کد خبر 1290819
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
مایکروسافت مدعی حمله سایبری روسیه به صدها شبکه آمریکایی شد

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی است خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز، صرفا یک قطع برق عادی نبوده و تعداد زیادی سانتریفوژ به وسیله شوک‌های مغناطیسی، سوخته‌اند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: حملات سایبری، به اتفاقی پر حجم و رزمره در دنیا تبدیل شده و آمریکا و رژیم صهیونیستی هر چند پیشگام برخی از خرابکاری ها و حملات سایبری بوده اند، اما از ضربات متقابل در امان نمانده اند.

به این چند خبر که در طول یک سال گذشته منتشر شد، عنایت کنید:

- برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی است خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز، صرفا یک قطع برق عادی نبوده و تعداد زیادی سانتریفوژ به وسیله شوک‌های مغناطیسی، سوخته‌اند.

- وب سایت خبری یاهونیوز: حمله استاکس‌ نت به تاسیسات نطنز، با درخواست سیا و موساد و مشارکت هلند، انگلیس، آلمان، و فرانسه عملیاتی شد. یک مهندس اجیر شده توسط سرویس اطلاعاتی هلند، داده های حساس برای ورود بدافزار استاکس‌نت به تاسیسات نظنز را در اختیار واشنگتن قرار داد و سپس به وسیله یک حافظه فلش بدافزار را وارد تاسیسات کرد.

- ۲۰۰ شرکت آمریکایی هدف حمله سایبری قرار گرفتند.

- در پی حمله سایبری به بزرگترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا، کاخ سفید در ۱۷ ایالت حالت اضطراری اعلام کرد. خط لوله کلونیال، ۴۵ درصد از سوخت شرق آمریکا را تامین می‌کند و ۸۸۵۰ کیلومتر طول دارد و روزانه سوختی معادل ۲.۵ میلیون بشکه از طریق آن به بخش‌های مختلف به ویژه نیویورک منتقل می‌شود.

- روزنامه هآرتص: ده‌ها وب‌سایت وابسته به شرکت‌های دولتی و خصوصی اسرائیل، توسط چین مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند. شرکت امنیت شبکه «فایرآی» همی گوید این حملات از سال ۲۰۱۹ آغاز شده و هکرها به‌دنبال سرقت اطلاعات و اسرار تجاری بوده‌اند.

- جروزالم پست:  اطلاعات محرمانه‌ای که احتمالا گونن سگو وزیر سابق در دولت اسرائیل  در اختیار ایران قرار داده، می‌تواند از برای حملات موشکی یا سایبری به زیرساخت‌های انرژی اسرائیل استفاده شود.

- حمله سایبری به تاسیسات برق اسرائیل، باعث خاموشی گسترده در  تل آویو، حیفا، اور شلیم (قدس اشغالی) و برخی شهرهای دیگر شد.

- جروزالم پست: هکرهای ایرانی در حملات سایبری گسترده، 80 شرکت اسرائیلی را هدف قرار دادند. اولین حمله، شرکت نرم افزاری Amital Data  و حدود 40 مشتری آن ربوده و هدف دوم، آزمایشگاه هابانا (Habana)، تولید کننده پردازنده متعلق به شرکت اینتل. حمله مهاجمان با سرعت بسیار بالا و نگران کننده و بسیار گسترده بوده است.

-  شرکت امنیت سایبری اسرائیل «پورتناکس» در حمله سایبری هک شد. پورتناکس دارای مجموعه بزرگی از صدها مشتری مهم از جمله شرکت نظامی «اِلبیت سیستمز» است. چند روز قبل از این حمله، صنایع هواوفضای اسرائیل هک شده بود.  بیش از یک ترابایت اطلاعات شامل اسناد، پروژه‌ها و فایل‌های کدگذاری از سِرورهای این شرکت خارج شده است.

-روزنامه صهیونیستی کالکالیست:به سرورهای ده‌ها شرکت واردکننده تجهیزات نظامی حساس اسرائیل حمله سایبری شده است. هکرها ممکن است اطلاعاتی که دارای ارزش راهبردی باشد، به سرقت برده باشند

- روزنامه آلمانی‌ زود دویچه تسایتونگ  : ایران می‌تواند حملات سایبری ویرانگری انجام دهد. کارشناسان امنیت شبکه می‌گویند، حمله استاکس‌نت به تأسیسات هسته ای ایران در دولت اوباما مانند کاتالیزوری در جهت توسعه توان سایبری ایران عمل کرد. ایران اکنون توان حملات سایبری پیشرفته دارد.  ترامپ هم مجوز حمله بی‌سروصدای دیگری را داده بود.  حملات اخیر سایبری آمریکا فصل جدیدی از یک جنگ دیجیتالی است که میان ایران و آمریکا در نهان جریان دارد. آغاز این جدال، از سال ۲۰۰۹ بود که آمریکا و اسراییل با بدافزار استاکس‌نت به تأسیسات نطنز نفوذ کردند. در سال ۲۰۱۲ ایران برای نخستین بار نشان داد چگونه قابلیت‌های خود را برای حمله سایبری بهبود بخشیده است. آمریکا ایران را متهم به ساخت ویروس شامون  کرده که هزاران دستگاه رایانه شرکت نفت آرامکو را آلوده کرد. مهاجمان ابتدا به اهدافی در خاورمیانه حمله کردند و دامنه حملاتشان اکنون به آمریکا هم رسیده؛ از جمله حمله‌های انسداد سرویس توزیع شده (DDOS) به بانک‌های آمریکایی...  خطر یک حمله سایبری ویرانگر از سوی ایران علیه آمریکا وجود دارد.

- وزیر آب و انرژی رژیم صهیونیستی: سازمان آب اسرائیل آمادگی لازم در برابر حملات سایبری ایران را ندارد و با یک حمله سایبری پیچیده زیرساخت های توزیع آب این رژیم مختل می‌شود و آب ساکنین مناطق اشغالی سمی می‌شود.

- رئیس بخش دفاع سایبری اسرائیل : ما در حال حاضر با حملات بی امان از طریق شبکه دشمنان گمنام، از ایران و بسیاری از نقاط جهان مبارزه می کند.  سناریوی ترسناک یک حمله سایبری میتواند تا ۲ میلیارد دلار به اقتصاد ما ضربه بزند. در حین جنگ غزه هکرها موفق به نفوذ به ۲۰۰ سرور موجود در اسرائیل شدند

- منابع اسرائیلی می گویند  ده‌ها نهاد و مرکز این رژیم هدف حمله سایبری چینی‌ها قرار گرفته است. آنگونه که شرکت‌ها اعلام کرده است، اسرار تجاری، طرح‌ها و اطلاعات این شرکت‌ها به سرقت رفته است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    2 12
    پمپ بنزین ایران
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      1 3
      که کار داخلی بود حتما
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    4 7
    ماله کشی پمپ بنزین
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      4 5
      ساکت
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      5 2
      دلار گرفتی یا یورو؟
  • ایران قوی IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    8 1
    مرگ بر اسرائیل موش‌صفت، ترسو، بزدل، اشغالگر، جنایت‌کار، دزد، بی‌فرهنگ_بی‌تمدن، پرستو پرور..، و؟ نجسسسس
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 4
    خخخخ. خوب شدالان شما هم به لیست اضافه شدید
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    3 5
    ماله کش اعظم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس