کد خبر 1288941
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۶
طرز تهیه مرغ کنتاکی خانگی

مرغ کنتاکی یکی از غذاهای مورد علاقه تمام افراد است که راحت و سریع آماده می‌شود.

به گزارش مشرق، مرغ کنتاکی را طبق دستور ما درست کنید و لذت ببرید.

مواد لازم برای مرغ کنتاکی:

پیاز: ۲ عدد

سیر: ۲ عدد

تخم مرغ: ۲ عدد

آرد سفید: ۱ پیمانه

چوب دارچین: ۱ عدد

سینه یا ران مرغ: ۶ تکه

آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده: به اندازه کافی

نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی

پودر سوخاری یا پودر کنتاکی: ۱ پیمانه

طرز تهیه و دستور پخت مرغ کنتاکی:

۱. ابتدا اگر پوست مرغ‌ها را نگرفته‌اید می‌گیرید و آن‌ها را می‌شوییم و در یک قابلمه‌ای ۴ لیوان آب می‌ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا بجوش بیاید. سپس مرغ‌ها را در آن قرار می‌دهیم و زمانی که مرغ‌ها را در آب جوش می‌گذاریم از جوش می‌افتد صبر می‌کنیم تا مجددا به جوش بیاید.

۲. با قاشق کف‌های روی آب را می‌گیرییم و بیرون می‌ریزیم و ۱ عدد از پیازها را نیز پوست می‌گیریم و می‌شوییم و داخل قابلمه می‌گذاریم، همچنین ۱ عدد از سیرها را پوست می‌گیریم و به همراه یک عدد چوب دارچین داخل مرغ می‌اندازیم.

۳. به مدت ۲۰ دقیقه اجازه می‌دهیم تا با حرارت ملایم مرغ نیم پز شود. مرغ نیم‌پز را از قابلمه خارج می‌کنیم و کنار می‌گذاریم تا سرد شود. سپس در کاس‌های مرغ‌ها را قرار میدهیم و سیر باقی مانده را پوست میگیریم و با رنده ریز رنده میکنیم

۴. ۱ عدد از پیازها را نیز پوست میگیریم و میشوییم و رنده درشت میکنیم. روی مرغ‌ها میریزیم و زعفران دم کرده را با آبلیمو روی مواد میریزیم و خوب زیر رو میکنیم دقیقا مانند زمانی که جوجه را میخواهیم طعم‌دار کنیم.

۵. روی کاسه را سلفون می‌کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال می‌گذاریم تا مرغ کاملا طعم‌دار شود. در یک کاسه پودر کنتاکی را می‌ریزیم یا می‌توانید از پودر سوخاری استفاده کنید و در کاسه‌ای دیگر آرد سفید را داریم و تخم مرغ‌ها را می‌شکنیم

۶. زعفران دم کرده روی آن می‌ریزیم و خوب هم می‌زنیم. سپس قلم مو آشپزی را داخل روغن زیتون می‌زنیم و بعد روی مرغ‌های خنک شده می‌کشیم تا کاملا آغشته به روغن شوند و بعد در کاسه‌ای بزرگ قرار می‌دهیم.

۷. در تابه‌ای روغن می‌ریزیم به میزانی که مرغ‌ها در آن تقریبا شناور باشند و روی حرارت کم می‌گذاریم تا داغ شود. تا داغ شدن روغن مرغ‌ها را ابتدا در آرد سفید کاملا می‌غلتانیم تا کاملا با آرد پوشیده شود بعد در تخم مرغ می‌غلتانیم.

۸. و در آخر در پودر کنتاکی (یا پودر سوخاری) می‌غلتانیم و در بشقاب می‌گذاریم سپس به مدت ۱۵ الی ۲۰ صبر می‌کنیم تا مواد خوب به خورد تکه مرغ‌ها برود. سپس در روغن داغ شده مرغ‌ها را به آرامی قرار می‌دهیم و حرارت را ملایم می‌کنیم تا در ۱۰ دقیقه در هر دو طرف مرغ‌ها سرخ شوند و آن وقت مرغ‌ها را در روی دستمال‌های که روغن را جذب می‌کنند قرار می‌دهیم و در دیس می‌چینیم و با سیب زمینی سرخ شده تزئین می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علي IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 0
    با اين همه منابع تصويري و فيلم هاي اموزشي اين مدل يكم عجيبه !!
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    این که همان مرغ بریان خرم آبادی خودمان است
  • خرم آباد IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    این که همان مرغ خرم آبادی خودمون هست
  • Fatemeh IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    خیلی خیلی خوب بود
  • BE ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    خیلی راحت و آسان و سریع السیر !
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    یک روش دیگر هم من بهتون می گم که خیلی ساده و راحته آقایونی که آشپزی هم بلد نیستن می تونن انجام بدن مرغ را تمیز کرده بشورید مزه دارش کنید یکم بمونه تو شکمشو با لیمو گوجه فرنگی باریکه فلفل دلمه ایی پر کنید با 2 تا سیخ چوبی همراه با ران ها ببندینش بگذارید روی فویل آلومینیومی که مثل کاسه ساختینش و آن آب مزه دار شده همراه پیاز و ... را چند قاشقی روش بریزید فویلو ببندین جمعش کنید چند تا هم سیب زمینی متوسط بشورید با همان پوست نصف کنید نمک بزنید تو فویل بپیچید داخل قابلمه ایی بگذارید که کفش 2 3 سانت نمک ریختین و از قبل 10 دقیقه گرم شده 2.5 ساعت بگذارید بمونه 20 دقیقه آخر کمی فویل را باز کنید روی سطح مرغ زعفران یا رنگ رعفران بمالید دوباره ببندین موقع میل کردن فویل را بنحوی باز کنید که آب مرغ داخل فویل حفظ بشه . یک غذای بسیار خوشمزه و راحت خواهید داشت مناسب مهمانی هم هست .
  • رضا IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    به عنوان کسی که در شعبه k fc مرغ کنتاکی چندین سال در امریکا کار کردم هیچکدام از این روشها برای درست کردن مرغ کنتاکی صحیح نیست البته نمیخوام بگم بد است اما نوع و روش اصلب نیست و هرکسی به سلیقه خودش میگه و اسمش را هم میگذاره مرغ کنتاکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس