کد خبر 1291371
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: تارنمای شبکه «الجزیره» در گزارشی به موضوع احتمال خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه پس از افغانستان پرداخته و ضمن بیان این موضوع که گمانه‌زنی‌های بسیاری در این راستا انجام شده به نقل از منابع آگاه در دولت بایدن گفته 900 سرباز آمریکا به زودی از شمال شرق سوریه خارج نخواهد شد.

۱- تفاوت افغانستان و سوریه :

دستیار یکی از مقامات ارشد که در شورای امنیت ملی کاخ سفید در حوزه خاورمیانه کار می‌کند، به الجزیره گفته: «مردم در مورد این‌که چگونه ما به دنبال پایان دادن به جنگ‌های بی‌پایان هستیم، صحبت می‌کنند، به گونه‌ای که گویی این استراتژی را داریم که تمام تعهدات خود در خاورمیانه را کاملاً کنار بگذاریم. این صراحتاً نادرست و ساده‌انگارانه است...ما می‌دانیم که افغانستان و سوریه دو مکان متفاوت هستند و به همین دلیل است که سیاست‌های ما در قبال هریک بسیار متفاوت بوده و هستند». همچنین به نقل منابع الجزیره آمریکا «تضمینی» مبنی بر عدم خروج به رهبران SDF نیز داده است.

۲- فشار سیاسی داخلی:

برخلاف خروج از افغانستان که سال‌ها از سوی اکثریت رأی‌دهندگان آمریکایی حمایت می‌شد (به‌ویژه پس از کشته شدن اسامه بن‌لادن) اکثر آمریکایی‌ها حمایت خود را از مأموریت ضدداعش در سوریه و عراق اعلام کردند. همچنین این مسئله محل ابهام است که آیا بایدن بنا دارد مجدداً از سوی کنگره متحمل فشارها قرار گرفته و شماتت شود؟! 

۳- ظهور مجدد داعش:

موضوع دیگر این‌که اگرچه توانایی داعش برای عملیات در سوریه کاهش یافته، اما از بین نرفته و هسته‌های آن همچنان در سراسر مناطق شرقی و مرکزی سوریه مشغول فعالیت هستند. ضمن این‌که مسکو و دمشق نیز تمرکز خود را بر ادلب معطوف نموده‌اند. همچنین چندان روی توانمندی بلندمدت نیروهای SDF بدون حمایت خارجی نمی‌توان حساب باز کرد. همچنین اگر خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه منجر به ظهور مجدد داعش در منطقه شود، این دومین بار است که تصمیمات سیاسی رؤسای‌جمهور (دموکرات) آمریکا موجب چنین اتفاقی شده و بعید است بایدن خواهان چنین میراثی برای خود و دموکرات‌ها باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    7 0
    ظاهرا اندیشکده راهبردی آلزایمر گرفته که رهبران آمریکا از هیلاری کلینتون تا ترامپ افاضه کردند که داعش ساخته دست آمریکاست. بنابراین آمریکای خبیث آخرین دولتی است که باید در مورد مبارزه با داعش حرف بزند.
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    7 0
    مجبورش میکنند از سوریه فرار کنه
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    6 0
    با لگد و بصورت افقی چطور؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس