کد خبر 1289668
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷
زعفران و معجزه آن برای کاهش وزن

زعفران از ادویه‌هایی است که فواید متعددی دارد که یکی از آن‌ها کمک به کاهش وزن است.

به گزارش مشرق، زعفران به عنوان یکی از گران‌ترین ادویه‌ها در جهان است که می‌توان از آن به عنوان افزودنی برای نوشیدنی‌ها و همچنین چاشنی غذاها استفاده کرد.

زعفران مرغوب طعم و رنگ شگفت انگیزی را به غذا و نوشیدنی‌ها می‌دهد؛ علاوه بر این، زعفران فواید دارویی نیز دارد و برای بهبود سطح اضطراب هم استفاده می‌شود.

در نقاط مختلف جهان، بسیاری از مردم از زعفران برای کاهش وزن استفاده می‌کنند و چای زعفران مخصوصی، برای کاهش وزن وجود دارد و این چای می‌تواند به جلوگیری از پرخوری و پرخوری ناشی از استرس (پرخوری عصبی) کمک کند.

زعفران چیست؟

ادویه‌ی زعفران از گیاه زعفران (crocus sativus) بدست می‌آید و از دلایل اصلی قیمت بالای زعفران سختی کار برای برداشت و شکوفاشدنش آن هم در یک هفته در هر ۱۲ ماه است.

هنگامی که زعفران با دست چیده شد، باید خشک شود و این فرآیند می‌تواند کیفیت زعفران را تعیین کند.

تولیدکنندگان زعفران در سراسر جهان به ویژه در ایران محصولات مبتنی بر زعفران مانند آب نبات سنگ زعفران، پودر کیک زعفران، پودینگ زعفران و ... تولید می‌کنند.

زعفران برای کاهش وزن

زعفران با کیفیت بالا به دلایل مختلفی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند بر اساس تاریخچه زعفران، در زبان‌های فارسی، هندی، اسپانیایی و یونانی، زعفران به عنوان مکمل کاهش وزن در بین سایر مصارف مانند عطر و مزایای دارویی آن مورد استفاده قرار میگرفته است.

طی سال‌های اخیر، محققان در حال بررسی فواید زعفران و نحوه واکنش بدن به مصرف دوزهای مختلف آن بوده‌اند.

علاوه بر خواص گفته شده زعفران فواید زیادی برای سلامتی دارد، مبارزه با سلول‌های سرطانی و بهبود اضطراب و افسردگی از جمله خواص زعفران است، اما مهمتر از همه، زعفران می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

زعفران چگونه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

کروسین یکی از ترکیباتی است که در زعفران یافت می‌شود و تحقیقات ثابت کرده است که زعفران با مسدود کردن لیپاز لوزالمعده، از جذب چربی در بدن جلوگیری می‌کند و در این حالت بدن چربی را ذخیره نمی‌کند، در عوض از آن‌ها به عنوان منبع انرژی استفاده کرده و در نهایت منجر به کاهش وزن می‌شود.

زعفران از خوردن بیش از اندازه غذا جلوگیری می‌کند

روش‌های زیادی برای مصرف زعفران وجود دارد همانطور که ذکر شد، می‌توان زعفران را به نوشیدنی‌ها یا غذاها اضافه کرد. با این حال، عصاره زعفران نیز وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان مکمل نیز استفاده کرد. عصاره زعفران با اشتها را کاهش داده و از پرخوری جلوگیری می‌کند و همین موضوع می‌تواند منجر به کاهش وزن شود.

علاوه بر این، زعفران می‌تواند سطح سروتونین مغز را افزایش دهد و در نتیجه، می‌تواند خلق و خو را تنظیم کند.

زعفران از پرخوری عصبی جلوگیری می‌کند

با استرس غذاخوردن و پرخوری عصبی اولین دلیل افزایش وزن است اغلب افراد هنگامی که استرس دارند، تمایل به خوردن غذاهای ناسالم مانند چیزبرگر، پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده و غذای ناسالم دارند و در این حالت مغز انسان زنجیره‌ای از مواد شیمیایی آزاد می‌کند که احساس لذت بخشی را به همراه دارد.

همین حس را می‌توان با مصرف عصاره زعفران باکیفیت تجربه کرد هر زمان که استرس دارید، سعی کنید چای و یا دمنوش زعفران مصرف کنید هنگام مصرف زعفران، مواد شیمیایی در مغز ترشح می‌شود که می‌گوید آنطور که فکر می‌کنیم گرسنه نیستیم و احساس گرسنگی کاذب را برطرف می‌کند، همچنین روحیه ما را تقویت می‌کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • راحت طلب IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    اگه کسی میخواد لاغر بشه خب رژیم میگیره (جلوی شکمش رو میگیره) کمتر میخوره نه زعفرون بخوره تا لاغر بشه.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    با این همه فایده، چرا قیمتش پایینه؟
    • دخی IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 0
      احتمالآ شما ۲۰سالی هست فروشگاه نرفته ایی کجاش ارزون است یه گرم ۲۰هزار تومن (۲روز پیش‌خودم خریدم) برای عرضه در کشورهای دیگه آره ارزون است ولی برای فروش تو کشور خودمون گرون است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس