حزب الله در کنار قرداحی می‌ایستد

نماینده حزب الله در پارلمان لبنان گفت که این گروه در کنار «جورج قرداحی» می ایستد زیرا معتقد است که وی اشتباهی مرتکب نشده است.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «حسن فضل الله» نماینده حزب الله در پارلمان لبنان در سخنانی گفت: ما در حزب الله با فشارها به وزیر «جورج قرداحی» مخالف هستیم. قرداحی تنها عقیده خود را به صورت کاملاً واقع گرایانه بیان کرده است آن هم پیش از آنکه در کسوت وزیر فعالیت خود را آغاز 

بیشتر بخوانید

حزب‌الله تحریم آمریکا علیه یکی از نمایندگان پارلمان لبنان را محکوم کرد

این نماینده پارلمان لبنان افزود: تمام آنچه که قرداحی گفته است به دفاع از مظلومیت یک ملت مربوط می شود اما جنجال بسیار بزرگی علیه او به راه افتاد. سعودیها همین گونه کشور خود را اداره می کنند. آنها اجازه نمی دهند هیچکس حرف بزند. آنها نمی توانند دیدگاه مخالف خود را قبول کنند.

این عضو حزب الله تصریح کرد: ما اجازه نمی دهیم کشورمان گروگان باج خواهی دیگران باشد. ما اجازه نمی دهیم دیگران از کشورمان باج خواهی کنند. وزیر قرداحی اشتباهی نکرده است. ما در کنار او می ایستیم. فشارهای زیادی علیه قرداحی اعمال می شود.

وی افزود: باید دانست که هدف سعودیها تنها قرداحی نیست بلکه آنها در صدد به زانو درآوردن تمام کشور هستند. روز گذشته «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب در همین زمینه نوشت: واقعیت این است که سعودی‌ها نیز درست مانند صهیونیست‌ها دست به جنجال آفرینی می‌زنند. سوال این است که این همه جار و جنجال برای چیست؟ مگر قرداحی چه گفته است؟

این تحلیلگر مشهور جهان عرب در مطلب خود تأکید کرده است: قرداحی یک ماه پیش از آنکه وزیر بشود در سخنانی نظر خود را پیرامون جنگ یمن بیان کرده است. او گفته است که جنگ یمن یک جنگ بیهوده است. چرا عربستان سخنان قرداحی را نبش قبر کرده است؟ سعودی‌ها از این رهگذر به دنبال ارعاب و باج خواهی هستند. واقعیت این است که جنگ یمن یک جنگ بیهوده و تجاوزکارانه است.

وی در ادامه نیز عنوان کرده است: چه کسی در یمن مراسم عزا و عروسی را بمباران می‌کند؟ چه کسی غیرنظامیان را به قتل می‌رساند؟ چه کسی اعلام کرد عملیات طوفان قاطعیت در یمن آغاز شده است؟ چه کسی مدارس، مساجد و مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دهد؟ بر اساس آمار منتشر شده طی سالهای گذشته ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار یمنی در جنگ عربستان سعودی علیه این کشور شهید شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس