کد خبر 1290868
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
فرمول بازی پرسپولیس روی نوار «تکرار»/تغییری که گل‌محمدی ایجاد کرد

سرمربی پرسپولیس که در بخشی از پنج قهرمانی متوالی سرخپوشان در لیگ برتر سهیم است هنوز هم بر همان فرمول همیشگی سبک بازی این تیم تاکید دارد و فقط یک مورد را نسبت به گذشته تغییر داده است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس با کسب پیروزی سه بر یک مقابل فولاد در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر خط و نشان خود برای دفاع از پنج قهرمانی متوالی را کشید و آماده دیدار هفته دوم برابر نساجی مازندران شد.

فولاد خوزستان در حالی اولین قربانی پرسپولیس مدل ۱۴۰۰ شد که در دو سال گذشته هیچ شکستی را در ورزشگاه اختصاصی اش در اهواز تجربه نکرده بود. شاگردان یحیی گل محمدی در حالی موفق به کسب پیروزی مقابل فولاد شد که دو نیمه نسبتاً متفاوت از خود به نمایش گذاشت.

بازگشت به فرمول برد با پاس‌های عرضی

شاگردان عبداله ویسی در خانه قصد داشتند مالکیت توپ را در اختیار بگیرند و با پاس‌های عمقی روی دروازه این تیم ایجاد موقعیت خطرناک کنند. همین امر سبب شد تا فولاد در ۴۵ دقیقه ابتدایی پشت دروازه پرسپولیس توپ را پخش کند اما عملکرد خط دفاعی این تیم مانع از انجام این کار شد.

پرسپولیس در نیمه دوم عملکردی متفاوت داشت. این تیم با گذشت زمان توانست مالکیت توپ را در اختیار بگیرد. سرخ‌ها در نیمه دوم توانست میانه میدان را به طور کامل در اختیار بگیرد و با استفاده از قدرت نفوذ بازیکنانی همچون وحید امیری، احسان پهلوان و مهدی ترابی دروازه فولاد را بارها با خطر روبرو کند.

شوت‌های ۵۰ درصدی

تاکتیک پرسپولیس مقابل فولاد نشان از اصرار به شوت‌زنی کادر فنی این تیم داشت. به نظر می‌رسید سرخ‌ها بر خلاف فصل گذشته می‌خواهند دروازه حریف را با شوت‌های خود تهدید کنند. شاگردان یحیی در این بازی ۱۰ بار سمت دروازه احسان مرادیان شوت زدند که پنجاه درصد آنها با واکنش دروازه بان فولاد همراه بود.

فرمول بازی پرسپولیس روی نوار «تکرار» /تغییری که گل‌محمدی ایجاد کرد

حفظ ۵۰۰ با کمترین اشتباه

پرسپولیس در بازی با فولاد خوزستان بیش از ۵۰۰ پاس کوتاه و بلند داشت. ۵۳۰ پاسی که با دقت ۸۲ درصدی همراه بود. نکته جالب توجه افزایش میزان تعداد پاس‌های کوتاه و عرضی پرسپولیس در یک سوم خط حمله خود بود. بازیکنان پرسپولیس پشت محوطه جریمه فولاد بیش از ۱۵۰ بار توپ را پاس دادند تا بتوانند به عمق دفاع فولاد نفوذ کنند. پاس‌هایی که در گل سوم این تیم توسط عیسی آل کثیر مشهود بود.

تکرار یک مسیر پر از جام

پرسپولیس در نخستین بازی خود نشان داد تاکتیک‌های موفق گذشته را تکرار می‌کند. این تیم با فرمول همیشگی خود همواره جام‌های لیگ برتر، حذفی و سوپرجام را کسب کرد و می‌خواهد دبل هت تریک را بار دیگر با همین آمار و برد در بازی‌های حساس به دست آورد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس