توافق رهبران انگلیس و فرانسه برای کاهش تنش در روابط تجاری

رهبران فرانسه و انگلیس امروز در حاشیه برگزاری اجلاس سران گروه ۲۰ در رم با یکدیگر ملاقات کرده و بر سر کاهش میزان اختلافات میان دو طرف در خصوص مسائل تجاری به توافق رسیدند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» و «بوریس جانسون» رهبران فرانسه و انگلیس امروز در حاشیه برگزاری اجلاس سران گروه ۲۰ در رم با یکدیگر ملاقات کرده و بر سر کاهش میزان اختلافات میان دو طرف در خصوص مسائل تجاری به توافق رسیدند.

بر اساس این گزارش، یک دیپلمات فرانسوی با تأیید این خبر گفت که رهبران دو کشور در جریان ملاقات امروز خود برای کاهش تنش‌ها و اختلافات ناشی از مساله مربوط به حقوق ماهیگیری در آب‌های مشترک به توافق رسیدند.

گفته می‌شود امانوئل ماکرون در جلسه ملاقات امروز خود با بوریس جانسون خواستار رفع نقض مقررات مربوط به اعطای مجوز ماهیگیری لازم به فرانسه شده است.

این در حالیست که جانسون نیز در پاسخ اعلام کرده که لندن از اصول مدون در مقررات تجاری میان انگلیس و اتحادیه اروپا در دوران پسا برگزیت پیروی خواهد کرد.

این دیپلمات فرانسوی که نخواست نامش فاش شود، همچنین تاکید کرد: هدف از برگزاری این دیدار، تلاش برای کاهش تنش‌ها بود و در حال ایجاد فضای لازم برای تنش زدایی هستیم.

لازم به ذکر است، در ادامه تنش در روابط انگلیس و فرانسه، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس امروز از احتمال کلید زدن طرح مناقشه تجاری با فرانسه در روزهای آینده خبر داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس