کد خبر 1292356
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
نسخه ایرانی داروی خوراکی کرونا ساخته می‌شود

یک تیم تحقیقاتی متشکل از جوانان ایرانی موفق به ساخت، سنتز و تولید ماده موثره (API) داروی مولنوپیراویر اولین داروی خوراکی اختصاصی ضد ویروس کرونا و همچنین تمام فرم‌های خوراکی دارویی آن در ایران شده است.

به گزارش مشرق، یک تیم تحقیقاتی متشکل از جوانان ایرانی که در حوزه سلامت و داروسازی فعالیت می‌کنند، موفق به ساخت، سنتز و تولید ماده موثره (API) داروی مولنوپیراویر، اولین داروی خوراکی اختصاصی ضد ویروس کرونا و همچنین تمام فرم‌های خوراکی دارویی آن در ایران شده است.

بیشتر بخوانید

عرضه ۷ قلم داروی «طب ایرانی» برای درمان کرونا

تولید این دارو، با تلاش محققان جوان ایرانی و با دانش فنی تماما ایرانی؛ از چندین ماه گذشته برنامه ریزی شده و اکنون ظرفیت برای تولید صنعتی این درمان مهم کرونا ایجاد شده است. 

این دارو به محض تایید توسط سازمان غذا و دارو و ورود آن به فهرست رسمی دارویی کشور، توسط شرکت‌های همکار با گروه رامان به تولید انبوه خواهد رسید و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    انشالله. خدا نگهدار همه زحمت کشان ایران اسلامی
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    الان سه ساله قراره داروی برکت ساخته شود. از افعال اینده طی 42سال اخیر فقط استفاده میکنید و خواهید کرد. الان همه ملل دو یا سه دوز زدند و بقیه را هدیه میدهند ولی برکت هنوز مقاله و صادرات نداشته.
    • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      0 0
      چی میگی تو کجا زندگی می‌کنی کرونا هنوز به دو سال نرسیده . از بس سرت توی چرت و پرت های مجازی و شبکه های مختلف است خبر نداری درصد واکسیناسیون ایران الان از خیلی از کشورهای پر مدعا بالاتر رفته.یه چیزی از مقاله شنیدی چاپ هم بکنند نمی تونی بخونی .جهالت سرتاپای یک عده را فرا گرفته در ضمن مقاله اون هم انتشار پیدا کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس