توضیح خطیب زاده درباره آخرین وضعیت اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس و لیتوانی - کراپ‌شده

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین وضعیت اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس و لیتوانی توضیح داد.

به گزارش مشرق از وزارت امور خارجه، خطیب زاده در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس و لیتوانی، افزود: متعاقب اطلاع وزارت امورخارجه از موضوع، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس ماموریت یافت با فوریت این موضوع را پیگیری کند.

او ادامه داد: بر این اساس سفارت بلافاصله در تماس با وزارت خارجه و دیگر نهادهای ذیربط بلاروسی، اقدام به کسب اطلاعات تکمیلی درخصوص وضعیت هموطنان گرفتار در مرز بلاروس - لیتوانی و حل مشکلات آنها کرد. در طی این تماس‌ها، سفارت خواستار همکاری نهادهای ذیصلاح بلاروسی برای دسترسی به اتباع ایرانی گرفتار در مرز و رسیدگی فوری به وضعیت آنها شده است.

خطیب زاده تاکید کرد: با توجه به اهمیت و فوریت موضوع، تلاش شده با افراد گرفتار ارتباط مستقیم برقرار شود که بر همین اساس علاوه بر تماس تلفنی سفیر با یکی از اتباع گرفتارشده، صبح امروز هیاتی از سفارت برای رسیدگی به وضعیت اتباع ایرانی و تمهید شرایط بازگرداندن آنها به میهن عازم منطقه مرزی بلاروس- لیتوانی شد که بر اساس گزارش های دریافتی هم اکنون در منطقه مرزی به سر می برد و در تعامل با مرزبانی منطقه ای، در تلاش است در اسرع وقت مشکلات هموطنان گرفتار را مرتفع کند.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: سفارت ایران بطور مستمر در تماس با نهادهای ذیربط بلاروسی بوده و نگرانی جدی جمهوری اسلامی ایران از وضعیت اتباع ایرانی گرفتار در مرز را رسما به اطلاع طرف بلاروس رسانده است ضمن آنکه این موضوع از طریق سفارت بلاروس در تهران نیز پیگیری شده است.

خطیب زاده در پایان گفت: اطمینان داریم دولت بلاروس در چارچوب روابط دوستانه تهران - مینسک همکاری لازم و کافی برای رفع مشکلات این اتباع ایرانی را خواهد داشت. وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز تا رفع مشکل این هموطنان این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 0
    یه خرده خبر ها رو واضح تر بگید. این گرفتاران در لب مرز بلاروس و لیتوانی چه کسانی هستند وعلت گرفتاری شان چیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس