کد خبر 1291601
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
واکسن سینوفارم وارداتی هلال احمر از چه منبعی است؟ +فیلم

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، گفت‌:کرونا به ما آموخت که جز با تعامل نمی‌شود معضلی را حل کرد، همکاری و تعامل عامل موفقیت است و با انحصار گرایی و رویکردهای تعارضی نمی‌شود راهی از پیش برد.

به گزارش مشرق، علیرضا عسکری، مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، در مورد واردات واکسن گفت:همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، سازمان تدارکات پزشکی به موازات انجام دقیق و به موقع وظایف ذاتی خود با معرفی شرکت بازرگانی سها کیش جهت اخذ مجوزهای لازم و انجام مذاکره با منابع معتبر بین المللی به سازمان غذا و دارو رسماً وارد عرصه تهیه و تأمین واکسن کرونا شد.

وی ادامه داد:بلافاصله پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان غذا و داروی کشور، سازمان تدارکات پزشکی اقدام به ایجاد یک کارگروه تخصصی برای تأمین واکسن کرونا از منابع معتبر بین المللی نمود.

بیشتر بخوانید:

واردات واکسن هلال احمر از مرز ۱۰۰ میلیون دوز عبور کرد

عسکری گفت:شرکت بازرگانی سهاکیش وابسته به این سازمان با همکاری دفتر همکاری‌های ریاست جمهوری و سفارت کشور ایران در چین مذاکراتی را جهت تأمین واکسن کرونا در بهمن ماه سال گذشته آغاز نمود.

وی افزود: همزمان با این مذاکرات، شرکت بازرگانی سها کیش درخواست خود را برای واردات واکسن کرونا از کشور چین به وزارت بهداشت ارائه نمود و توانست مجوز واردات را در تاریخ ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ ا اخذ نماید.

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت:با پیگیری‌ها و حمایت‌های بی وقفه جمعیت هلال احمر، وزارت امور خارجه، سفارت ایران در کشور چین و بانک مرکزی، سازمان تدارکات پزشکی پس از رایزنی‌های متعدد و انجام مذاکرات فشرده با شرکت تولید کننده واکسن کرونا، موفق به نهایی نمودن قرارداد واردات میلیون‌ها دوز واکسن کرونا گردید.

وی گفت:اولین پارت واکسن کرونا که بزرگترین محموله وارداتی واکسن کرونای کشور محسوب می‌گردید در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ توسط سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر وارد کشور شد.

عسکری اظهار کرد:درخصوص افزایش واردات واکسن در کشور عوامل موثری در این موضوع دخیل است که ابتدا نباید از لطف خداوند و رحمت او در مواقع مختلف به مردم کشورمان غافل شویم از سوی دیگر نیزتعاملات و فرایندهای موجود نیز با تسهیل بیشتری اتفاق افتاد، برای مثال رییس جمهور وقت از ابتدای کارشان رأسا به این موضوع ورود کرده و همه را در این حوزه به صف کرده اند.

وی افزود:تعامل در سطح گسترده‌ای صورت گرفته و از وزارت بهداشت تا وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و همچنین نهادهای امنیتی و در پایان هلال احمر به عنوان عامل این کار تاثیر گذار بوده اند. کرونا به ما آموخت که جز با تعامل نمی‌شود معضلی را حل کرد، همکاری و تعامل عامل موفقیت است و با انحصار گرایی و رویکردهای تعارضی نمی‌شود راهی از پیش برد.

وی ادامه داد:سی و یکمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون دز واکسن، در روز سه‌شنبه؛ چهارم آبان‌ماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد. به طور کلی هلال احمر از اردیبهشت ماه تاکنون ۱۰۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دز واکسن به کشور وارد کرده است.

وی در پایان گفت:کماکان فعالیت‌های ما برای مقابله با کرونا ادامه دارد تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با تعامل مناسب و هماهنگی و هم افزایی با سایر نهادها و ارگان‌های مرتبط این راه را تا ریشه کن شدن کامل این بیماری ادامه دهیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تندیس IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 2
    پس اینهمه بخط شدن و از جلو نظام و عقب رو وجلو رو در زمان ان رییس جمهور وقت موجب نشد پاچه خواران روحانی بتوانند واکسن وارد کنند اما رییس جمهور فعلی بدون بخط کردن و سرخط کردن کرور کرور واکسن وارد کشور کرد . من نمیدانم تفاله های دولت قبل چگونه بخود اجازه اینگونه تحریف وقایع را میدهند در حالی که کارنامه دولت قبل و اذناب وی از جمله همین ادم پاچه خوار جلوی چشم مردم است . جوابگوی اینهمه متوفیان کرونا که در پس غفلت دولت قبل و همین اقای جیره خوار انها به خاک سرد سپرده شدند را اینها باید بدهند . وقاحت اینها تمامی ندارد و با اینکه رییس جمهور محبوبشان در لای صفحات تاریخ از خاطره هاهم محو خواهد شد اینها هنوز بدفاع از عملکرد سیاه ان دولت ادامه میدهند .
  • بيژن حميدى IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 1
    حالا كه اينهمه واكسن داريد دوز سوم (بوستر) به افراد بالاى ٧٠ سال و داراى بيمارى زمينه اى را كه از دوز دوم سه يا چهار ماه گذشته شروع كنند و منتظر ٦ ماه نباشند. كاربرانى كه با من موافق هستند نظر بدهند و مشرق نيوز كمك كند پيام هاى مردمى را به مراجع موثر منتقل كنند.
    • ناشناس IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      دوز سوم اطمينان بيشترى ايجاد ميكند بشرطى كه هموطنان و دولتى ها همچنان ماسك زدن و فاصله اجتماعى را رعايت كنند نه اينكه باعتبار دوز سوم واكسن ناپرهيزى ها را ادامه دهند.
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 0
    سینوفارم ووهان
  • با سلام IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 0
    با سلام.ما خودمون۴ تا واکسن داریم.پولامون رو چرا حدر میدین.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 1
    بله بله خیلی تعاملات دولت قبل نتیجه داد برای همین اون همه واکسن وارد شد تو دولت قبل
    • ناشناس IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 0
      بله بله قرار بود واکسنهای داخلی علاوه بر مصرف کشور به مستضعفان جهان صادر شود . وقتی آدم شلوغ کلاس را ناظم کنند . نتیجه اش این میشود که مدیر پروژه برکت افتخار میکند که وارد کننده شده است !!!
  • احمد IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 1
    چه عجب فهمدید با تعامل باید مشکلات رو حل کرد...
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 1
    درود
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    2 1
    واکسن سیتوفارم چندان اثرگذار نبست پولها را الکی نریزین تو حلق چین به فکر جان مردم باشید
    • ديوان بيگى IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 0
      اقاى دكترجانم بقوربو نت يه شماره تلفن بنويس با تو در تمام باشم. ازت كومك بگيرم دكتر تر از تو پيدا نميشه
  • صبا IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    سلام وارد کنندگان و وزارت بهداشت از این خیانتی که در حق امت مسلمان انجام میدهند باید بترسند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس