ترکیه جابه‌جایی تروریست‌ها از لیبی به سوریه را مجددا آغاز کرد

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه خبر داد که صد و پنجاه تروریست از لیبی به سوریه بازگشته‌اند و صد و پنجاه تروریست هم از خاک ترکیه به لیبی اعزام شدند.

به گزارش مشرق، پس از توقف دو هفته‌ای روند جابجایی تروریست‌های وابسته به ترکیه از سوریه به لیبی و بالعکس،   این انتقال دوباره از سر گرفته شده است.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه  -وابسته به معارضان- گزارش داد، ۱۵۰ تروریست از لیبی به سوریه بازگشته‌اند. بیشتر این افراد از گروه تروریستی «سلیمان شاه» معروف به «العشمات» و «فیلق المجد» هستند.

 به گفته منابع دیدبان، امروز ۱۵۰ مزدور دیگر از خاک ترکیه به لیبی اعزام شدند. دیدبان گفت که این مسئله در راستای «از سرگیری روند مبادله مزدوران» است.

دیدبان در ۲۲ اکتبر گذشته اعلام کرد که روند انتقال و مبادله مزدوران سوری به لیبی و بالعکس به حالت تعلیق درآمده است. این مرکز خبر داد که صدها تروریست منتظر هستند به سوریه بازگردند و صد نفر دیگر نیز منتظر بازگشت به لیبی هستند.

دیدبان در ۱۵ اکتبر هم خبر داد منتشر کرد که با ادامه «تعلیق» پرونده ارسال مزدوران سوری به لیبی، تعدادی از تروریستهای سوری که در مصراته و طرابلس هستند، از حضور در لیبی ابراز خرسندی کردند.

 این در حالی است که جامعه بین‌الملل خواستار خروج همه نیروهای خارجی از خاک لیبی است.

این در حالی است که ارتش ترکیه چند روز قبل مدعی شد که با حمایت تروریستهای وابسته به خود، به شهر «تل رفعت» در سوریه حمله خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • GB ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 10
    بعد از پررویی آذربادمجان شمالی حالا اردوغان برامون شاخ شده باید با شروع عملیات آزادسازی ادلب و مناطق اشغالی سوریه آرزوی توران جعلی را به گور آتاترور و کاسه لیس هاش تبدیل کنیم چون در غیر اینصورت باید در ارومیه و تبریز با اون ها بجنگیم
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      میترسی?!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس