کد خبر 1291052
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ :ستاد تنظیم بازار نرخ مصوبه مرغ را اعلام نکرده است

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ گفت: به صورت کتبی و رسمی نرخ مرغ اعلام نشده است و فقط در رسانه‌ها طی مصاحبه‌هایی نرخ جدید مرغ را اعلام کرده اند.

به گزارش مشرق، رضا مبصری در خصوص اینکه آیا نرخ جدید مصوبه مرغ اعلام شده است، گفت: به صورت کتبی و رسمی نرخ مرغ اعلام نشده است و فقط در رسانه‌ها طی مصاحبه‌هایی نرخ جدید مرغ را اعلام کردند.

وی افزود: روند قیمت‌گذاری توسط ستاد تنظیم بازار و اعلام کتبی صورت نگرفته است و در حال حاضر فروش با قیمت ۳۱ هزار تومان برای مصرف‌کننده شامل برخورد نمی‌شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ گفت: قیمت تمام شده مرغ زنده حدود ۲۰ هزار تومان است و قیمت تمام مرغ کشته شده نیز حدود ۲۹ الی ۳۰ هزار تومان است.

مبصری اظهار کرد: بر اساس مرکز آمار ایران حداقل مقدار تورم برای مصرف‌کننده در کشور ۴۵.۵ درصد برای ۱۲ ماه منتهی به مرداد بوده است و اگر از ۱۵ فروردین تا آبان ماه افزایش قیمت و تورم را برای مرغ در نظر بگیریم قیمت مرغ ۳۱ الی ۳۲ هزار تومان تمام می‌شود که قیمت اعلام شده درست است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مرکز آمار ایران تورم مصرف‌کننده را ۴۲.۲ درصد و تورم تولیدکننده را ۷۸.۵ درصد اعلام کرده که حدود ۳۴ درصد تورم برای تولیدکننده یا هزینه تمام شده تولیدکننده افزایش یافته است.

مبصری بیان کرد: در این فاصله زمانی سرکوب قیمتی و قیمت‌گذاری دستوری باعث شده است که تولیدکننده به مصرف‌کننده یارانه بدهد و با سرکوب قیمت به رغم وجود آمارهای رسمی قیمت را برای مصرف‌کننده به طور نسبی کاهش داده‌ایم.

 
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    دیشب مرغ خریدم کیلویی36000 بعد تورم رو به حقوق کارمندان ربط میدین و وقتی به کارمند میرسه افزایشش میشه زیر 20درصد با هزار منت
  • تندیس IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    وقتی در رسانه ملی و از جانب مسئولین ذیربط قیمت 31000 برای خرده فروشی مرغ اعلام می شود دیگر گزینه مکاتبه و نامه نگاری چه صیغه ایست . وقتی یک شایعه میتواند بر نرخ اقلام مصرفی تاثیر افزایشی داشته باشد اعلام رسمی صدا و سیما برای نرخ مرغ حکم ابلاغ دولتی را دارد . انهم وقتی رسانه ملی به اعلام مقامات ذیصلاح استناد می کند . بهر حال دولت رییسی باید از پوسته خربزه هایی که زیر پایش می اندازند بسیار نگران باشد در حالی که مردم بیعتشان با این دولت بر سر اصلاح فشارهای اقتصادی بوده است . قطعا دولت رییسی دولتی مردمی و دلسوز بحال جامعه و مردم مستضعف است اما متاسفانه از زمان سرکار امدن این دولت فقط شاهد افزایش قیمتها بوده ایم و این کم کم سر و صدای ملت را در می آورد . امیدوارم کاهش قیمتها از اولویتهای اورژانسی دولت مردمی باشد .
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    مرغ دولتی کیلویی ۲۷ عزار تومان مرغ آزاد کیلویی ۳۷ هزار تومان. علی برکت الله. خدا به نظام مقدس برکت بده. تخم مرغ شونه ای ۶۰ هزار تومان. رب قوطی ۴۰ هزار تومان ماکارونی بسته ای ۱۴ هزار تومان!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس