چهار میلیون و ۷۲۵ هزار دانش‌آموز واکسینه شدند

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از واکسینه شدن چهار میلیون و ۷۲۹ هزار و ۱۵۵ نفر از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، اعظم گودرزی روز جمعه اظهار داشت: بر اساس اطلاعات موجود در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در کشور واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که دریافت این واکسن می‌تواند به عنوان مقدمه‌ای برای تامین ایمنی دانش‌آموزان و راهی برای تسهیل مراحل بازگشایی مدارس باشد.

به گفته وی، اکنون همچنان ۲۰۰ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون وابسته به وزارت آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال پوشش طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان در سراسر کشور هستند تا زمینه‌ای باشد که تعداد بیشتری از دانش‌آموزان واکسن کرونا را دریافت کنند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت برای واکسن سینوفارم به منظور تزریق به ۶ میلیون و ۳۰۵ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ ساله مجوز صادر کرده، تاکنون این واکسن در پایگاه‌های تجمیعی و مراکز سلامت به دانش‌آموزان تزریق شده است.

وی خاطرنشان کرد: استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان برای تزریق واکسن کرونا صورت گرفت که اکنون تعداد کمی از دانش‌آموزان هنوز موفق به تزریق واکسن نشده‌اند به همین منظور والدین دانش‌آموزان می‌توانند برای واکسینه کردن فرزندان خود به مراکز واکسیناسیون مشخص شده مراجعه کنند تا ایمنی فرزندان خود را در برابر این ویروس تامین کنند.

گودرزی ادامه داد: طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله به صورت اختیاری با اجازه والدین همچنان ادامه دارد تا کسانی که موفق به دریافت واکسن نشده‌‍‌اند حتما مراجعه کنند که امیدواریم تا پیش از بازگشایی مدارس، حدود ۲۵ درصد باقیمانده نیز برای تزریق واکسن برنامه‌ریزی کنند تا حداقل یک دز واکسن را تزریق کرده باشند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: با واکسینه شدن دانش‌آموزان و معلمان گام‌های اساسی برای بازگشایی مدارس برداشته شده است که امیدواریم عرصه تعلیم و تربیت با این اقدام مهم دوباره به حضوری شدن مدارس منجر شود، اگرچه اولویت وزارت آموزش و پرورش حفظ سلامتی دانش‌آموزان است.

گودرزی ادامه داد: طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله از روز ۱۵ مهرماه به صورت رسمی آغاز شد اما پیش از آن در مراکز جامع سلامت وزارت بهداشت نیز واکسیناسیون این افراد انجام می شد که امیدواریم روند رو به رشدی از واکسیناسیون را در روزهای آینده شاهد باشیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    به کجا داریم میریم ما؟؟؟؟؟!!!! بخدا همه جا زیر 18 سال رو ممنوع کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس