رئیس کل گمرک ایران: روسها عزم جدی برای همکاری گمرکی با ایران دارند

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در دیدار با برخی تجار و فعالان اقتصادی ایرانی حاضر در روسیه گفت روس ها عزم جدی برای همکاری گمرکی و رفع مشکلات حمل و نقلی را با ایران دارند.

 به گزارش مشرق، «مهدی میر اشرفی» در این  نشست بر تکمیل زیرساخت‌های ترانزیتی برای افزایش صادرات و واردات از مبادی ورودی خروجی کشورمان تاکید کرد.  

وی با بیان اینکه ما سه گلوگاه برای صادرات و واردات داریم، افزود: کشور ما نیازمند قوی کردن زیرساخت‌های ترانزیتی با کشورهای همسایه است و در همین راستا باید پایانه های مرزی را ایجاد و نوسازی کنیم.

در این نشست،  میر اشرفی رئیس کل گمرک ایران ضمن تشریح برنامه ریزی های گمرک کشور جهت تسهیل مناسبات تجاری با همه کشورها بویژه روسیه، توضیحات کاملی را در پاسخ به پرسش تجار و فعالان تجاری  ارائه داد.

وی با بیان اینکه قرن ۲۱ از نظر اقتصادی قرن آسیاست؛ افزود:  بنادر بزرگ دریایی در آسیاو شرف آسیاست و بر همین اساس در صورتی که زیرساخت های حمل و نقل را تقویت کنیم کشور ما نیز سود زیادی خواهد برد.

وی گفت: ما تنها کشوری هستیم که امکان عبور کریدور شمال- جنوب و شرق- غرب را داریم بنابراین ضرورت دارد که نسبت به تکمیل زیرساخت های حمل و نقل تسریع کنیم.

میراشرفی افزود: با احداث زیرساختها در خزر و همچنین حمل و نقل ترکیبی می توانیم اقتصادی خود با روسیه و اروپا را توسعه دهیم.  

 کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز با اشاره به رویکرد سران جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه  مبنی بر گسترش همه جانبه روابط دو کشور بخصوص اقتصادی و تجاری، آخرین وضعیت تعاملات اقتصادی و تجاری بین تهران - مسکو  و بستر سازی های انجام شده جهت تعمیق بیش از پیش این مناسبات را تشریح کرد.
 
در ادامه،  تجار و فعالان اقتصادی حاضر در این جلسه با تاکید بر ظرفیت های موجود، نکات و موضوعات مختلف مورد نظر خود در رابطه با  ضرورت ارائه تسهیلات بیشتر  به تجار و اصلاح قوانین جهت تسریع در فرایند ترخیص کالا در گمرکات  بمنظور  تعمیق تعاملات تجاری و اقتصادی بین دو کشور را یاد آوری کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    دمشون گرم،،روابط باید با روس‌ها و چینی‌ها هرچه سریعتر گسترش پیدا کنه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس