کد خبر 1291914
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
رشد ۷۸ درصد مالیات ارزش افزوده +جدول

جزئیات عملکرد مالیات ۶ ماهه کالا و خدمات نشان می‌دهد در این مدت ۷۸ درصد مالیات ارزش ازوده وصول شد و سیگاری‌ها برای مصرف سیگار ۱۹۰۹ میلیارد تومان مالیات پرداختند.

به گزارش مشرق،‌ در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ از محل فروش کالا و خدمات بالغ بر ۵۱ هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان مالیات وصول شد که ۷۰ درصد رشد نسبت به دوره مدت سال قبل دارد و نیز ۸۴ درصد مصوب شش ماهه را تامین کرده است.

 رشد ۷۸ درصد مالیات ارزش افزوده +جدول

بیشتر بخوانید

جزئیات مالیات‌های مستقیم در نیمه نخست سال

سهم مالیات ارزش افزوده

بالاترین سهم درآمدی در این بخش مربوط به مالیات ارزش افزوده با رقم ۴۰ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که ۷۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ افزایش یافته و ۹۲ درصد مصوب را پوشش داده است.

مالیات مصرف و فروش سیگار

سیگاری‌ها هزار ۹۰۹ میلیارد تومان برای مصرف سیگار مالیات دادند که رشد ۹۴ درصدی دارد.علاوه بر آن ۶۳۲ میلیارد تومان مالیات بر فروش دریافت شد که ۵۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

مالیات بنزین 

مالیات بر فروش فرآورده‌های نفتی موضوع مالیات بنزین ۳ هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان با رشد ۹ درصدی اخذ شد.

عوارض خروج از کشور

با بهترین شدن شرایط کرونا و باز شدن مرزها مسافران ۴۰۳ میلیارد تومان عوارض خروج از کشور داده‌اند که ۱۱۳۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

مالیات نقل و انتقال و شماره گذاری خودرو

شهروندان بابت نقل و انتقال خودرو نیز هزار ۵۳۶ میلیارد تومان با رشد ۶۲ درصدی نسبت به قبل مالیات پرداختند. همچنین ۶۸۶ میلیارد تومان نیز برای شماره‌گذاری مالیات دریافت شده است.

توسعه ورزش همگانی

از محل تعرفه مالیات بر ارزش افزوده شهرداری به منظور توسعه ورزش مدارس،‌ همگانی و روستایی و عشایری و سایر بخش‌ها نیز ۴۸۱ میلیارد تومان مالیات وصول شده که نسبت به قبل ۱۰۹ درصد بالاتر بوده است.

مجموع مالیات

براساس گزارش خزانه جمع مالیات‌های مستقیم و کالا و خدمات ۱۳۸ هزار ۵۱۹ میلیارد تومان با ۶۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت شد که ۱۰۲ درصد رقم مصوب را محقق کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    این افزایش برای گران شدن کالاها است که طبیعتا ۹ درصد آن بیشتر میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس