چرا هنرپیشه هالیوودی فیلمبردار را به قتل رساند؟/ گذری بر تلفات هالیوود از هفت‌تیر تا هسته‌ای!

۶ ساعت پس از استعفای اعتراضی برخی اعضای تیم تولید، حادثه دلخراش کشته شدن فیلمبردار و زخمی شدن کارگردان روی می‌دهد.

به گزارش مشرق، جوئل سوزا، کارگردان، در سوگندنامه ای گفت که هالینا هاچینز مدیر فیلمبرداری در حالی که «الک بالدوین» هنرپیشه معروف هالیوودی در حال تمرین صحنه ای بود که در آن بازیگر هفت تیر را به سمت لنز دوربین گرفت، شلیک کرد و کشته شد.

چرا هنرپیشه هالیوودی فیلمبردار را به قتل رساند؟/ گذری بر تلفات هالیوود از هفت‌تیر تا هسته‌ای!

پنجشنبه ۲۹ مهر وقوع حادثه‌ای تلخ هالیوود را در شوک فرو برد. الک بالدوین، بازیگر سرشناس آمریکایی، سر صحنه فیلمبرداری وسترن زنگار (Rust) در نیو مکزیکو با شلیک اشتباهی تفنگی که در دست داشت، فیلمبردار پروژه را کشت و کارگردان را مجروح کرد. بالدوین پس از بازجویی آزاد شد و تحقیقات نشان داد یکی از عوامل پشت صحنه، اسلحه پر را به این بازیگر تحویل داده و نسبت به بی‌خطر بودن آن به وی اطمینان داده است.

سوزا، کارگردان فیلم که او نیز سر صحنه با شلیک بالدوین مجروح شد، گفت که به بازیگران و خدمه اطمینان داده شده بود که بالدوین با خالی کار می‌کند، به این معنی که هیچ گلوله‌ای در آن نیست. پروتکل‌های ایمنی در مجموعه ایجاب می‌کرد که اسلحه‌دار فیلم، هانا گوتیرز-رید، قبل از تحویل اسلحه به بازیگران، از خالی بودن و ایمن بودن اسلحه اطمینان حاصل می‌کرد. سوزا و هاچینز پشت دوربین ایستاده بودند تا زاویه را ببینند. بالدوین روی نیمکت چوبی رو به جنوب به سمت دوربین و خدمه نشسته بود و لباس وسترن بر تن داشت. سوزا و هاچینز بعد از اینکه متوجه سایه ای شدند، وسایل خود را تغییر دادند و با بالدوین صحبت می کردند که به آنها نشان می داد که چگونه قصد دارد اسلحه را هنگام تخلیه از غلاف بیرون بیاورد.

چرا هنرپیشه هالیوودی فیلمبردار را به قتل رساند؟/ گذری بر تلفات هالیوود از هفت‌تیر تا هسته‌ای!

رید راسل، یکی از فیلمبرداران که در کنار آن دو ایستاده بود، به پلیس گفت که «یادش می‌آید که جوئل غرق در خون شد و خانم هاچینز صحبت می‌کرد و می‌گفت که نمی‌تواند پاهایش را حس کند. سوزا به بازرسان گفت که هاچینز او را گرفت و در آن لحظه متوجه شد که از شانه اش خون می‌ریزد. هاچینز روز پنجشنبه پس از انتقال با هواپیما به بیمارستان آلبوکرکی جان داد. او ۴۲ ساله بود.

 «الک بالدوین» بازیگر ۶۸ ساله مشهور هالیوودی در صحنه فیلمبرداری فیلم جدیدش در ایالت «نیومکزیکو» در آمریکا، به دو زن، یکی مدیر فیلمبرداری و دیگری کارگردان فیلم، شلیک کرد.

چرا هنرپیشه هالیوودی فیلمبردار را به قتل رساند؟/ گذری بر تلفات هالیوود از هفت‌تیر تا هسته‌ای!

طبق اعلام کلانتر شهر سانتا فه، یکی از این زنان به نام «هالینا هاچینز» که مدیر فیلمبرداری این فیلم بود به سرعت به بیمارستان منقل شد، اما دوام نیاورد و جان باخت.

فرد دوم کارگردان فیلم نیز تحت مراقب‌های اورژانسی در بیمارستان است. کلانتر این شهر گفت: کارآگاهان در حال بررسی چگونگی و نوع فشنگ شلیک شده هستند. قرار بود فشنگ‌های مشقی در این اسلحه قرار داده شود.

چرا هنرپیشه هالیوودی فیلمبردار را به قتل رساند؟/ گذری بر تلفات هالیوود از هفت‌تیر تا هسته‌ای!

مقامات مربوطه اعلام کردند که تاکنون هیچ گونه شکایتی درباره این حادثه ثبت نشده است.

پیش از آنکه الک بالدوین در صحنه فیلمبرداری با گلوله واقعی به هالینا هاچینز شلیک کند و جانش را بگیرد، وضعیت نابسامان تولید فیلم نشان از ایمن نبودن محیط کار داشت. حتی در روزهای پیش از این حادثه تعدادی از اعضای تیم تولید در اعتراض به نبود ایمنی و اوضاع آشفته صحنه را ترک کرده بودند.

کار فیلمبرداری فیلم «زنگار» از ۶ اکتبر در نزدیکی سانتافه شروع شد و از همان زمان موارد متعددی از نادیده گرفتن ایمنی در این پروژه کم بودجه سینمایی گزارش شده بود. از جمله این موارد می‌توان به رعایت نشدن استانداردهای ایمنی استفاده از سلاح و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع «کووید۱۹» اشاره کرد.

چرا هنرپیشه هالیوودی فیلمبردار را به قتل رساند؟/ گذری بر تلفات هالیوود از هفت‌تیر تا هسته‌ای!

درست ۶ ساعت پس از استعفای اعتراضی برخی اعضای تیم تولید، حادثه دلخراش کشته شدن فیلمبردار و زخمی شدن کارگردان روی می‌دهد.

یکی از اعضای تیم تولید از نمونه‌های مشابه خطای عملکرد تفنگ در صحنه فیلمبرداری «زنگار» پیش از این حادثه خبر داده است. برخی که خود را از اعضای تیم تولید معرفی می‌کنند، در شبکه‌های اجتماعی درباره بودجه ناکافی و عدم نظارت بر پروژه تولید فیلم «زنگار» نوشته‌اند.

این افشاگری‌ها با واکنش‌ تهیه‌کنندگان «زنگار» مواجه شده است. آن‌ها با ابراز بی‌اطلاعی از این اعتراض‌ها خبر دادند که این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهند.

فیلم «Rust»(زنگار) فیلمبرداری را در ۶ اکتبر در مزرعه «بونانزا کریک» در نزدیکی سانتافه آغاز کرد و اعضای تولید چندین روز مشکلات ایمنی را مشاهده کردند.

چرا هنرپیشه هالیوودی فیلمبردار را به قتل رساند؟/ گذری بر تلفات هالیوود از هفت‌تیر تا هسته‌ای!

سوزا در گفتگوی خود با پلیس به این مشکلات جدی اشاره کرد و خاطرنشان کرد که روز پنجشنبه، تولید...به دلیل اینکه یک گروه فیلمبرداری کار را ترک کرده بود، دیر شروع شد و آنها مجبور شدند گروه فیلمبرداری دیگری را برای فیلمبرداری پیدا کنند.

تولید «Rust»(زنگار) برای ناهار حدود ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر پنجشنبه متوقف شد. هنگامی که بازیگران و گروه بعد از ناهار به صحنه فیلمبرداری بازگشتند، سوزا گفت که مطمئن نیست اسلحه ای که بالدوین استفاده می کرد دوباره بررسی شده است یا خیر. در حالی که بالدوین در حال تمرین صحنه بازی‌اش بود. سوزا از روی شانه هاچینز نگاه می‌کرد که صدایی مهیب شنید و تیر به او اثابت کرد.

چرا هنرپیشه هالیوودی فیلمبردار را به قتل رساند؟/ گذری بر تلفات هالیوود از هفت‌تیر تا هسته‌ای!

مرگ هاچینز درخواست‌هایی را برای اقدامات ایمنی بیشتر در مجموعه‌ها برانگیخت و الهام‌بخش دادخواستی در «change.org» برای ممنوعیت استفاده از سلاح گرم واقعی در مجموعه‌ها شد. این طومار بیش از ۲۵۰۰۰ امضاکننده داشته است.

تهیه‌کنندگان فیلم «Rust»(زنگار) یکشنبه اعلام کردند که در حالی که کلانترها درباره مرگ هاچینز تحقیق می‌کنند، تولید را متوقف کرده‌اند.

در بیانیه شرکت تولیدی فیلم «Rust»(زنگار) آمده است: «با عبور از این بحران، تصمیم گرفته‌ایم که مجموعه را حداقل تا تکمیل بررسی‌ها تعطیل کنیم».

شاید حوادثی که بعضا در صحنه تولید یا فیلمبرداری فیلم‌های هالیوودی رخ می‌دهد در نوع و آمار خود در دنیا بی‌نظیر باشد و نشان از شرایط ناایمن تولیدات هالیوودی دارد.  چارلز چندلر، از سیاهی لشکران فیلم اسیر (۱۹۱۵)، در اثر اصابت گلوله جنگی کشته شد. در سال ۱۹۹۳ براندون لی در جریان فیلمبرداری فیلم کلاغ به ضرب گلوله همبازیش، مایکل ماسی، جان خود را از دست داد. و نمونه‌هایی از این دست که در تولیدات سینمایی هالیوود کم نیستند.

تا کنون شرایط ناامن کاری در هالیوود در مجموع ۳۵۰ قربانی برجای گذاشته است که در حیطه تولید فیلم این آمار تلفات قابل توجه است. یکی از موارد بسیار مهم و تراژیک هالیوود که به سلطه‌گری و جنگ‌افروزی هسته‌ای آمریکا گره خورده ماجرای ابتلاء ۲۲۰ نفر از بازیگران و عوامل فیلم «فاتح» (۱۹۵۶) است که در آن دستکم ۹۱ نفر به بیماری سرطان مبتلا شدند و بیش از نیمی از آنها در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. این فیلم در بخشی از نوادا فیلمبرداری شد که سه سال قبل از آن محل آزمایشات گسترده هسته ای آمریکا بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    یعنی چی به دو زن شلیک کرد؟! کارگردان مرد بوده
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 0
    خاک توسرشون
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    4 0
    دو تا سوال : ۱- چرا اولین تیر را که شلیک کرد نفهمید اسلحه تیر داره ؟ مگه نه اینکه بهش گفته اند اسلحه خالیه ؟ اولی را زده کارگردان را زخمی کرده ، دوباره به سمت فیلمبردار نشانه گیری کرده و شلیک کرده و اونو کشته !!! سوال ۲- اصلا چرا به سمت عوامل صحنه تیراندازی کرده ؟! اگر سر سکانس فیلمبرداری بود و مثلا به سمت بازیگر مقابلش شلیک می کرد ، قابل قبول بود . چون می گفتیم توی داستان فیلم اینطوری بوده که در این سکانس یه نفر را می کشه . ولی چرا اسلحه اش را به سمت فیلمبردار و کارگردان گرفته و شلیک کرده ؟
  • صبا IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    4 0
    سلام این هم از آثار سینمای صهیونیستی. شکر خدا در سینمای بعد از انقلاب ما این اتفاقات رخ نداد. وگر نه این رسانه های صهیونیستی مدتها آن را شانتاژ می کردند.
  • DE ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 1
    پسر بروسلی که هنرپیشه هم بود بر اثر شلیک گلوله ی مایکل ماسی همبازی لی در زمان تهیه ی یک فیلم کشته شد چون یک گلوله در زمان شلیک واقعی در لوله گیر کرده بود و بعد از اینکه تیر مشقی در اسلحه قرار گرفت و به سمت لی شلیک شد باعث خروج گلوله شد.
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    تقصیر این آقای بالدوینه که رفته با تیم فیلمبرداری و بخصوص اسلحه داری که زنه کار کنه!! حالا منشی صحنه ای، گریموری چیزی قبوله ولی اسلحه دار یا متخصص جلوه‌های ویژه باید آدم منطقی، فنی، غیر احساساتی و اینها باشه که این خصوصیات در اکثر ( نگفتم مطلقاً در هیچ زنی!) زنها یافت می نشود!!!
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 0
    همه که مثله مختار نیستن ماشالا در صحنه ـآخر کم کم 200 نفر رو به درک واصل کرد بدون اینکه خون از دماغ کسی بیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس