کد خبر 1292866
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
هواپیمای برقی و خودران چینی پرواز کرد

یک هواپیمای عمود پرواز برقی و خودران در چین با قابلیت حمل ۴ سرنشین نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام داد. این وسیله نقلیه می تواند با سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت پرواز کند.

به گزارش مشرق به نقل از الکترک، شرکت نوپای «اتوفلایت» اعلام کرد به طور موفقیت آمیز نخستین پرواز هواپیمای V۱۵۰۰M با ظرفیت ۴ سرنشین را تکمیل کرده است. این هواپیمای عمود پرواز برقی (eVTOL) مجهز به فناوری خودران است و هم اکنون می‌تواند با یک بار شارژ ۲۵۰ کیلومتر طی کند.

V۱۵۰۰M در نمایشگاه هوایی چین رونمایی شده است. این وسیله نقلیه هوایی عمود پرواز برخلاف نمونه‌های اولیه توسعه یافته در این شرکت به طور خاص برای حمل‌ونقل مسافران در فضای هوای شهری طراحی شده است.

بیشتر بخوانید

خودروسازهای چینی به دنبال ساخت خودروی پرنده هستند +عکس

طبق اطلاعات موجود این وسیله نقلیه برقی می‌تواند ۴ مسافر و بار تا حداکثر وزن ۳۳۰۷ پوند را حمل کند. بدنه وسیله نقلیه از جنس فیبرکربنی و قادر به حمل ۱۰ موتورالکتریکی و ۱۰ پروانه است که بالای کابین نصب شده‌اند.

هواپیمای عمودپرواز مذکور با استفاده از ۲ پروانه پشتی به سمت جلو پرواز می‌کند. همچنین سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر برساعت است.

در کنار این موارد اتوفلایت وسیله نقلیه هوایی خودران مذکور را با ۴ پایه فرود طراحی کرده است تا میزان پیچیدگی آن را کاهش دهد و از سوی دیگر از افزایش وزن و هزینه اجتناب کند.

شرکت مذکور ۵ سال قبل در شانگهای و به عنوان یک واحد متخصص در توسعه و تحقیقات پروازهای خودران و فناوری eVTOL تأسیس شد. از آن زمان تاکنون این شرکت به طور موفقیت آمیز ۳ هواپیمای عمودپرواز برقی را رونمایی کرده و تولید انبوه V۵۰ White Shark UAV را آغاز کرده است.

اتوفلایت خواهان دریافت گواهینامه‌های مربوطه برای این وسیله نقلیه هوایی است زیرا این کشور در حال گسترش حمل‌ونقل هوایی شهری خود است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس