کد خبر 1292144
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶
دز چهارم واکسن کرونا در آمریکا

طبق دستورالعمل مرکز پیشگیری از بیماری آمریکا افراد با نقص ایمنی ممکن است به دز چهارم واکسن کرونا نیاز داشته باشند.

به گزارش مشرق به نقل از ان‌بی‌سی، طبق دستورالعمل مرکز پیشگیری از بیماری آمریکا «CDC» افراد با نقص ایمنی ممکن است به دز چهارم واکسن کرونا نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید

هیچ پرستاری دز سوم واکسن کرونا نزده است

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها دستورالعمل واکسن کووید ۱۹ خود را برای بخش‌های زیادی از افراد دارای نقص ایمنی به روز کرد و گفت، این دسته از افراد می‌توانند حداقل شش ماه پس از تکمیل سری واکسیناسیون اولیه خود، دز تقویت کننده واکسن کووید را دریافت کنند. اما برخلاف تقویت‌کننده‌ها برای اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌ها، واکسن تقویت‌کننده برای یک فرد دارای نقص ایمنی ممکن است چهارمین واکسن کووید باشد.

سی‌دی‌سی در ماه آگوست توصیه کرد، افراد دارای نقص ایمنی که در ابتدا با واکسن فایزر/بیوان‌تک و مدرنا واکسینه شده‌اند دز سوم واکسن mRNA را دریافت کنند. آن دز اضافی به عنوان یک تقویت کننده در نظر گرفته نشد، بلکه بخشی از سری واکسیناسیون اولیه آنها بود.

تحقیقات نشان داده، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند پس از واکسیناسیون پاسخ ایمنی کافی نشان نمی‌دهند و هدف از سومین دز افزایش سطح ایمنی آنها به آنچه در افراد با سیستم ایمنی طبیعی پس از دو دز مشاهده می‌شود، بود. هدف این دز چهارم متفاوت خواهد بود: مبارزه با کاهش ایمنی؛ این همان هدفی است که دز تقویت کننده به افراد بدون نقص ایمنی شش ماه پس از واکسینه اولیه داده می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبدالله IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    ظاهراً دز[د]ها و پیکهای کرونا مسابقه گذاشته‌اند
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    همینجور مسلسل وار مردم را به رگبار واکسن می بندید ، فکر نمی کنید اینهمه تکرر در دراز مدت ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد ؟! خراب شدن کبد ، ملتهب شدن طحال ، اخلال در عملکرد کلیه و ...؟! این واکسن ، جدیده و هنوز هیچ کس از عوارض طولانی مدتش خبر نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس