کامرانی فر:اظهارات در مورد VAR واقعیت ندارد، تمام استعلام ها را گرفته بودیم/مشکلی از لحاظ سابقه مدیریت ندارم

دبیر کل جدید فدراسیون فوتبال گفت:ما عاری از اشتباه نیستیم و در کارهایمان حساب شده پیش رفتیم ولی اینکه در ادامه با این شرکت کار کنیم یا خیر در آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش مشرق، حسن کامرانی فر بعد از نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت:  امروز اعضای محترم هیات رئیسه و رئیس فدراسیون لطف داشتند و من را که ۳ ماه سرپرست دبیر کلی بودم را به عنوان دبیر کل انتخاب کردند. وظیفه من طبیعتا سخت تر خواهد شد. باید از تجربیاتی که در حوزه بین الملل دارم استفاده کرده و از روابطم برای پیشرفت  و توسعه فوتبال به کار بگیرم.

وی افزود: در این مسیر قطعا کاستی هایی وجود دارد و من هم معایبی دارم. از همه می خواهم به پیشرفت فوتبال کمک کنند. فدراسیون در این مدت نشان داده مسیر توسعه را در پیش گرفته است هر چند نیاز داریم نکاتی را به ما گوشزد کنید.

دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: امروز بیش از ۲۰ مصوبه داشتیم، یکی از مصوبات خیلی مهم که فوتبال ما سالیان قبل به آن نیاز داشت این بود امروز حذف گل زده در  صعود و سقوط مسابقات فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و بانوان بود.از حالا گل زده نداریم و رنکینگ به صعود و سقوط  تیم ها کمک می کند، هرچند اعتقاد دارم افرادی که در فوتبال هستند سالم کار می کنند ولی نیاز به قوانینی داریم که کار را پیش ببریم.

کامرانی فر تاکید کرد:تیم ملی امید در یکسری از مسابقات حاضر شده، هیات رئیسه تصویب کرده که تا المپیک ۲۰۲۴ با کادر فنی خیلی خوب برای اولین بار بتوانیم به المپیک صعود کنیم. هیات رئیسه نگاهی دارد که تیم هایمان را در رده های بالا و به خصوص المپیک داشته باشیم.

وی در خصوص اینکه دبیر کل فدراسیون فوتبال باید ۴ سال سابقه مدیریت در فوتبال داشته باشد و آیا وی این سبقه را دارد یا خیر گفت: همه می دانند من کاندید هیات رئیسه فدراسیون بودم، کسی که کاندید می شود یکی از شرایطش ۴ سال مدیریت است. یکی از مواردی که اساسنامه تعیین کرده تمام افرادی که در مسابقات بین الملل دارند جزو سوابق مدیریت آنها حساب می شود.ضمن آنکه من سوابق مدیریت در حوزه ورزش را از گذشته داشتم و تمام افرادی که برای حضور در هیات رئیسه  ثبت نام کردند می توانند در سمت دبیر کلی فعالیت کنند.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در خصوص سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: فوتسال برای فدراسیون خیلی مهم است، با اتفاقاتی که در  دوره گذشته افتاد به زودی شرایط تیم ملی و رئیس کمیته فوتسال را اعلام می کنیم.نگاه ما باید نگاه پیشرفت باشد. فدراسیون در این راه با هیچکس تعارف نمی کند. در چند روز آینده در مورد تمامی قسمت های فوتسال تصمیماتی اتخاذ خواهد شد و تغییرات در فوتسال را اطلاع رسانی می کنیم.

بیشتر بخوانید:

دبیرکل فدراسیون فوتبال انتخاب شد

وی در خصوص میزبانی لبنان برای بازی با تیم ملی فوتبال کشورمان عنوان کرد: تا چند روز پیش در مورد اعزام ها و حتی حضور و تائید داوران مشخص نشده بود اما امروز با ایمیلی که ارسال شده مشخص شده بازی در لبنان برگزار می شود. برای ما تفاوتی ندارد و هر کجا برویم با تمام قوا حضور پیدا می کنیم.

کامرانی فر در خصوص حضور تماشاگران در این بازی گفت: باید در این مورد پروتکل های کشور میزبان همه چیز را به فیفا اعلام کنند. میهمان در این زمینه نمی تواند اظهار نظر کند.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در خصوص حواشی که برای تیم ملی به وجود آمده و برخی بازیکنان اظهار نظرهایی کرده اند گفت: اگر در یک تیمی مشکلاتی باشد این مسائل در نتایج هم تاثیر خواهد داشت. وقتی بازیکنان با کادر فنی ارتباط خوبی دارند نمی شود حرفی بزنید.شرایط تیم ملی فوق العاده خوب است و همه در حال کمک هستند. مدیریت خوبی در تیم ملی رخ داده ضمن آنکه رئیس فدراسیون کنار تیم است و همیشه در کنار تیم عزیزی خادم حضور دارد و تمامی مسائل را مدیریت می کند.

وی در خصوص اظهارات یکی از داوران در برنامه فوتبال برتر مبنی بر وجود دلالی در فوتبال کشور گفت:با صحبت کردن نمی شود ورود کرد. اگر کسی مستنداتی دارد می تواند ارائه کند. این فدراسیون که با سلامت کار را پیش می برد به تمام مسائل ورود می کند. ما با کسی تعارف نداریم و اگر کسی راه را اشتباه برود برخورد خواهد شد. من برنامه شب گذشته را ندیدم ولی به من یکسری مسائل را گرفتند ولی باید صحبت های صالحی را بررسی کرد. داوران ما فوق العاده سالم هستند، آنها اشتباه می کنند ولی واقعا سلامت کار می کنند. من از جامعه داوران هستم و در سلامت آنها هیچ شکی ندارم. فقط آنها باید تلاش کنند تمام توانایی خود را در زمین به نمایش بگذارند.آنها با انرژی بالا قضاوت کنند و فدراسیون هم تلاش می کند که داوری ما پیشرفت کند. خود عزیزی خادم هم برای داوران قدم های زیادی برداشته است. تاکید می کنم تمامی داوران ما خوش اخلاق، خوب و سلامت هستند.

کامرانی فر  در خصوص قرارداد با شرکت VAR گفت: ما الان یک سیستم کامل VAR در ایران داریم. ما باید داورانمان را آماده می کردیم و برای این موضوع نیاز به یک سیستم داشتیم. مطمئنا با همین سیستم آموزشمان را آغاز خواهیم کرد.

دبیر کل فدراسیون در خصوص شایعه فسخ قرارداد با این شرکت گفت: ما باید تلاش کنیم این سیستم را وارد ایران کنیم. چه در بازی های ملی و چه در لیگ برتر. ما در مورد این شرکت خیلی کارها انجام داده بودیم و قبل از هر کاری استعلام گرفتیم. اینکه دوستان یکسری مطالب را مطرح کردند از نظر ما این مطالب واقعیت ندارد. ۲ نفری که از آن شرکت وارد ایران شدند مجوز ورود گرفتند. انتظار فدراسیون فوتبال این بود که در این شرایط برای VAR بیشتر مورد حمایت قرار بگیرد. ما عاری از اشتباه نیستیم و در کارهایمان حساب شده پیش رفتیم ولی اینکه در ادامه با این شرکت کار کنیم یا خیر در آینده مشخص خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت کمیته داوران گفت: طبیعتا دو نفر باید در مجمع از سرپرستی خارج شوند و به زودی که مجمع فدراسیون برگزار شود تکلیف این ۲ نفر هم مشخص می شود و به عنوان رئیس انتخاب خواهند شد.این هیات رئیسه فدراسیون همدل هستند و همه نسبت به فوتبال حساسیت دارند. ای کاش در جلسه بودید و می دیدید  که اعضا چگونه ریز به ریز در مسائل فوتبال صحبت می کردند. تیمی که قرار بود اوت شود الان در بالاترین رده قرار گرفته است. داوران ما در جام جهانی فوتسال در فینال حضور پیدا کردند. اتفاقات خوبی در فدراسیون رخ داده و مطمئن باشید همه برای اتفاقات خوب تلاش می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس