کرونا، مسکو و شهرهای پیرامون آن را ۱۰ روز تعطیل کرد

شیوع بی سابقه بیماری کرونا در روسیه باعث شد تا از امروز پنجشنبه مسکو و شهرهای اطراف آن تعطیل عمومی اعلام شده و فعالیت همه ادارات و نیز مراکز تفریحی و غذاخوریها نیز در آن متوقف شد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های روسیه به غیر از مراکز حیاتی همچون سازمان پلیس بقیه مراکز اداری و اقتصادی در پایتخت روسیه و مناطق اطراف آن بسته خواهند بود.

این تصمیم را شهردار مسکو و استاندار استان مسکو که ریاست این مناطق فدرال را برعهده دارند بنا بر اختیارات قانونی خود گرفته اند. این تعطیلی تا ۷ نوامبر ( ۱۶ آبان) ادامه دارد.

تعطیلی سراسر روسیه نیز از شنبه اجرایی خواهد شد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته به دنبال سیر تصاعدی شمار بیماران کرونایی و افرادی که بر اثر این بیماری در روسیه جان خود را از دست می دهند اعلام کرد که از روز ۳۰ ماه اکتبر تا ۷ ماه نوامبر ۰ ۸ تا ۱۶ آبان)   در روسیه تعطیل عمومی خواهد بود.

این تصمیم برای کاهش همه گیری کرونا گرفته شده است که در یک هفته اخیر ابعاد بسیار گسترده و نگران کننده ای گرفته است.

در همین حال سران جمهوری ها و استان های روسیه اختیار یافته اند تا با توجه به وضع منطقه تابعه خود در مورد تعطیل عمومی اعلام کردن یا نکردن تصمیم بگیرند.

بر اساس گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه که امروز پنجشنبه انتشار یافت، شمار روزانه بیماران کرونایی در روسیه برای نخستین بار از مرز ۴۰ هزار نفر فراتر رفت.

در این گزارش خاطرنشان شده که در شبانه روز اخیر ۴۰ هزار و ۹۶ نفر در شبانه روز اخیر به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای انها مثبت تشخیص شده است.  از این تعداد ۳۵۳۹ نفر فاقد هر گونه علائم بیماری بودند.

مسکو همچنان در مکان نخست شمار بیماران در روسیه قرار دارد و پس از آن سن پترزبورگ و استان مسکو در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.

شمار افرادی که بر اثر کرونا در شبانه روز اخیر در روسیه جان سپرده اند نیز ۱۱۵۹ نفر اعلام شده است و با احتساب این رقم، مجموع مرگ و میر کرونایی در روسیه ۲۳۵ هزارو ۵۷ نفر شد.  

در این شرایط مقامهای روسیه برای مقابله با کرونا به رسانه های این کشور روی آورده اند.

میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه امروز در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه های سراسری این کشور پخش می شد از مردم روسیه خواست تا واکسن کرونا به خود بزنند.

شبکه های تلویزیونی روسیه نیز بطور منظم از مردم این کشور می خواهند تا حتما واکسن بزنند و به خطرات خودداری از واکسیناسیون اشاره می کنند.

در همین حال دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که هیچ تصمیمی برای اجباری کردن واکسیناسیون کرونا در روسیه گرفته نشده است.  

به گزارش ریانووستی، پسکوف در گفت و گو با رسانه ها با بیان اینکه به آینده سیر اوضاع نگاه می کنیم. ، اظهار داشت: اگر به  ارقام نگاه کنید هر روز تغییر می کنند و هیچ موردی برای خوش بینی بویژه رقم امروز (شمار فوتی ها و مبتلایان کرونا) وجود ندارد 

پسکوف پیشتر نیز گفته بود که آهنگ واکسیناسیون کرونا در روسیه کندتر از کشورهای اروپایی است و این مساله با سطح آگاهی مردم ارتباط دارد.  

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه، ۴۷ میلیون و ۱۵۶ هزار نفر دو دز واکسن کرونا را زده  و ۵۴ میلیون و ۶۴ هزار نفر هم یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس