مدیر سامانه هوشمند سوخت

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: حوالی ظهر امروز این سامانه در مواجه شدن با تهدید و بروز اشکال نرم افزاری به صورت خودکار از مدار خارج شد.

به گزارش مشرق، مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: حوالی ظهر امروز اشکال نرم‌افزاری در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور روی داد که موجب شد سامانه هوشمند بیشتر جایگاه‌های سوخت به تدریج از مدار سوخت‌رسانی خارج شود.

مسعود رضایی افزود: با راهکارها و سابقه‌ای که در سامانه هوشمند سوخت داشتیم بلافاصله راهکارهای جایگزین را به مناطق عملیاتی خود اعلام کردیم و هم اکنون درصد بالایی از جایگاه‌های سوخت در حال راه‌اندازی است که تا چند ساعت آینده ۷۰ درصد جایگاه‌ها با نرخ آزاد به شبکه سوخت رسانی بازخواهند گشت.

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: در شرایط کنونی امکان استفاده از سهمیه‌های سوخت فراهم نیست، اما همکاران فنی ما در حال بررسی هستند که در باره نتایج این بررسی‌ها در ساعات آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رضایی افزود: با قاطعیت می‌گویم هیچ اتفاقی برای سهمیه کارت‌های سوخت نخواهد افتاد فقط یک وقفه چندساعته است که بعد از گذر از آن هموطنان می‌توانند از کارت‌های سوخت استفاده کنند و سهمیه آن‌ها هم محفوظ است.

وی گفت: با توجه به اهمیتی که سامانه هوشمند سوخت دارد لایه‌های مختلف امنیتی این سامانه برای جلوگیری از اختلال در سهمیه‌ها به محض دریافت تهدید به صورت خودکار عمل می‌کند و گزارش‌های اولیه هم نشان می‌دهد که سامانه هوشمند سوخت به صورت خودکار از مدار خارج شده تا برای کل سامانه اتفاق خاصی رخ ندهد.

مدیر سامانه هوشمند سوخت افزود: مشکل رخ داده در سامانه هوشمند سوخت از بیرون یا داخل شبکه بوده که سامانه تهدید را شناسایی و خود را از مدار خارج کرده است البته این اتفاق برای نخستین بار نیست بلکه در سالیان گذشته هم این اتفاق افتاده و ما آن را مدیریت کردیم در این باره هم راهکار فنی را پیدا و به روزرسانی خواهیم کرد تا مشکل به صورت اصولی حل شود.

رضایی با بیان این که هموطنان درباره جایگاه‌های سوخت نگرانی نداشته باشند گفت: اگر نیاز به سوخت ندارند در شرایط کنونی به جایگاه‌ها مراجعه نکنند، اما اگر به سوخت نیاز دارند جایگاه‌ها به مرور در حال وارد شدن به مدار سوخت رسانی است.

وی با اشاره به این که با انجام بررسی نهایی علت اصلی به وجود آمدن شرایط کنونی برای سامانه هوشمند سوخت را اطلاع رسانی خواهیم کرد افزود: هموطنان از طریق اطلاعیه‌هایی که در جراید و به ویژه صداوسیما منتشر می‌شود اخبار را دنبال کنند و به هیچ وجه به شایعات توجه نکنند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: اتفاق به وجود آمده قابل کنترل است ضمن این که جایگاه‌های ما پر از سوخت است و هیچ مشکلی بابت تامین سوخت وجود ندارد.

رضایی افزود: به جرات می‌گویم حتی یک لیتر از سهمیه سوخت از بین نمی‌رود و یا تغییری در آن اتفاق نخواهد افتاد و هموطنان می‌توانند بعد از عادی شدن سامانه هوشمندسوخت در ساعات آینده، از سهمیه خود استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که هموطنان برای دریافت بنزین چگونه می‌توانند از باز بودن جایگاه سوخت مطمئن شوند گفت: در سامانه‌های ستاد ملی شرکت پخش و مناطق عملیاتی آخرین اخبار جایگاه‌ها را اطلاع رسانی می‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک ترک IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    3 1
    خوب باید طوری برنامه ریزی کنند تا جایگاه ها بدون استفاده از سیستم هوشمند سوخت لااقل در مواقع بحرانی بنزین آزاد لااقل بتوانند بفروشند
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      1 0
      کشور ما همیشه در بحرانه موقعیت بحرانی غیر بحرانی نداریم
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    2 0
    خوبه جایگزینی جنبه مکانیکی . به زودترین زمان در همه زمینه ها در صورت خارج شدن از مدار اینترنتی و برخط .لحاظ شود . مثل کاری که در پمپ بنزین ها امروز انجام شد .
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 6
    اگر درست بگم سال گذشته در حضور رهبر که طی بازدیدی از نمایشگاه محصولات دانش بنیانی داشتند . یکی از شرکت کنندگان اظهار داشت . دستگاه . ( همچین چیزی) را ساختند که توانائی مقابله با تهدیدات اینترنتی را دارد . و خواستار همکاری دولت بودند تا با خرید و نصب آنها از جمله امنیت مراکز مهم اقتصادی را بالاتر ببرند . خبر نداریم که آیا توافق و خرید انجام گرفت و اینکه آن دستگاه با توجه به تعاریف کارآئی لازم را داشته . بالاخره. مهم بوده که شایستگی بودن در نمایشگاه را پیدا نموده
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      0 0
      اعتبار و بودجشو گرفتن و خوردن و تموم شد رفت دنبال چی میگردی اینم مثل بقیه چیزا
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 0
    یا میخواهید اینترنت رو قطع کنید یا بنزین رو چند برابر اینم شد بهانتون.هر دم از باغ خری میرسد
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    ببینید انچه عرض میکنیم در حد یک فرضیه است اما فرضیه ای که به نظر خودمان میتواند تا حد زیادی به حقیقت نزدیک باشد / نکته ۱-حمله سایبری و هک گسترده نهادهای دولتی آمریکا از جمله اداره امنیت هسته ای،وزارت خارجه،وزارت دفاع،وزارت انرژی،خزانه داری و شرکت های مرتبط با دولت فدرال رو شنیدیم درسته !؟ خوب خبر این حملات سایبری به نهادهای مهم امریکا عمدتا از ابان ۹۹ تا دی ماه ۹۹ رخ داده و منتشر شده / نکته ۲- ابان ۹۹ پیروزی بایدن در انتخابات امریکا و شکست ترامپ ، اذر ۹۹ اعلام رسمی پیروزی بایدن در انتخابات ، دی ۹۹ اعلام خبر احتمال استیضاح ترامپ ، ۲۷ اذر ۹۹ واکنش بایدن به حملات گسترده سایبری یه نهادهای مهم امریکا / نکته ۳- واکنش ترامپ به حملات سایبری که اشاره شد : همه چیز تحت کنترل است، تبرئه روسیه ، انگشت اتهام بسمت چین / نکته ۴ - خود ترامپ و مسئولان زیر دستش بعنوان رقیب ی بایدن میتوانند متهم به دست داشتن در حملات سایبری به نهادهای امریکایی باشند اونهم با چه هدفی !؟ با هدف بچالش کشیدن دولت بایدن و انتقام از رأی دادن مردم امریکا به بایدن و پشیمان کردن هم حزبی های بایدن از تصمیم به استیضاح ترامپ/ بالاخره دولت ترامپ اطلاعات امنیتی نهادهای امنیتی امریکا رو در اختیار داشته درسته !؟ / نکته ۵- خوب حالا یه سر برگردیم به کشور خودمان ۶ ماه از انتخابات میگذرد و هم حزبی های دولت قبل در انتخابات شکست خوردند ، بحث محاکمه مدیران متخلف دولت ی روحانی در محافل سیاسی و رسانه ای مطبوعاتی بر سر زبانهاست ، اخیرا اطلاعاتی از استخدام نمایندکان محلس توسط ی زنگنه وزیر نفت سابق منتشر شده ، استخدام دختر فلان نماینده محلس و کسانیکه در ازمون استخدامی در وزارت نفت ملغی شده ، خوب و اکنون خبر حمله سایبری به سامانه توزیع بنزین و سوخت منتشر شده/ نکته ۶- بالاخره اطلاعات امنیتی این سامانه در اختیار مدیران دولت قبل که ممکنه هنوز هم بر سر کار باشند بوده / فرضیه تی که عرض کردیم اینه که همانطور که دولت ترامپ میتونه متهم به دست داشتن و همکاری با هکرها باشند در ایران هم چنین اتهامی متوجه برخی از مدیران سابق باشه / نکته اخر اینکه برای درامان ماندن از تهدیدات مشابه که ممکنه هر لحظه رخ بدهد تمهیدات امنیتی کلیه سامانه های داخلی را تغییر داده و بروز کنید و نهادهای امنیتی کلیه فرضیه های احتمالی را بررسی کنند
  • میلاد IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 0
    با این ترفند دولت حسابی از خجالت مردم در امد. عرضه بنزین 3000 تومان باعث شد. کمی از خزانه دولت پر و پیمان بشه. مبارک باشه اقای دکتر رئیسی
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 0
    استراتژی جالبی بود از ترس حادثه دو شاخه را از برق کشیدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس