کد خبر 1292590
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
رویدادی عجیب در دنیای دیپلماسی - کراپ‌شده

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن که خود در اتاقی در یکی از هتل‌های ریاض اقامت دارد، یادداشت اعتراض‌آمیزی به سفیر لبنان در ریاض درباره اظهارات منسوب به وزیر اطلاع رسانی لبنان ارائه داده است.

به گزارش مشرق، عربستان سعودی طی روزهای اخیر کلیپی از سخنان «جورج قرداحی»  وزیر اطلاع رسانی لبنان مربوط به قبل از تصدی این منصب در کابینه جدید لبنان را بهانه‌ای برای ایجاد تنش در روابط خود با بیروت قرار داده است و شب گذشته سفیر خود را از بیروت فراخواند و به سفیر لبنان هم ۴۸ ساعت مهلت داد خاک عربستان سعودی را ترک کند.

پس از این اقدام، امارات، بحرین و کویت نیز به تبعیت از عربستان، از سفیر لبنان خواستند تا ظرف مدت ۴۸ ساعت خاک این کشورها را ترک کنند.

عربستان سعودی برای اینکه مدعی شود کشورهای بیشتری با این اقدام سعودی‌ها همراهی کرده‌اند دست به دامان دولت مستعفی یمن شده است.

 «احمد عوض بن مبارک» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن که خود نیز در اتاقی در یکی از هتل‌های ریاض اقامت دارد، یادداشت اعتراض آمیزی را به وزیر خارجه لبنان در ریاض ارسال کرده و اعتراض خود را به سخنان منسوب به وزیر اطلاع رسانی لبنان بیان داشته است.

بسیاری از کاربران عرب، این اقدام دولت مستعفی یمن را دست‌مایه طنز قرار داده و آن را عجیب‌ترین اتراض دیپلماسی در دنیای دیپلماسی عربی و بین‌المللی توصیف کرده‌اند.

«جورج قرداحی»  مجری، فعال رسانه‌ای و خبرنگار مشهور لبنانی که اخیرا به عنوان وزیر اطلاع‌رسانی در دولت «نجیب میقاتی» انتخاب شد، در یک برنامه تلویزیونی معروف «برلمان شعب» (پارلمان مردم) به صراحت بر ضرورت توقف تجاوز به یمن تاکید کرده بود.

 پس از انتشار اظهارات قرداحی، منابع رسانه‌ای نزدیک به سعودی در لبنان به وی حمله کردند و مدعی شدند، این اظهارات منجر به بحران دیپلماتیک جدید میان بیروت و ریاض خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بینام IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    6 0
    یعنی یمن به لبنان اعتراض کرده که چرا از عربستان انتقاد کردین
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      3 0
      نه یعنی این هویجی که ساکن هتله هیچ ربطی به یمن نداره!!!!
  • فانی IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    2 0
    این رویداد عجیب نیست و سابقه ی زمان جاهلیت دارد. سوره ی تکاثر آیه ی 2 می فرماید. ﺩﺍﻣﻨﻪ ﻓﺰﻭﻥ ﻃﻠﺒﻲ ﺗﺎ ﺷﻤﺎﺭﺵ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﭘﻴﺶ ﻣﻲ ﺭﻭﺩ. «ﺣﺘﻲ ﺯﺭﺗﻢ ﺍﻟﻤﻘﺎﺑﺮ» حالاهم وزیر خارجه ی خائن فراری جزو آمارشان شده.
  • Nasra IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    3 0
    یک دولت هتل نشین و نامشروع به اقدام مشروع یک فرد آزاده اعتراض کرده.دنیا کم کم داره روی جنگل بودن خودش نشان میده به امید پیروزی انصارالله و نابودی آل سقوط
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 0
    باید در نهان وآشکار باید ازیمن حمایت کنیم همانطوری که در افغانستان هیچ غلطی نکردند در یمن هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس