بیانیه وزارت خارجه سوریه درباره انفجار تروریستی دمشق

وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای نسبت به انفجار تروریستی روز چهارشنبه در دمشق واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای نسبت به انفجار تروریستی روز چهارشنبه در دمشق واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

یک گروه تروریستی مسئولیت انفجار دمشق را بر عهده گرفت

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه تاکید کرد: انفجار تروریستی که یک اتوبوس نظامیان در دمشق را هدف قرار داد، در چارچوب تلاش‌های مداوم گروه‌های تروریستی و حامیانشان برای بالا بردن روحیه تروریست‌ها به ویژه در ادلب صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است: اینگونه اقدامات تروریستی دولت سوریه را از ادامه مبارزه با تروریسم و تلاش برای بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه و ملت آن باز نخواهد داشت.

وزارت خارجه سوریه افزود: نمی‌توان همزمانی این اقدام گناه آلود را با اقدامات تروریستی که به دنبال بی‌ثبات کردن ملت‌ها و کشورهای منطقه با هدف خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی و طرح‌های حامیان تروریسم برای استفاده از آن به عنوان یک سلاح سیاسی جنایتکارانه جهت دستیابی به اهداف شنیع خود در سوریه و منطقه است، نادیده بگیریم.

وزارت امور خارجه گفت: زمان انجام این اقدام تروریستی بار دیگر برنامه سیاسی حامیان آن را آشکار کرد که به دنبال هدف قرار دادن سوریه و ملت این کشور هستند.

پیش از این نیز، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو حمله تروریستی به نظامیان در دمشق حین برگزاری نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو را تصادفی نمی‌داند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: ما این جنایت خونین را یک چالش آشکار با هدف زیر سوال بردن توانایی مقامات سوریه در تأمین امنیت پایتخت و ایجاد دور جدیدی از خشونت و ناکام ماندن تلاش‌ها برای دستیابی به حل و فصل سیاسی در سوریه می‌دانیم و معتقدیم این حادثه تصادفی نیست چرا که این اقدام در زمانی انجام شد که جلسات کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو از سر گرفته شده است.

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو «این حمله تروریستی گستاخانه» را قاطعانه محکوم می‌کند و با خانواده‌های قربانیان نیز ابراز همدردی کرده و برای مجروحان آرزوی بهبودی دارد.

منابع رسانه‌ای صبح چهارشنبه از وقوع دو انفجار در مسیر حرکت دو اتوبوس نظامی سوریه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، مکان وقوع دو انفجار مذکور در پل «الرئیس» دمشق اعلام شده است.

به گفته منابع سوری، نیروهای نظامی متخصص سومین بمب کارگذاشته شده در محل وقوع انفجار در پل «الرئیس» را کشف و خنثی کردند.

بنا بر آمار اولیه تاکنون دستکم ۱۳ نفر در این انفجارها شهید و ۳ تن نیز زخمی شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو؟! برادران سوری شما پیروز جنگ جهانی چهارم هستید، وقتی رای ۹۰ درصدی ملت خودتون و دارید دیگه چه نیازی به این سازمانهای بین‌المللی صهیونیستی؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس