دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت

تیرپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهمین مرحله از رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را در حفظ امنیت یکپارچه میهن اسلامی‌مان به نمایش گذاردند.

به گزارش مشرق، سرتیپ محسن حیدریان فرمانده پایگاه نهم شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس درباره دهمین مرحله از رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت اظهار کرد: در این رزمایش خلبان‌های توانمند نیروی هوایی ارتش با استفاده از موشک‌ها و بمب‌های ساخته شده داخلی با رهگیری و شناسایی پایگاه‌های دشمن فرضی، اهداف مورد نظر را بدون خطا منهدم کردند.

غرش صلابت تیزپروازان ارتش بر آسمان جنوب ایران +عکس

غرش صلابت تیزپروازان ارتش بر آسمان جنوب ایران +عکس

غرش صلابت تیزپروازان ارتش بر آسمان جنوب ایران +عکس

به گفته وی، نمایش قدرت هوایی و توان رزمی نیروی هوایی ارتش، تمرین عملیات برد بلند جنگنده‌ها در خارج از محدوده پدافندی دشمن، دقت در نقطه‌زنی بمب‌ها و راکت‌ها در عملیات هوا به زمین و موشک‌های هوا به هوا و رصد اطلاعاتی منطقه عملیات، از مهمترین اهداف این رزمایش بود.

در دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت از ده‌ها فروند از انواع هواپیماهای شکاری، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده شد.

غرش صلابت تیزپروازان ارتش بر آسمان جنوب ایران +عکس

غرش صلابت تیزپروازان ارتش بر آسمان جنوب ایران +عکس

غرش صلابت تیزپروازان ارتش بر آسمان جنوب ایران +عکس

غرش صلابت تیزپروازان ارتش بر آسمان جنوب ایران +عکس

غرش صلابت تیزپروازان ارتش بر آسمان جنوب ایران +عکس

غرش صلابت تیزپروازان ارتش بر آسمان جنوب ایران +عکس

جنگنده‌های اف ۴ مستقر در پایگاه هوایی بندرعباس در این رزمایش با درخشش خیره‌کننده‌ای موفق به اجرای عملیات‌هایی گوناگون شدند. توفیق در این عملیات‌ها حاصل دانش و تجربه منحصربفرد خلبانان غیور کشورمان در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی است که با شجاعت و صلابت ویژه‌ای همواره سرباز میهن اسلامی‌مان بوده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    11 32
    بهتر به جای روسیه از چین جنگنده بخرید کی میخاهید عقل داشته باشید شما ...
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      23 3
      برو دوغت رو بنوش
    • امید نجاتی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      7 16
      واقعن الان چین بزرگترين قدرت نظامی و اقتصادی دنیاست و نادیده گرفتن چین یک جور خود زنی است
    • افشین IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      1 1
      آقا امید بی احترامی و بی اعتنایی نتنها بهدچين بلکه به شرق و همسایگان در دولت قبل اتفاق افتاد و تمام تخم مرغها در سبد غرب چیده شد و با اولین لگد شکست. وقتیکه برگشتند سمت شرق اونا هم تلافی کردند و حق هم داشتند.حرفشونم این بود شما وقتیکه به مشکل ميخوريد یاد ما ميوقتيد. اما خوشبختانه در دولت فعلی اولویت با همسایگان و شرق هست. اما یادتون نره که احترام و تعامل باید دوطرفه باشه و ما باج بده نیستیم. در تجارت همه کالاها و توافقات نقش دارند و مهم فقط تجهييزات نظامی نیست. هر چند که قبل از روسیه سردار باقری به چین سفر کرد و اگر یادتون باشه بازدید بسیار دقیقی از ناوشکنهاي تایپ ۵۲ داشت. سیاست خوب برقراری رقابت بین این دو فروشنده هست. اینکه اگر تو ندهی او میدهد.اگر تو این شروط را نپذیری او میپذیرد. گذشته از این مسائل تجارت ما با طرفهای دوست رقم بالایی داره و به این چند میلیارد دلار خرید نظامی اونم بعد از سی تا چهل سال خلاصه نمیشه. وسعت تجارت و برطرف کردن نیازهای دو طرف میدان بزرگی داره.
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      1 1
      با روسیه که هیچ با چین مشترکا در ایران بسازید
    • محمد IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      1 0
      هیچ وقت
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      1 2
      ماشاالله به عقل تو علامه دهر،لطفا خفه
    • مجتبی IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      1 0
      چین ابر قدرت نظامی چه ابر قدرتی که تایوان داره براش خط نشون میکشه بهتر نیست با اطلاعات حرف بزنیم شرق پرستان گرامی
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      6 0
      بهترین جنگنده فقط آواکس هست که باید از روسیه به تعداد زیاد خریداری بشه آواکسها با حمله به خاک فرضی دشمن رژیم صهیونیستی اشغالگر همه جا رابا خاک یکسان میکنن خرید جنگنده آواکس اوجب واجب هستش
  • غرور بیجا!!! IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    5 21
    اگه راست می گویید بجای هوا کردن فانتوم آمریکایی بسازید حتی هواپیمای بومی حتی ملخی!!!!
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      10 1
      آلبانی
    • افشین IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      12 4
      مال کدوم خراب شده ای هستی که اینقدر بد زبان فارسی رو بهت یاد دادن. گویا در اون خراب شده اخبار خیلی سانسور میشه. بر خلاف افاضات نا اگاهانه شما خیلی وقته که ما از هواپیمای ملخی تا موتور جت رو داریم می سازیم تا چشمت در بیاد. آذرخش صاعقه ۱و۲ و الانم کوثر که از اويونيک نسل چهار برخوردار هست و یاسین که یک پلتفرم آموزشی هست . اینها همه برای شروع هست و انشالله در آینده بین ده تا پانزده سال دیگه ساخت جنگنده هم در رده موشک و پدافند و پهپاد قرار خواهد گرفت. حالا شماها هی دلتون رو به زدن حرف مفت خوش کنید.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    13 16
    بخدا از اف_4 دیگه حالم بهم میخوره اینقدر که تو رزمایش ها دیدیمش
    • افشین IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      11 3
      اونم همینو میگفت. دل به دل راه داره.
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      7 2
      انشا اله به زودی خبر خرید انبوه آواکسهای خریداری شده از روسیه وحمل اونها به کشور از طریق آستاراخان ااعلام بشه آواکسها ابه راحتی قادرن به مواضع دشمن فرضی یا رژیم صهیونیستی حمله کرده وبا خاک یکسان کنن و به سلامت به پایگاهشون برگردن آواکس آواکس آواکس از واجبات هست
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    19 12
    واقعا چه غرشی فقط جای هواپیمای برادران رایت خالیه
    • افشین IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      2 0
      از همین جنگنده ها سی،چهل کشور دنیا دارن استفاده میکنند که بيشترشون دسترسی به جنگنده جدید هم دارند.حتی در اطراف ما. جنگنده های نیروی آوایی امروز،یک پوسته از،قبل دارند و کلی تفاوت. الان توان استفاده از بمبهاي دور ايستا و موشکهای کروز و ضد کشتی و ضد رادار را دارند که قبلا نداشتند و از اورهال به موقع با توان داخلی ب،خوردار هستند که بزرگترین امتیاز هست چه به لحاظ پایین آمدن هزینه ساعت پرواز و چه عدم وابستگی. آنهایی که باید بفهمند ميفهمند و آدمهای نفهم هم به لودگی مشغول.
    • بیژ رستمی IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      5 0
      من خودم ارتشی هستم ،همینقدر بسنده میکنم ومی‌گویم ،ما درجنگ هشت ساله با دشمن خارجی از هواپیماهایی استفاده می کردیم که روبه فرسودگیمی رفت ودشمن عکس ما نسبت به خرید پرنده های جدیدتر با قابلیت بهتر خودش را بهروز تری وقویتر می کرد ،ولی یک تفاوت ویژه بین ما وانها که اثر گذارتر از بقیه مزیتها بود خلبانان ما جان خودرا درکف دست می گرفتند وبرای بازگشت از ماموریت به کسی تضمین نداده بودند سطح پرواز خلبانان انقدر در نزدیک با زمین بود که حتی بسیج وسپاه از اینهمه جسارت انها ذوق زده می شدند که برای انها دست تکان می دادند به تعداد پرشمار شاید اکثریت خلبانان هوتیی از ترس اصابت گلوله ضد هوایی ویا مواجه شدن شان با همین درپیتیهای ما ناگزیر بمب خودرا بعد ترک منطقه بی هدف در بین دومرزرها کرده در می رفتند ،حتی بالگردهای ما با وجود شیرودی وکشوری وبقیه پروازهایی در یک روز انجام می دادند که یک خلبان می‌تواند درک کند که در فضای کوچک جنگنده کبری چه فشاری‌که ادم تحمل نمی کند انهم با پرواز متوالی ورفت وبرگشت دریغ از پایین امدن از کابین تا به گردنت یک استراحت بدهی ،من خلبان نیستم ولی باید اعتراف کنم که مقایسه خلبانان ما با دشمن در دو موئلفه جدای ازهم قابل بررسی است ،اول ...ترس وخوف خلبانان عراقی از مرگ واعتقاد انها به کشورشان که جای تعمق دارد ،،دوم......خلبانان ما مستثنی از تفکر از جان گذشتگی برای کشور عاشق وطن ومردم ان بودند ،که اگر من این را بوضوح ندیده باشم وغرض ومرضی توی کارم باشد خدا مرا لعنت کند ،کلا همه ایرانیان اعم از مردم عادی تا بسیج وسپاه وارتش ،همه در یک مورد بخصوص ازجان گذشته کشور وناموسشان هستند خلبانان ما مستثنی از کیفیت جنگنده یک نخبه تمام عیار در نبردهای متنوع بودند ،محفظ کلام حتی ساختن یک افتابه به دست خودمان یک قدم روبه جلو است ،شاید دلایلی کارهای ما در بعضی جاها خوب پیش نرفته ولی تفکر خود اتکایی خودش اول واخر راهی است که روزی مارا به مقصد می رساند
  • مشیری IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    1 0
    شما میگید می‌سازیم ما هم میگیم بله می‌سازید مبارک باشه ، یکم هم از این تکنولوژی به ایران‌خودرو و سایپا هم بدید تا مشکل طراحی و ساخت موتور خودرو نداشته باشند بالاخص سایپا که شاهین ساخته موتور ندارن روش نصب کنه
    • افشین IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      2 0
      شما چرا موارد نظامی رو با تجاری قاطی میکنید؟ کجای این دو مدیریتی هم شکل دارند؟ البته برای،شاهین هم موتور هست. از سال دیگه یک موتور سه سیلندر با توانهاي متفاوت و توربو شارژ در کنار بقیه محصولات تولید میشه که از استاندارد بالا و مصرف پایین برخوردار هست. اگه خیلی علاقه دارید سرچ کنید اطلاعاتش هست.انواعش و میزان قدرت و میزان مصرف و برنامه تولید و تعداد همه در منابع مختلف هست. اما کلا خودرو سازی کمر بسته به ابرو بري از تمام صنعت کشور. باید نوع مدیریت در این واحدها عوض بشه و الباقی سهام دولتی واگذار بشه در بورس و رقابتی بشن .
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 2
    مرگ بر آمریکای جنایتکار
  • ۱۲۳۴ IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    3 1
    یه جوری میگید فانتوم انگار فانتوم بده خبر ندارید که بیش از نصف هواپیماهای ترکیه فانتوم و اف ۵ هست.و ۲۶۰ تا اف ۱۶ و جمعا حدود ۸۰۰ تا هواپیما. فانتوم اونا از ما هم بیشتره. آخه وقتی سواد ندارید چرا حرف میزنید
  • نصرت IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    3 0
    زنده باد ایران وایرانی.
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    4 4
    از جنگنده f5 بعنوان هواپیمای آموزشی واز f4 بعنوان هدف درمانورها وتست موشکهای پدافندی استفاده میشه
    • افشبن IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      2 0
      این فقط در آمریکا هست که از این جنگنده ها به این صورتیکه گفتيد و البته برخی هم تبدیل به پهپاد استفاده میشن.اما در دیگر کشورها مثل کره جنوبی ترکیه و ژاپن و خیلی های دیگه جنگنده رزمی هستند.
  • آرش CA ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 2
    درخشش خیره کننده
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    2 0
    نمی دانم کارایی جنگنده های ایران در جنگ واقعی تا چه اندازه هست. ولی باید به فکر نوسازی جنگنده ها باشیم. قطعا در برابر جنگنده های اف 16، 18،22 و 35 کارایی نخواهند داشت. فعلا بهترین جنگنده ی ما اف 14 تامکت هست که شاید بتواند در برابر آنها مقاومت داشته باشد.
  • رسول IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    3 3
    من موندم اف۴ چطور پرواز می‌ کنه بعد این همه سال
  • خداوردی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    2 1
    بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران زنده وپیروز باشید ای تیزپروازان ایران...
  • . IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    4 2
    میگن بخش سوختگی همه بیمارستان های آلبانی با این خبر پرشده
  • احمد بداهت IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 0
    خداعزتوطول عمربتمامی کسانیکه تلاش ودلسوزی کردندوبرای ایران عزیرمان جنگنده خریدند اماجدیت بیشتربخرج بدهیدوسوخو۳۵راهم خرید کنید خداخیرتون بده دلمون شادکردید
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 2
    رادار وایونیک مال ۵۰ سال پیشه کدام رادار اف۴ عوص شده جنگده اگه رادار خوب نداشته باشه بدرد نمیخوره
    • افشین IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      وقتیکه از چیزی،خبر ندارید بهتر نیست اینجوری مثل طلبکارها حرف نزنيد؟؟ سرچ کنید پروژه شهید دوران. تا متوجه برخی از تغییرات اويونيک از جمله رادار اف ۴ بشید.البته موارد محرمانه ای هم هستکه نميگن.ولی اینها رو به هر دلیلی که صلاح دونستند گفتند. ضمنا به تاریخ پروژه و ارتقا جنگنده توجه کنید تا متوجه بشید که چقدر از اخبار عقب هستید
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 0
    حداقل چهار تا عکس هنری از این فانتوم ها بگیرید حس نوستالوژیک بهمون بده! ژاپنم فانتوم داره هنوز خوب
  • سعید IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 0
    کی میخوادپای پای جنگنده جدید به ایران بازبشه دوستان عزیز انگار جی۱۰ یاسوخو۳۰جنگنده های لدی هستن انقد فک نکنید هرچی تولید غرب هستش خوبه همین اف۳۵فقط۹۰۸ ایراد اساسی داره که کمترکسی میدونه...
    • افشین IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 1
      کی گفته کسی از ایرادات اف ۳۵ خبر نداره. همه کسانیکه در عرصه ميليتاري مطالعه دارند ميدونند که خود آمریکاییها به بیش از ۸۰۰ مشکل فنی،و همچنین طراحی این جنگنده اعتراف کردند. که بدترينش عدم رادار گریزی این جنگنده هست. اما پدر تبلیغات بسوزه که با تمام این ایرادات باز هم همین اعراب مرتجع منطقه آب از دهنشون راه ميوفته براش.
  • Ismail IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    خدا قوت به همه نیرو های نیرو های مسلح ایران بزرگ ماشالله سلامت و موفق پیروز باشند و پسشرفتهای زیاد
  • جمشید سرباز زمان جنگ IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    2 0
    جوانان وخلبانان ومردان ایران برای حفظ تمامیت ارضی کشور وناموس ایران اعرقی دارن که پاش برسه باچوبدستی میجنگند نمیگذارن هیچ احدی به کشورعزیزما کوچکترین تعرضی کنه .مطمعن باش ید ایران ازلحاظ سلاح جنگی به اندازه کافی م جهز هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس