مجلس نمایه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب یک ماده از لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، عناوین ۵ گانه «رتبه‌بندی معلمان» را تعیین کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز و در ادامه بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، با تصویب ماده ۳ این لایحه، عناوین پنجگانه رتبه‌بندی معلمان را تعیین کردند.

بر اساس این ماده که با ۱۱۷ رأی موافق، ۸۶ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید، عناوین رتبه‌بندی معلمان به این شرح تعیین می‌شود؛

«معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه های پنج گانه به ترتیب آموزش معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می‌گیرند. شرایط جذب، ارتقاء، توقف و تنزل رتبه در آیین‌نام رتبه‌بندی و ارتقاء معلمان تعیین می‌شود».

همچنین بر اساس تبصره این ماده «وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون، آیین‌نامه رتبه‌بندی و ارتقاء معلمان را بر اساس مفاد این قانون تعیین و به تصویب هیأت وزیران برساند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 1
    دانشگاه فرهنگیان بزرگترین خیانت به دهه شصتی ها بود، کسانی که پی علم رفتند بعد که می خواستند وارد آموزش و پرورش شوند گفتند باید وارد دانشگاه فرهنگیان بشوند
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 0
    پوپولیست شمایید... بقیه اداتون هم نمی تونن در بیارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس