کد خبر 1289990
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۳
فرانسه ماهواره نظامی پرتاب کرد

فرانسه برای عقب نماندن از رقبای پرقدرتمند خود در حوزه فناوری فضایی، یکشنبه شب یک ماهواره ارتباطاتی نظامی به مدار زمین پرتاب کرده است.

به گزارش مشرق از فرانس ۲۴، فرانسه با موفقیت یک ماهواره پیشرفته را به مدار زمین پرتاب کرد که به گونه ای طراحی شده است که به همه نیروهای مسلح این کشور در سراسر جهان امکان برقراری ارتباط سریع و ایمن را می دهد.

"استفان اسپت" سخنگوی نیروی هوایی و فضایی فرانسه گفت: این ماهواره برای مقاومت در برابر تهاجم نظامی از زمین و فضا طراحی شده است.

موشک آریان ۵ حامل ماهواره سیراکوز ۴A از کورو در گویان فرانسه به پرواز درآمد و ماهواره پس از ۳۸ دقیقه و ۴۱ ثانیه پس از برخاستن رها شد.

این ماهواره به طوری طراحی شده است که می تواند محیط اطراف خود را بررسی کرده و برای فرار از حمله جابه جا شود.

مارک فینو کارشناس اشاعه تسلیحات در مرکز سیاست امنیتی ژنو گفت: این ماهواره همچنین در برابر پالس های الکترومغناطیسی ناشی از انفجار هسته ای محافظت می شود.

فرانسه در اواخر ماه مارس ( اوایل فروردین) سال جاری اولین تمرینات نظامی در فضا برای آزمایش توانایی خود در دفاع از ماهواره‌هایش را آغاز کرد و آنها را اولین مانور برای ارتش فرانسه و حتی برای اولین بار در اروپا خواند.

در میان نگرانی‌هایی که کشورهای رقیب به شدت در فناوری فضایی که به عنوان یک مرز نظامی جدید شناخته می شوند، سرمایه‌گذاری می‌کنند، پاریس در سال ۲۰۱۹ یک فرماندهی نیروی فضایی ایجاد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    Bk
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    اِه ، به چه جرأتی؟ چرا از ما اجازه نگرفته بود؟؟!! یکم صابون خودشونو بزنیم به تن خودشون حال کنن!!! خخخخخخ
  • Mahdi IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 0
    ان شالله ایران ما هم سریع بسازد تولید کنیم بفرستیم
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    غلط کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس