شورای نگهبان نمایه

حقوقدان پیشنهادی رئیس قوه قضائیه برای عضویت در شورای نگهبان تاکید کرد: در حوزه قانون‌گذاری معتقد به رعایت کامل سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستم.

به گزارش مشرق، غلامرضا مولابیگی، معاون قضایی دیوان عدالت اداری که از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان یکی از حقوقدانان پیشنهادی برای عضویت در شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است، در جلسه علنی امروز مجلس به معرفی خود و تشریح برنامه‌هایش پرداخت.

بیشتر بخوانید:

استقلال شورای نگهبان باید توسط اعضا حفظ شود/ متعهد به حفظ استقلال خود هستم

وی با اشاره به تجربه قضایی ۲۰ ساله خود که ۱۶ سال از آن در دیوان عدالت اداری بوده است، اظهار داشت: این تجربه باعث شده است تا زمینه‌ای برای رسیدگی‌های قضایی و شناخت و اشراف نسبی بر مسائل نظام اداری و قانون‌گذاری کشور به دست بیاورم.

مولابیگی ادامه داد: در حوزه علمی و پژوهشی نیز کتاب‌هایی را تقدیم جامعه حقوقی کشور کرده‌ام که بیمه بیکاری و نظام صلاحیت‌های دیوان عدالت اداری از جمله آنها بوده و رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد متعددی را هم راهنمایی کرده‌ام.

این حقوقدان پیشنهادی رئیس قوه قضائیه برای عضویت در شورای نگهبان، تأکید کرد: در حوزه قانون‌گذاری معتقد به رعایت کامل سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری و بیانیه گام دوم انقلاب هستم.

وی حضور مداوم در کمیسیون‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس هنگام بررسی طرح‌ها و لوایح، توجه به ظرفیت‌های قانون اساسی و ارائه تفسیرهای منطقی و دقیق در بررسی مصوبات مجلس و استفاده از اندیشه‌های راهگشای حقوقی در بررسی مصوبات مجلس را از مهم‌ترین برنامه‌های خود در صورت حضور در شورای نگهبان عنوان کرد.

مولابیگی در پایان با اشاره به موضوع انتخابات به عنوان یکی از حوزه‌های ماموریت شورای نگهبان تصریح کرد: با توجه به سابقه کار قضایی خود، معتقد به مستند و مستدل بودن رسیدگی‌ها هستم و معتقدم اعمال نظارت باید مبتنی بر عدالت و انصاف و حفظ حرمت اشخاص و رعایت حقوق شهروندان باشد و جانب بی‌طرفی نیز رعایت شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس