کد خبر 1288253
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
ضرورت به‌روز شدن دوربین‌های مداربسته قدیمی

جانشین رییس پلیس پایتخت بر ضرورت به روز رسانی دوربین های مداربسته قدیمی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، دوربین‌های مداربسته علاوه بر نقششان در پیشگیری از وقوع جرم، تاثیر مهمی هم در کشف جرائم و دستگیری مجرمان دارند، تا جایی که همواره پس از وقوع جرائم مختلف کنترل دوربین های آن محدوده در دستور کار قرار می‌گیرد. با این وجود گاهی کیفیت پایین ضبط تصویر از سوی این دوربین ها و همچنین ظرفیت حافظه این دستگاه ها مشکلاتی را در شناسایی مجرمان ایجاد می‌کند.

سردار حمید هداوند، جانشین رییس پلیس پایتخت به همین موضوع اشاره کرد و گفت: کیفیت دوربین ها عامل بسیار مهمی است و به همین دلیل هم ما از صنوف، نهادها و حتی شهروندان می‌خواهیم که اگر از دوربین های قدیمی در مراکز تجاری، اداری و منازل خود استفاده کرده اند، سیستم آن را به روز رسانی کنند. 

هداوند این اقدام را به سود صاحبان صنوف، مشاغل و شهروندان توصیف کرد و افزود: قطعا اگر فناوری و تجهیزات این دوربین ها به روز شده باشد، نفع آن متوجه مالباخته نیز خواهد شد؛ چرا که امکان تشخیص چهره و شناسایی مجرمان راحت تر انجام خواهد شد و پلیس با سرعت بیشتری می تواند نسبت به کشف جرم اقدام کند. 

جانشین رییس پلیس پایتخت درباره آینکه آیا پلیس نیز تجهیزات و دوربین های خود را به روز کرده یا خیر؟ گفت: ما در مجموعه پلیس پایتخت به روز هستیم. همانطور که می دانید هوشمندسازی یکی از اولویت های پلیس است و ما هم در همین راستا بسیاری از تجهیزات خود از جمله دوربین ها را به تکنولوژی روز مجهز کرده ایم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس