کد خبر 1289103
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
مقاومت جواب داد؛ رژیم صهیونیستی مقابل اسرای فلسطینی کوتاه آمد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین از توافق اسرای این جنبش با مقامات زندان‌های رژیم صهیونیستی و پایان اعتصاب غذا خبر داد.

به گزارش مشرق، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (جمعه) از توافق اسرای این گروه مقاومت با اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی و پایان اقدامات خصمانه علیه اسرا خبر داد. همزمان فلسطینی‌ها نیز دست از اعتصاب غذا کشیدند.

به نوشته القدس العربی، شورای عالی اسرای جهاد اسلامی در بیانیه‌ای گفت پس از مذاکرات سخت و پیچیده میان اسرا و مقامات زندان‌های رژیم صهیونیستی که با اعتصاب غذا و اعتراض اسرا همزمان شده بود، تفاهماتی به دست آمده که به موجب آن اعتصاب غذا پایان می‌یابد.

همزمان با این مذاکرات و اعتصاب غذای زندانیان، جنبش جهاد اسلامی در غزه و خارج از فلسطین نیز اعلام آماده‌باش کرده و خود را برای هر رویارویی تا زمانی که خواسته اسرا تأمین شود آماده کرده بودند که این موضوع تأثیر بالایی در موفقیت اسرا برای نیل به خواسته‌های خودشان داشت.

طبق توافق صورت گرفته، تمامی اقدامات فوق‌العاده و خارج از ضوابط زندان‌ها در حق اسرای جهاد اسلامی باید فورا پایان یابد و همزمان انجمن و تشکیلات صنفی مربوط به آن‌ها نیز که تعلیق شده بود، کار خود از سر گیرد.

طبق این توافق، همچنین قرار شده است تا زندانیان انفرادی به بند عمومی باز گردند و شرایط زندگی زندانیان بهبود یابد.

بیش از ۲۵۰ اسیر جنبش جهاد اسلامی فلسطین از ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) در اعتراض به اقدامات ظالمانه مأموران زندان دست به اعتصاب غذا زده بودند. صهیونیست‌ها پس از فرار موفقیت‌آمیز شش اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» در تاریخ ششم سپتامبر که پنج تن از آن‌ها از اعضای جهاد اسلامی بودند، اقدامات سختیگرانه و ظالمانه‌ای علیه زندانیان این جنبش فلسطینی آغاز کرده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس