کد خبر 1290849
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
کوین یامگا

«کوین یامگا» نه‌تنها پنجمین بازیکن خارجی استقلال است که توانسته دروازه ذوب‌آهن را باز کند بلکه دومین گلزن فرانسوی این تیم نیز محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال تهران در چهل و یکمین مصاف لیگ برتری با ذوب‌آهن به چهاردهمین پیروزی دست پیدا کرد و فاصله خود را در تعداد بردها با این تیم به عدد دو رساند. این پیروزی، آبی‌پوشان پایتخت را ۶ امتیازی کرد تا در کنار گل‌گهر و سپاهان به جمع صدرنشینان اضافه شوند.

کوین یامگا، بازیکن فرانسوی و تازه‌وارد استقلال ستاره بازی با ذوب بود. او موفق شد زننده هر دو گل تیم فرهاد مجیدی باشد و نشان دهد که قرار است اتفاقات خوبی را برای هواداران این تیم در این فصل رقم بزند.  

رونمایی از دومین گلزن فرانسوی استقلال؛ شماره پنج به نام یامگا

پیش از این بازیکن ۲۵ ساله شاهد گلزنی چهار بازیکن خارجی دیگر استقلال به نماینده اصفهان بودیم و حالا کوین نفر پنجم است. مامه بابا تیام(سه گل)، جاسم کرار، آیاندا پاتوسی و جی لوید ساموئل نفراتی بودند که در ادوار قبلی لیگ و حتی لیگ قهرمانان آسیا موفق شده بودند به ذوب‌آهن گل بزنند و حالا یامگا هم از آنان تقلید کرد. البته این بازیکن فرصت افزایش تعداد گل ها و رسیدن به آمار تیام را دارد.

رونمایی از دومین گلزن فرانسوی استقلال؛ شماره پنج به نام یامگا

یامگا همچنین با دو گلی که به ثمر رساند نامش را به عنوان دومین بازیکن فرانسویِ گلزن استقلال در لیگ برتر به ثبت رساند. پیش از او گوران یرکوویچ موفق به انجام این کار شده بود. یرکوویچ متولد شهر لیون بود و دوران موفقی را در جمع آبی‌ها پشت سر گذاشت و حالا یامگا نیز به دنبال رسیدن به چنین موفقیتی است. یامگا همچنین بعد از یرکوویچ و کوین فورچونه(بازیکن تراکتور) به سومین بازیکن فرانسوی‌الاصل لیگ برتری تبدیل شد که موفق شده در بالاترین سطح فوتبال ایران گلزنی کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس