افزایش فشار رژیم صهیونیستی بر اسرای فلسطینی/جهاد اسلامی هشدار داد

در حالی که منابع فلسطینی از افزایش فشار رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی سخن می‌گویند، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نسبت به این اقدامات به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری با اشاره به وقت کشی‌های اسرائیل و عدم پاسخ به خواسته‌های اسرای فلسطینی به این رژیم نسبت به ادامه این سیاست هشدار داد.

طارق عزالدین سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: اشغالگران و مسئولین اداره زندان‌های اسرائیل را مسئول کارشکنی در پاسخگویی به خواسته اسرا می‌دانیم.

وی از مردم فلسطین خواست تا سطح تحرکات مردمی خود را در حمایت اعتصاب غذای اسرا افزایش دهند.

پیش از این جنبش ملی حمایت از اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل از شکست گفتگو با افسران اداره زندان‌های اسرائیل در زندان‌های رامون و هداریم خبر داد.

در پی انتشار این اخبار،  آماده باش در صفوف اسرا برای هر نوع امر غیر مترقبه‌ای اعلام شد.

به گفته این نهاد ۶۰ اسیر جنبش جهاد اسلامی فلسطین که دست به اعتصاب غذا زده‌اند خواهان پایان یافتن به حجم سرکوب گسترده علیه اسرای جهاد اسلامی هستند که بعد از عملیات تونل به شکل سازمان یافته‌ای در زندان‌های اسرائیل اعمال شد.

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی هم خبر داد، اداره زندان‌های اسرائیل روز به روز بر دامنه فشارهای خود بر شش اسیر فلسطینی عملیات تونل می‌افزایند.

این هیئت به نقل از وکلای مدافع این اسرا خبر داد، محمود العارضه مغز متفکر این عملیات در سلول انفرادی در زندان ایالون محبوس شده و از حداقل امکانات از جمله وسایل برقی محروم است.

هواخوری برای این اسیر فلسطینی روزانه یک ساعت و در یک محوطه بسیار کوچک انجام می‌شود.

العارضه به وکیل خود گفت سازمان امنیت اسرائیل فشار زیادی را بر وی وارد می‌کند تا او اعلام کند اهالی الناصره محل اختفایش را لو داده‌ و باعث دستگیری اش شدند، تا با این کار تفرقه و چند دستگی بین فلسطینیان به وجود آید.

اما العارضه تاکید کرد هرگز حاضر به اعلام چنین اتهامی نخواهد بود.

از سوی دیگر وکیل زکریا الزبیدی هم اعلام کرد وی تحت شدیدترین فشارهای روحی و جسمی قرار داشته و مسئولین زندان حاضر به تقدیم خدمات درمانی به وی نیستند.

الزبیدی به دلیل شکنجه‌های وارد شده در زمان بازجویی بعد از دستگیر دچار تنگی نفس شدید شده است.

در حال حاضر هر شش اسیر عملیات تونل در زندان انفراد نگهداری می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس