جزییات جدید از فرار «اشرف غنی» به روایت یکی از نزدیکان وی

یک روزنامه افغانستانی جزییات جدیدی از فرار رئیس‌جمهور پیشین این کشور از زبان یکی از نزدیکان وی منتشر کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه هشت صبح افغانستان به نقل از یک منبعی گزارش داد که اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان در ماه آگوست از طریق ازبکستان از کشور گریخت و از آنجا با خط هوایی قزاقستان به امارات رفت.

منبعی که به روزنامه هشت صبح گزارش داده بود گفته می‌شود از جمله کسانی بوده است که با غنی از کابل فرار کرده، وی گفته است که در ۱۵ آگوست از چندین بالگرد برای فرار از افغانستان استفاده شده است که این چرخ بالها در مواقع اضطراری در قصر ریاست جمهوری حضور داشتند.

این منبع گفت: از ۵۴ نفری که با چهار هلیکوپتر در شهر ترمز ازبکستان فرود آمدند، ۲۲ نفر خلبان، کمک خلبان و مشاور فنی نیروی هوایی و ۲۲ نفر محافظ رئیس جمهور بودند و هیچ یک از آنها پاسپورت نداشتند.

به گفته وی، غنی و همراهانش بیش از یک روز را در ازبکستان گذراندند. به گفته منبع این روزنامه، آنها زیر نظر ارتش ازبک بودند که هرگونه فعالیت را «زیر نظر داشتند» و حتی به آنها اجازه «گفتگو با یکدیگر» را ندادند.

یک منبع دیگر به این روزنامه گفت: "روز دوشنبه، هنگام صرف ناهار، پس از ۳۱ ساعت لحظات نامشخص، یک هواپیمای سفید کوچک (شخصی) بدون داشتن لوگوهای دولتی یا تجاری در فرودگاه ترمز فرود آمد. "

این روزنامه خاطرنشان می کند که به گفته سازمان Flightradar، ما در مورد هواپیمای شرکت قزاقستانی با نام FlyJet صحبت می کنیم که پرواز ترمز به ابوظبی را انجام می داد.

روزنامه می‌گوید: "در این هواپیما بود که اشرف غنی و ۵۳ همراهش در ساعت ۲۳ روز ۱۶ آگوست پس از ۳۱ ساعت توقف در ترمز به ابوظبی پرواز کردند. "

به گفته منبع، پس از ۳/۵ ساعت هواپیما در فرودگاه ابوظبی فرود آمد، جایی که "تعدادی مرد عرب" به استقبال آنها رسیدند و از غنی استقبال کردند. این منبع به رفتار "محترمانه" در ابوظبی اشاره کرد که در ازبکستان برای کسانی که از افغانستان آمده بودند نشان نداد.

این منبع گفت: "از لحظه خروج اشرف غنی از فرودگاه، من نه او و نه دیگر مقامات را ندیده ام.

در اوایل ماه آگوست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در ۱۵ اگست، آنها وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه اگست از فرودگاه کابل، که تحت حمایت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می کردند، به صورت جمعی خارج شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن جاجائی US ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 1
    مرد شروری بود اشرف غنی ، و در نهایت افغانها را تحویل امریکا و طالب ها کرد . رئیس جمهور به این بی لیاقتی ندیده بودم ، نه به دنیایش رحم کرد و نه به آخرتش ! خاک بر سر !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس