تروریست ها در پوشش پناهجو از افغانستان به کشورهای همسایه می روند

وزیر خارجه روسیه در نشست همسایگان افغانستان در تهران گفت که با وجود تروریست ها، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان، تدوین سیاست خارجی عادی در قبال این کشور دشوار است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در نشست همسایگان افغانستان که به میزبانی تهران در حال برگزاری است، با اشاره به وضعیت افغانستان گفت که تروریست ها و جنایتکاران در پوشش پناهجویان افغان در حال تلاش برای نفوذ به کشورهای همسایه هستند.

ببینید:

عکس/ خوش و بش میهمانان در نشست کشورهای همسایه افغانستان

لاوروف در این رابطه گفت: بدیهی است که بدون مبارزه قاطع برضد تولید و قاچاق مواد مخدر و برضد گروه های تروریستی بین المللی که در افغانستان حضور دارند و از بیرون مدیریت می شوند، به سختی می توان یک سیاست خارجی عادی را شکل داد، به ویژه با کشورهای همسایه که در درجه اول توسط این نیروهای مخرب هدف قرار گرفته اند.

وی همچنین تاکید کرد که همسایگان افغانستان باید از حضور نیروهای نظامی آمریکا و ناتو در خاک کشورشان جلوگیری به عمل آورند.

مطابق اظهارات لاوروف، پس از گذشت دو دهه از تلاش های ناتو برای تحمیل الگوی دولت سازی در افغانستان، این کشور باید دوباره از صفر شروع کند.

وزیر خارجه روسیه در این باره ادامه داد: ظاهرا، زمان آغاز تلاش برای جمع آوری منابع برای کمک های مالی، اقتصادی و بشردوستانه به افغان ها فرا رسیده است.

پیشتر اعلام شده بود که وزیر امور خارجه روسیه قرار است در نشست همسایگان افغانستان در تهران از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس، سخنرانی کند.

«ماکسیم سوسلوف» (Maxim Suslov) سخنگوی سفارت روسیه در تهران در این باره گفت که «لوان جاگاریان» سفیر مسکو در ایران، کشورش را در این نشست نمایندگی خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 8
    مسولان راست وچپ عمدن 6000000میلیون افغانی را تو این تحریم وتوروم وبیکاری و کورنا وارد ایران کردند تا 6000000میلیون ایرانی بیکار بشند، ثروتمندترین کشور دنیا از لحاظ معادن وانرژی وموقعیت جغرافیایی وسرمایه انسانی نخبه اما بدبخترین وفقیرترین وبیکارترین وافسرده ترین ومجردترین کشور دنیا هستیم ،16000000میلیون مجرد تو ایران هست که سن ازدواجشان گذشته وجمعیت ایران پیر شده وزاد وولدی تو ایران نیست وبجاش افغانی زاد و ولدش زیاد شده، سوغات افغانستان برای ایران عتیاد وبیکاری ونا امنی است، خداوند مسولان راست وچپ را نابود کند ودر جهان ابرویشان برود که به فکر مردم نیستند و همه مردم را از بین بردند ، ایران رکوردار فقر وبیکاری وطلاق وتبعیض وسهمیه بندی علمی و فرهنگی وفساد ناموسی وتوروم ومهاجر واختلاص مسولان بیسواد ومجردترین وگرانی و افسردگی در دنیا است ،دین ودنیا را از مردم گرفتند دیگه خوشم از مذهب وریا نمیاد، به امید نابودی مسولان بی وجدان وبی مذهب انشالله نابود می‌شید همه چیز را ازمون گرفتید،خودمان از گرسنگی می‌میریم به فکر کشورهای دیگه هستند،چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
    • IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      1 0
      تصور کن از این رقم نیمی اینجا شاغل باشند و ماهی 2 میلیون تومان درآمد داشته باشند در تعداد آنها ماهی 2 ضرب کن و در 12 ماه سال ضرب کن،سالانه چه مقدار پول این مملکت توسط کارگر افغانی از ایران خارج میشود و به افغانستان فرستاده میشود،همین مقدار از سفره کارگر ایرانی کم شده...
  • علی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    8 0
    بھ مسءولین دوستار افغانی ھا توصیھ می کنم مواظب افغانی ھا باشند کھ اگثرشان وھابی و تروریستند و منتظر تکرار آبان 98 می باشند
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    2 0
    دقیقا" چند ماه اغلب بزرگان ایران و ملت ایران هم چنین نگرانی های داشته و همچنان هم دارند که تروریست ها در غالب و ظاهر پناهنده و مهاجر از افغانستان و از مرزهای شرقی وارد کشور عزیزمان نشده باشند .. به هیچ عنوان نباید اجازه بدهیم مهاجرین غیرقانونی تحت هر عنوانی وارد خاک ایران شوند ...
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 0
    و یک سوال جدی چه کسانی در بدنه ی حکومت ایران هستند که عمدا اینهمه پناهجو ی افغانی وارد کشور می کنند اگر رشد جمعیتو ۱/۱ در نظر بگیریم جمعیت کشور حداکثر هفتاد میلیونه بقیه ی پونزده میلیون اتباع خارجی افغانی و عراقی هستند این نشون میده عمدا دارند بافت جمعیتی ایرانو بهم می‌زنند مملکت دست خائنین به ایرانه بدتر اینکه حتی شما رسانه ها فاز روشن فکری گرفتید و مخالفتی با حضور اینهمه اتباع بیگانه در کشور نمی کنید!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس