کد خبر 1293983
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
پنتاگون از ترس طالبان، هزاران عکس و ویدئو را حذف کرد

رسانه‌های آمریکایی خبر دادند، وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) از بیم طالبان بیش از ۱۲۴ هزار عکس و ویدئو را از آرشیو سرویس «خدمات توزیع اطلاعات بصری دفاعی» این وزارتخانه حذف کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا در اقدامی سوال‌برانگیز هزاران عکس و ویدئو درباره جنگ افغانستان را از آرشیو سرویس «خدمات توزیع اطلاعات بصری دفاعی» برداشت.

رسانه‌های آمریکایی از قبیل آسوشیتدپرس و وبگاه «میلیتاری» که اخبار نظامی را دنبال می‌کند، از حذف بی سر و صدای بیش از ۱۲۴ هزار عکس و ۱۷ هزار ویدئو از آرشیو سرویس «خدمات توزیع اطلاعات بصری دفاعی» پنتاگون خبر دادند.

طبق این گزارش‌ها، موضوع این تصاویر و فیلم‌ها جنگ افغانستان بود و در آنها تصاویر همکاران افغانستانی آمریکا در جنگ اشغالگرانه ۲۰ ساله واشنگتن در این کشور وجود داشت.

پنتاگون در توضیح دلیل حذف این عکس‌ها و فیلم‌ها اعلام کرد که این اقدام «موقتی» به منظور حفاظت از همکاران افغانستانی آمریکا حذف شده و بعد از اطمینان از امنیت آنها، تصاویر و فیلم‌ها دوباره در دسترس عمومی قرار خواهد گرفت.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که تقریبا دو ماه زمان برای انجام کار مربوط به شناسایی و حذف تصاویر و فیلم‌ها زمان برده است اما این کار هنوز تمام نشده است.

به گفته سخنگوی پنتاگون، «ما این کار (حذف عکس‌ها و ویدئوها از آرشیو سرویس «خدمات توزیع اطلاعات بصری دفاعی» پنتاگون) را به دلیل احتیاط و احترام گذاشتن به افراد و خانواده‌های همکار آمریکا در افغانستان انجام داده‌ایم».

طبق گفته مقام وزارت دفاع آمریکا، این تصمیم بر اساس نگرانی موجود در دولت آمریکا درباره اقدامات احتمالی طالبان علیه همکاران افغانستانی واشنگتن اتخاذ شده است.

جان کربی افزود: «این نگرانی‌ها بجا بود و ما به هیچ وجه از این تصمیم عذرخواهی نمی‌کنیم. من معتقدم که این کار درستی بود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    طالبان مجاهدین هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس