کد خبر 1291335
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
پسر طراح نقشه قتل پدر و نامادری

مرد جوان وقتی فهمید که پدرش ازدواج مجدد کرده و قصد دارد بخشی از زمین‌های کشاورزی‌اش را به نام همسر دومش بزند، نقشه قتل آنها را کشید و با اجیر کردن ۳آدمکش دست به جنایتی هولناک زد.

به گزارش مشرق، شهریور سال گذشته مرد جوانی نزد مأموران پلیس شهرستان داراب رفت و خبر از ناپدید شدن پدر و نامادری‌اش داد. او گفت: پدر و نامادری‌ام در روستایی حوالی داراب زندگی می‌کنند و پدرم وضع مالی خوبی دارد.

آنها روز گذشته برای انجام کاری به شهر رفته بودند و آخرین بار که با پدرم تماس گرفتم، در راه بازگشت به روستا بودند اما پس از آن ناپدید شدند. او ادامه داد: وقتی چند ساعت گذشت و از پدرم خبری نشد، خودم را به خانه آنها رساندم اما در آنجا هم نبودند و معلوم نیست چه اتفاقی برایشان رخ داده است.

بیشتر بخوانید

دفن جسد مقتول در باغچه خانه هوو

با اظهارات مرد جوان نام مرد ۶۹ساله و همسر ۵۹ساله‌اش در فهرست افراد گمشده قرار گرفت و تحقیقات برای پیدا کردن ردی از آنها آغاز شد اما ماه‌ها جست‌وجوی گسترده پلیس برای یافتن ردی از آنها به نتیجه‌ای نرسید.

دستگیری یک مظنون

یک‌سال از این ماجرا گذشته و تحقیقات برای یافتن سرنوشت زوج گمشده ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی به اطلاعات مهمی در این پرونده دست یافتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جوانی به نام امیر از سرنوشت زوج گمشده خبر دارد و حتی در بین دوستانش بیان کرده که آنها به قتل رسیده‌اند. کارآگاهان برای پی بردن به حقیقت، جست‌وجو برای دستگیری امیر را آغاز کردند. آنها با شناسایی محل زندگی این مرد، او را دستگیر کردند اما مرد جوان پس از انتقال به اداره آگاهی مدعی شد که هیچ اطلاعی از سرنوشت زوج گمشده ندارد و اصلا آنها را نمی‌شناسد.

نقشه جنایت

ماموران مطمئن بودند که امیر راز مهمی در سینه دارد. به همین دلیل تحقیقات از او را ادامه دادند تا اینکه در نهایت مرد جوان پرده از نقشه قتل این زوج برداشت. او گفت: شهریور سال۹۹ یکی از دوستانم سراغ من آمد و گفت که از سوی فرزند یک زوج میانسال برای کشتن این زوج اجیر شده است.

او مدعی شد که تا حالا ۲نفر دیگر را برای انجام این کار پیدا کرده است و خواست که من هم با آنها همکاری کنم اما من با اینکه از نقشه آنها باخبر بودم، نقشی در این ماجرا نداشتم. فقط می‌دانم که آنها قصد داشتند این زوج را به قتل برسانند اما نمی‌دانم کی و چگونه این نقشه را اجرا کردند.

پسر؛ طراح نقشه قتل پدر

با اطلاعاتی که مرد جوان در اختیار پلیس قرار داد، ۳قاتل اجیر شده شناسایی و به همراه پسر مقتولان که طراح این نقشه بود، یکی پس از دیگری دستگیر شدند. آنها به اداره آگاهی منتقل شدند و در جریان بازجویی‌ها اسرار قتل زوج میانسال را فاش کردند.

در تحقیق از متهمان معلوم شد که یکی از مقتولان (مرد ۶۹ساله) وضع مالی خوبی داشته و همراه همسرش در روستایی حوالی داراب زندگی می‌کردند تا اینکه مدتی قبل همسرش فوت شد. پس از آن مرد ۶۹ساله مدتی تنها زندگی کرد تا اینکه بدون اینکه فرزندانش را در جریان قرار دهد، تصمیم به ازدواج مجدد گرفت. او با زنی که برای انجام کارهای نظافت به خانه‌اش می‌رفت ازدواج کرد و وقتی خبر ازدواج او به گوش پسر بزرگش رسید، باعث عصبانیت او شد.

این اما پایان ماجرا نبود، چرا که مدتی بعد مرد ۶۹ساله تصمیم گرفت سند بخشی از زمین‌های کشاورزی‌اش را به نام همسر دومش بزند. او می‌خواست مطمئن شود که بعد از مرگش، همسر دومش زندگی خوبی خواهد داشت اما این تصمیم او عصبانیت پسر بزرگش را بیشتر کرد و باعث شد وی نقشه قتل هر پدر و نامادری‌اش را کشیده و برای انجام این کار آدمکش اجیر کند.

یکی از قاتلان اجیر شده به کارآگاهان گفت: من و پسر مقتول دوست بودیم تا اینکه یک روز او نزد من آمد و تعریف کرد که چه اتفاقی در زندگی پدرش افتاده و خواست که او و همسرش را به قتل برسانم. وی ادامه داد: پیشنهاد دوستم وسوسه‌کننده بود و آن را قبول کردم اما به تنهایی نمی‌توانستم این جنایت را مرتکب شوم. این بود که نزد ۳نفر از دوستانم رفتم و نقشه قتل را با آنها در میان گذاشتم و درنهایت ۲نفر از آنها حاضر شدند برای کشتن زوج میانسال با من همدست شوند.

کمین در جاده

متهم گفت: برای اجرای این نقشه، یک قبضه کلت کمری تهیه کردم. بعد منتظر ماندیم تا اینکه باخبر شدیم زوج میانسال برای انجام کاری به شهر رفته‌اند و در مسیر بازگشت به روستا هستند. من و همدستانم در مسیر برگشت آنها کمین کردیم و وقتی ماشین‌شان نزدیک شد، راه را مسدود و ماشین را متوقف کردیم. بعد با تهدید اسلحه این زوج را دزدیدیم و راهی روستای نره‌شهر شدیم. در آنجا قناتی خشکیده بود که حدود ۸متر عمق داشت. وقتی به آنجا رسیدیم، هر دوی آنها را به ضرب گلوله به قتل رساندیم و اجسادشان را داخل قنات انداختیم و روی آنها خاک ریختیم تا هرگز اجسادشان پیدا نشود.

به‌گفته سرهنگ کاووس حبیبی، رئیس پلیس آگاهی استان فارس، پس از اعترافات متهمان مأموران همراه تیم‌های امدادی راهی قنات مورد نظر شدند و پس از حفر آنجا، توانستند بقایای اجساد زوج گمشده را از داخل قنات بیرون بکشند. از سوی دیگر در بازرسی مخفیگاه یکی از متهمان، یک قبضه اسلحه کمری که در اجرای نقشه قتل از آن استفاده شده بود، کشف شد. سرهنگ حبیبی ادامه داد: در ادامه برای هر ۴متهم و فرزند مقتول قرار قانونی صادر شد و پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 0
    حالا این پسر حتی اگه بخشیده بشه و قصاص نشه بخاطر قتل پدرش محروم از ارث میشه
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 0
    چشم پدرش کور .نمیدونم چرا دومی همیشه شیرین میشه.خب درد بگیره چرا بایر ارثیه بچه هات رو بدی به یک زنی که تازه از راه رسیده خاک بر سر تو پدر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس