب)خیلی بیجا کرده نظر میده . از دلاورمردان سپاه پاسداران تشکر میکنیم تا درمقابل اینها قدرت نشون ندی اینها ول کنت نمی شن
  • NL ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    هرروز فقیرتر می شویم آن وقت دو حزب بی خاصیت ایرانی هرروز فکر مسخره کردن هم هستند بی خاصیت ها
  • راستگو IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    سلام چرابه این مزدوران اصلاح طلب امریکاپرست اهمیت میدی روزنامه هایشان تخته کنید
  • علی آقائیان یسار IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    باورم نمیشه برخی ها ایرانی باشند قبول کنند آمریکا بیاید نفت یا هرچیز کشورش را ببرند وساکت باشد.
  • رحمت عیدی IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    این اصلاحطلبان هیچگاه بر مدار واقعیات زمانه نیستند که هیچ واقعیات میدانی سیاسی و امنیتی و اجتماعی را مصادره به مطلوب کرده و وارونه جلوه میدهند واز هر اتفاقی نتیجه مذاکره میگیرند،
  • هاشم IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 1
    عمل انجام شده خوب بود ولی پخش و زمان از اهمیت عمل کاست
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    بگذاردزدبیایددفترتان راسرقت کندشماهم گزارش نکنیدبینم چه میشود
  • امیر1 IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    برجام در دوره حسن تمام شد یعنی شما نمی دانید و امید وارید به برجام .برجام چند سالی هست که مرده.خبر ندارید
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    مرگا به من که با پر طاووس عالمی یک موی گربه #وطنم را عوض کنم! قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: حب الوطن من الایمان هر که را مهر_وطن در دل نباشد کافرست معنی "حب الوطن" فرموده ی پیغمبرست !
  • رضا US ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    ما که در تمام عمر از امریکا حمایت کردیم و تمام تقصیرات رو گردن نظام خودمون مینداختیم بعد برجام فهمیدیم حرف زدن با امریکا فایده نداره...اینا هنو نفهمیدن؟؟ تحولات ده سال اخیر مثل مذاکرات و برجام و نتیجه ش بعلاوه تحولات سوریه و نتیجه ش به ما آموخت که هزینه مقاومت به مراتب کمتره و نتیجه ش هم بهتر...اینا چرا نمیفهمن؟؟ امروز چین سوریه رو دعوت به همکاری در پرونده یه کمربند یه جاده کرد..کجایی حاج قاسم
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    یکی ازین ائتلافهای چند کشور عربی وعبریو غربی درمقابل انصار الله وحزب الله لبنانم صورت گرفت. هیچ غلطی درمقابل یک حزب کوچک نتونستند انجام بدن تاچه رسد به ایران قوی
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    خدایا ما را از ذلیلان قرار مده
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    این روزنامه نگار بویی از اسلام ومسلمانی نبرد
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    اینها دوست دارند بخاطرتوسعه،انباشت وغارت بیشتر(انواع امتیاز،مشاغل،حقوقهای نجومی،دارائیها واموالشون دراقصی نقاط ایران ودنیا...)کشور را دودستی تحویل استکبار شرق وغرب بدهند
  • کامران IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    3 0
    اف بر دروغگویان تاریخ بشریت
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    به خدا این زیبا کلام را باید بیرون انداخت..... ای مردم تا اخرین قطر خون داریم پشت رهبر و رییس جمهور ریسی می ایستیم
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    اگر دین ندارید اسایش مردم را خراب نکنید. درود به رهبر وتمام سپاه اسلام که پوز این ابر قدرت مفت خور را به زمین مالیدن و اف بر کسانی که برای انها در ایران گردن خم می گنند مثل بگدلی وزیباکلام که وطن خود را به یک نوشابه امریکا می فروشند ... خداوندا این رهبر وسپاهش را تا ظهور امام زمان حفظ بفرما
  • بهنام IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    این نویسنده روزنامه ابتکار بعید است ندانسته به از بین رفتن مشکلات در نتیجه سعی در بهبود روابط با امریکا باور داشته باشد!!!!!!! ولی اندکی حدود ۱۰۰ سال گذشته به تاریخ نگاهی گذرا بیاندازد از زمان رضا خان تا دولت مصدق و دوران محمد رضا و همچنین نتیجه تفکرات ادمایی مثل هاشمی و خاتمی و روحانی و ظریف بیاندازد البته با چشم منطق متوجه میشود که نتیجه ارتباط و نزدیکی به امریکا میشود درس عبرت حذف رضا خان ، کودتا ۲۸ مرداد، حذف محمد رضا پهلوی ، بد قولی و بدعهدی در جواب رفتار امثال هاشمی و خاتمی و روحانی ، کودتا های نافرجام بعد از انقلاب ، محور شرارت خواندن ایران دقیقا بعد از تصمیم به همکاری و مذاکره و همفکر شدن با ارتش و سیاسیون امریکایی ،و هزاران دروغ و دسیسه امریکا بر علیه مردم ایران اگه چشم و عقل این نویسنده باز باشد کشور مصر بعنوان نگهبان و سرباز امریکا برای امنیت اسرائیل و غلام حلقه بگوش امریکاییان بحساب می اید پس چطور وضعیت زندگی معیشیت کشور مصر اینگونه سطح پایین است مگر نه اینکه با امریکا روابط خوبی دارد چرا پس طبق امار سازمان تجارت جهانی و اقتصاد جهانی کشور مصر در رده های بسیار پایین تر ایران قرار دارد چرا پیشرفتی در اقتصاد و صنعت ندارد کلیه حرف های این نویسنده در جواب رفتار اقای روحانی و ظریف مشخص شده پس چرا و تا کی حماقت و به کوچه چپ رفتن و خود را بخواب زدن عمدی !!!!! حداقل از این مردم خجالت بکش و شرم کن اقای نویسنده روزنامه ابتکار شبیه دوران قاجار
  • IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    اقای بیگدلی گنبداهنین خوداسراییل دربرابرمقاومت نتوانست کاری کنه حالا برای دیگران میخوادگنبدبسازه
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    این اسلاح طلب ها دیوونه هستن!نیازبه پاسخ نیست.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    این آقای اصلاح طلب ظاهراخدارافراموش کرده است،فقط به قدرت پوشالی آمریکامتکی است ،به عصای موسی ایمان بیار،احتمالافاجعه طبس راهم فراموش کرده
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    سلام، رزمندگان سپاه جان برکف با تمام وجود رفته اند جلوی دشمن سینه سپر کرده اند تا نگذارنده حق ملت پایمل شود، آنوقت این آقایان پایتخت نشین مزدور به اصطلاح روشن فکر اصلاح طلب آب به آسیاب دشمن می ریزند،،،حقارت تا کجا
  • حجت MD ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    8 سال مردم را سر کار گذاشتند کافی نیست اکگر دولت دست اینها باشد تا ابد باید سرکار باشیم و منتظر گدایی از غرب و امریکا باشیم و اگر کشور ما هم بمب باران کردند جوابی ندهیم چون ممکنه اقا امریکا بهش بربخوره خاک تو سر این تفکرات
  • سيد زكريا حسيني IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    با سلام . اين اقايان كه اصلا شايسته آقايي نيستند يا واقعا احمقند ويا خودشان را به احمقي زده اند . در كجاي عالم سراغ داريد كه يك هموطن تا اين حد قباي خيانت به دين ومملكتش را بتن كند و بهر شكل ممكن واز هر راه وزوايه اي كه بتواند با تندي ادبياتي ( كه همچون نيشتر بر دامن تك تك دلسوزان اين نظام ومملكت مينشيند و انانرا در دنياي غمناكي كه چرا اينهمه هموطن من بايد در اين گمراهيها غوطه ور باشند مستغرق ميكند ) دل ميليونها انسان بيگناه را كه مدت نزديك به 30 سال چوب عدم مديريت اين گروه و ترس وبزدلي آنانرا در تمام زواياي زندگي خود لمس نموده اند را در عين ناباوري بلرزاند
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    ایناچقدر ذلیلند
  • كريم IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    باز پس گيري نفتكش ايراني كار بسيار درستي بود. اگر شما افسادطلبان كاره اي بشويد مانند شاه خائن، ايران را دو دستي تقديم آمريكا مي كنيد. سفرهاي استاني رسم غلطي نيست شما افسادطلبان غلط مي كنيد و مي دانيد كه چون سفرهاي استاني آقاي رئيسي راه گشا و رسيدگي به امور و مشكلات مردم و باعث محبوبيت بيشتر او در جامعه است به او و كارهاي درستش حسادت مي كنيد. ننگ بر سران فتنه 88 و حاميان شان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس