کد خبر 1294256
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
"زنگ ملی" مبارزه با استکبار جهانی نواخته شد

زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش نواخته شد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی، گرامیداشت روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی که در مدرسه شهید کدخدایی منطقه ۱۱ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد اظهار کرد: سه حادثه مهم و سرنوشت ساز در این روز اتفاق افتاده است؛ در سال ۱۳۴۳ افشاگری امام (ره) پیرامون تصویب لایحه کاپیتولاسیون را شاهد بودیم. امام به عنوان معترض فریاد دادخواهی برآورد و در خفقان و جو حاکم بر جامعه دستگیر شد و ۱۳ آبان آن سال به تبعید رفت.

بیشتر بخوانید:

خدمات رسانی مترو تهران در روز ۱۳ آبان

وی افزود: در سال ۵۶ دانش آموزان و دانشجویان برای گرامیداشت یاد امام و تبعید وی در تهران و برخی شهرها تظاهرات کردند و متاسفانه برخی به خاک و خون کشیده شدند و روز تاریخی دانش آموز به همین علت نامگذاری شد. دو سال بعد در راستای گرامیداشت همین روز، سفارت امریکا که ستاد فرماندهی ضد انقلاب بود به عنوان لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام به تصرف در آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه این سه حادثه مهم امروز به عنوان روز مبارزه با استکبارجهانی در تاریخ ما ثبت شده و هرسال دانش آموزان و دانشجویان و آحاد مردم در سراسر کشور به راهپیمایی می‌پرداختند گفت:، اما متاسفانه کرونا ما را ناچار به برگزاری مراسم نمادین کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    بازی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس