تقویت سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی از بیم پهپادهای ایران

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که ارتش این رژیم از بیم تهدید پهپادهای ایران، در صدد تقویت لایه‌های راداری و پدافندی خود به ویژه در شمال فلسطین اشغالی است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های صهیونیستی سه شنبه گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی از بیم تهدید پهپادهای ایران، در صدد تقویت لایه‌های راداری و پدافندی خود به ویژه در شمال فلسطین اشغالی است.

وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از منابع مطلع نوشت، ارتش رژیم اسرائیل با توجه به تهدید فزاینده پهپادهای ساخت ایران که در سال‌های اخیر به خاورمیانه سرازیر شده‌اند، به طور قابل توجهی دفاع هوایی خود را به ویژه در شمال فلسطین اشغالی تقویت می‌کند.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم اسرائیل در دو سال قصد دارد پوشش دفاعی کامل و دائمی را بر فراز حریم هوایی شمال فلسطین اشغالی برقرار کند و برنامه‌هایی برای گسترش این پوشش به کل فلسطین اشغالی دارد. در حال حاضر نیروی هوایی این رژیم  شماری سامانه پدافند هوایی ثابت در نقاط مختلف دارد که در مواقع افزایش تنش یا زمانی که حملات مورد انتظار است، با سامانه‌ها یمتحرک تکمیل می شود.

علاوه بر تهدیداتی که پدافند هوایی رژیم اسرائیل در گذشته با آن روبرو بوده است، شلیک موشک و حمله پهپادها، ارتش اسرائیل را طور فزاینده‌ای مجبور به مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین بزرگ و کوچک کرده است. مقابله با حملات پهپادها به ویژه دشوار است، زیرا شناسایی پهپادها نسبت به هواپیماهای سرنشین دار نسبتاً بزرگتر دشوارتر است.

مقامات اسرائیلی حمله ویرانگر سال ۲۰۱۹ به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی که با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های کروز را  به عنوان زنگ خطر تلقی می‌کنند.  

سرلشکر «آهارون هالیوا» رئیس کنونی رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: «آن یک حمله پیچیده بود که توانست هم از دفاع آمریکا و هم از دفاع سعودی عبور کند. هر کسی که بگوید این اتفاق نمی‌تواند برای ما بیافتد، حرفه ای نیست.»

روزنامه» هاآرتص» نیز دوشنبه  به نقل از منابع اطلاعاتی صهیونیستی نوشت که سوری‌ها موفق شده‌اند زمان پاسخگویی به حملات هوایی اسرائیل را کوتاه کرده و توانایی خود را برای از بین بردن موشک‌های شلیک شده توسط اسرائیل به سوریه افزایش دهند.

هاآرتص نوشت که اینک نگرانی‌ها در تل آویو در زمینه یافتن این سیستم‌های دفاعی در گروه‌هایی مانند حزب الله لبنان و حوثی‌ها در یمن افزایش یافته است.

این روزنامه نوشت که ایران لایه‌های پدافندی سوریه را تقویت کرده است. به گفته منابع اطلاعاتی  صهیونیستی، افزایش استقرار هواپیماهای بدون سرنشین ایران از طریق حزب الله، حماس و سایر گروه‌های مقاومت  نگرانی مقام‌های صهیونست را موجب شده است.

 طبق ادعای هاآرتص نیروی هوایی رژیم اسرائیل اکنون یافتن محل و حمله این پهپادها را در اولویت عملیات‌های خود خود قرار داده است.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی روز یکشنبه در توئیتی به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه ماجرا جویی علیه ایران هشدار داد.

شمخانی در این توئیت نوشت: «رژیم صهیونیستی به جای اختصاص بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری برای شرارت علیه ایران به فکر تامین ده‌ها هزار میلیارد دلار بودجه برای بازسازی خسارت‌های ناشی از پاسخ کوبنده ایران باشد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    با اینکه برخی ملل به گنبد اهنی توهین میکنند ولی روسیه و اعراب و امریکا ان را میخرند چون کارایی زیادی دارد
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    عمرا نمی تونید مقابله کنید. از جایی می خورید که فکرش را نمی کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس