کد خبر 1293159
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹
سوریه نمایه

سفیر الجزایر در دمشق گفت که کشورش مشتاق تقویت پل‌های ارتباطی با سوریه است.

به گزارش مشرق، «حسن تهامی»، سفیر الجزایر در دمشق در گفت و گو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: انقلاب آزادیبخش الجزایر نتیجه مقاومت‌های متوالی مردمی علیه استعمار در این کشور و در راس آن مقاومت «امیر عبدالقادر الجزایری» است.

بیشتر بخوانید:

بشار اسد: کشورهایی که مقاومت کنند، باقی می‌مانند

وی افزود: اقامت امیر عبدالقادر در دمشق روابط تاریخی میان الجزایر و سوریه را تقویت کرد.

 تهامی تاکید کرد که روابط دمشق و الجزایر همواره با انسجام مردمی و اشتیاق مستمر رهبری دو کشور برای تقویت پل‌های ارتباطی، مشورتی و هماهنگی بین آنها همراه بوده است.

سفیر الجزایر در سوریه گفت: « دیپلماسی الجزایر موفق شد جایگاه بین المللی خود را قبل و بعد از استقلال تثبیت کند».

تهامی اظهار داشت: اصول ثابت سیاست خارجی الجزایر مبتنی بر احترام به استقلال و حاکمیت سایر کشورها و عدم مداخله در امور داخلی آنها است.

وی گفت که الجزایر  مشتاق تقویت پل‌های ارتباطی با سوریه است.

امضای یادداشت تفاهم بین سوریه و پاکستان

سوریه و پاکستان روز یکشنبه یادداشت تفاهمی برای تشکیل کارگروه مشترک در امور بازرگانی و اقتصادی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌ها و مقامات ذیربط در دو کشور را امضا کردند.

هدف از این قرارداد یافتن ساز و کاری برای پیگیری توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور به‌ویژه در خصوص اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری، انعقاد معاملات تجاری، برپایی نمایشگاه ها و مجامع و کشف فرصت ها و زمینه های همکاری، است.

 سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه گفت که کمیته‌های کاری مشترک بین سوریه و پاکستان ابزار مهمی برای ارتقای سطح روابط تجاری بین دو کشور خواهد بود.

 سفیر پاکستان در دمشق نیز با اشاره به روابط عالی برادرانه و ریشه دار بین کشورش و سوریه تاکید کرد: این یادداشت تفاهم افق‌های جدیدی را برای همکاری در زمینه اقتصادی باز و مبادلات تجاری دوجانبه را فعال خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس