کد خبر 1292949
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
اشرف غنی؛ از تحصیل و زندگی در آمریکا تا فرار از افغانستان

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان خبر داد که «اشرف غنی» رئیس جمهور فراری این کشور برای کسب تابعیت لبنان تلاش می‌کند.

به گزارش مشرق، «رحمت‌الله نبیل» رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان، از تلاش‌های اشرف غنی رئیس‌جمهور فراری آن کشور، برای به دست آوردن تابعیت کشور لبنان خبر داده است.

نبیل در واکنش به اظهارات «محبوب شاه محبوب» مسئول مطبوعاتی اشرف غنی مبنی بر اینکه او وضعیت افغانستان را زیر نظر دارد، در توئیتی نوشت: خبرهایی وجود دارد که اشرف غنی درصدد به دست آوردن تابعیت لبنان است.

محبوب همچنین مدعی شده بود همه ملاقات‌ها و تماس‌های رئیس جمهور فراری افغانستان که در امارات به سر می‌برد «مطابق با معیارهای دپلماتیک و اصول کشور میزبان سازماندهی می‌شود».

نبیل با مسئول دانستن اشرف غنی برای بحران کنونی افغانستان گفت: بیشتر ‌از ‌این خرد جمعی مردم را به‌ تمسخر نگیرید. عوام‌فریبی اشرف غنی مردم افغانستان را بدبخت کرد.

اشرف غنی ۲۴ مرداد ماه و با نزدیک شدن طالبان به کابل از افغانستان گریخت؛ به گفته منابع خبری، غنی با چمدان‌های حاوی ۱۶۹ میلیون دلار آمریکا و پس از آنکه اجازه ورود به آمریکا را نیافت، عازم امارات شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • MD ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    2 0
    زنش لبنانیه خودشم میخواد تابعیت اونجارو بگیره
  • DE ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 0
    اشرف غنی در فکر زدن تعویض روغنی. عجب جیب ملت افغانستان را زد حالا میخواد تعویض روغنی بزنه.بیچاره عاقبت گیرش میارن سرنوشتی مانند صدام و قذافی ....در انتظار اوست
  • GB ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 0
    خیلی عذر میخوام. گذشته از اینکه چقدر نامرد بود و چه خیانتی کرد بالاخره یک افغان هست. اگر به آمریکا درخواست پناهندگی میداد که قصه دیگه گفته میشد. بالاخره باید یک راهی پیدا کرد یکی باید دست بالا بزنه یه راهی رو شروع کنه که مردم مظلوم افغانستان در آستانه زمستان یکم عافیت ببینن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس