سوریه نمایه

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه گفت که حمله تروریستی اخیر دمشق موجب ایجاد نگرانی طرفین در نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو شد، اما اکنون موانع برطرف شده است.

به گزارش مشرق، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه با اشاره به انفجار چند روز پیش اتوبوس حامل سربازان ارتش سوریه در دمشق اعلام کرد که این حمله تأثیر منفی روی نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو گذاشت، اما موانع و مشکلاتی که ناشی از وقوع این انفجار ایجاد شده بود، اکنون برطرف شده است.

بیشتر بخوانید:

نشست نمایندگان سه کشور ضامن روند آستانه با پترسون

آغاز دور جدید مذاکرات درباره سوریه در ژنو

نماینده ویژه پوتین در  امور سوریه تصریح کرد: «چهارشنبه گذشته نگرانی‌هایی به احتمال زیاد ناشی از حمله تروریستی دمشق که به کشته شدن ۱۷ سرباز سوری منجر شد، ایجاد شد».

بیشتر بخوانید:

یک گروه تروریستی مسئولیت انفجار دمشق را بر عهده گرفت

بیانیه وزارت خارجه سوریه درباره انفجار تروریستی دمشق

وی افزود: «بنابراین طرفین روز چهارشنبه مجداد به اتهام‌زنی روی آوردند، اما گئیر پدرسون فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه و دفتر وی، مانع این تأثیر منفی شدند و کمیته قانون اساسی روز پنجشنبه به مسیر سازنده خود بازگشت».

لاورنتیف تأکید کرد که «مواضع طرفین کمیته تدوین و بررسی قانون اساسی سوریه هنوز در بسیاری از مسائل متضاد و غیرهمسو است».

دوشنبه گذشته، ششمین دور جلسات کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو سوئیس با حضور طرف‌های درگیر در سوریه تحت حمایت سازمان ملل آغاز شد و روز جمعه بدون نتیجه به پایان رسید.

گئیر پدرسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز جمعه اعلام کرد که که «مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو بدون دستیابی به اجماع در مورد چهار اصل قانون اساسی پایان یافت».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس