کد خبر 1293532
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
ثبت تورم ۸۸ درصدی مصالح ساختمانی در تابستان ۱۴۰۰

مرکز آمار ایران از تورم ۸۸.۴ درصدی نهاده‌های ساختمانی طی تابستان امسال در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل تابستان ١٤ به عدد ١١٥٤,٢ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (۱۰۷۶.۵)، ٧.٢ درصد افزایش داشته است.

تورم نقطه به نقطه تابستان ۱۴۰۰ معادل ٦٥,٢ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۱۰۰.۷) ٣٥.٥ واحد درصد کاهش داشته است.

منظور از تورم نقطه ای، درصد تغییر شاخص قیمت نسبت به شاخص قیمت فصل مشابه سال قبل است.

در بین تمامی گروه‌های اجرایی، گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه» با ۱۴۴ درصد بیشترین تورم نقطه به نقطه را به خود اختصاص داده است. در همین دوره کمترین تورم نقطه به نقطه نیز مربوط به گروه اجرایی «آهن آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره و نرده» با ٣٨.٢ درصد افزایش بوده است.

 تورم سالانه تابستان سال ۱۴۰۰، معادل ٨٨,٤ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٩٣.٥) ٥.١ واحد درصد کاهش داشته است. منظور از تورم سالانه، درصد تغییر متوسط قیمت شاخص چهار فصل منتهی به فصل مورد نظر نسبت به همین اطلاع در سال قبل می باشد.

در بین گروه‌های اجرایی نیز بیشترین نرخ تورم سالانه در همین دوره مربوط به گروه اجرایی «سیمان، بتن، شن و ماسه» با ١٣٣,٦ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم با ٤ .٤ درصد افزایش متعلق به گروه «خدمات» بوده است.

تورم فصلی بهار سال ۱۴۰۰، معادل ٧,٢ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٩.٤) ١٢.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

در همین فصل در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین درصد تغییر فصلی مربوط به گروه اجرایی «سیمان، بتن، شن و ماسه» با ١٨,٢ درصد افزایش و کمترین درصد تغییر نیز مربوط به گروه‌های اجرایی «خدمات» و «آهن آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره و نرده» با ٢.٨ درصد افزایش بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس