کد خبر 1288195
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
دریافت دُز دوم واکسن ایرانی کرونا

دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت‌:در صورت طی شدن فازهای بالینی و تولید انبوه واکسن‌های داخلی، هلال احمر ظرفیت صادرات واکسن‌های داخلی را ابتدا به صورت اهدایی و سپس در قالب فروش در اختیار دارد.

به گزارش مشرق، محمد حسن قوسیان مقدم دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در مورد کمک به صادرات واکسن‌های داخلی گفت:امر مهمی که در این موضوع وجود دارد این است که ، ابتدا باید نسبت به طی شدن فازهای بالینی این واکسن ها و سپس تولید انبوه آن اطمینان حاصل کرد.

بیشتر بخوانید:

کرونا با واکسن نابود نمی‌شود/ پیک ششم در آبان می‌آید

وی ادامه داد: موضوع مهم بعدی این است که ابتدا باید این محموله‌ها به شکل اهدایی به دست کشورهای نیازمند به واکسن قرار گیرد، یعنی این‌ها باید از سوی دولت خریداری شده و در اختیار جمعیت هلال احمر ابتدا برای اهدا و سپس برای فروش قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

همه آنچه که باید در مورد «واکسن نورا» بدانید

وی در توضیح این موضوع گفت:به طور ویژه محموله‌های وارداتی واکسن سینوفارم حداقل به این شکل بود که ابتدا محموله اهدایی ۴۰۰ هزار دزی آ وارد کشور شد، این در شرایطی بود که محموله‌های اهدایی ۵۰ و ۲۰ هزار دزی واکسن‌های اسپوتنیک وارد کشور شده بود، به یکباره یک محموله بزرگ اهدایی از سوی صلیب سرخ این کشور وارد کشور شد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت:پس از ورود محموله اهدایی چین در فروردین ماه، دراردیبهشت ماه خرید واکسن و واردات آن از کشور چین در تعامل با صلیب سرخ این کشور از سوی جمعیت هلال احمر به طور رسمی انجام گرفت.

وی اظهار کرد:برای صادرات واکسن‌های داخلی با اتکا به ظرفیت جمعیت هلال احمر ابتدا باید این واکسن‌ها به مرحله تولید انبوه برسد و پس از اهدا محموله‌هایی به کشورهای همسایه و به طور کلی کشورهایی که جمعیت هلال احمر در آن پایگاه دارد و یا هر کشوری که نیازمند واکسن است امر صادرات و فروش آغاز شود.

وی در پایان گفت:اما به طور کلی این ظرفیت بازاریابی با توجه به فزونی کانال‌های ارتباطی از سوی جمعیت هلال احمر برای کمک به فروش واکسن‌های تولید داخل به کشورهای نیازمند واکسن با در نظر گرفتن تخفیفاتی برای آن‌ها وجود دارد؛ و هلال احمر می‌تواند از این پس در این پروزه نیز خدمت رسانی نماید.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • Ismail IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    3 0
    ان شالله پیشرفت های زیاد
  • كاظم IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    بانك صادرات هم از هلال احمر پشتيبانى ميكند وزارت صمت هم جايزه ميدهد ولى حق اقاى دكتر سعيد نمكى در اين ميان پايمال شد. ايشان اولين كسى بودند كه براى صادرات واكسن كرونا برنامه ريزى كرده بودند.
    • آشنا IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      0 0
      هنوز دير نشده ، در دولت اقاى رئيسى كه تاكنون مقامى منصبى بايشان نداده اند ايشان ميتوانند در بخش خصوصى در يكى از شركت هاى دارو سازى دوستان داروساز شان بخش صادرات باز كنند دارو و واكسن كرونا صادر نمايند. (من) كمك شان خواهم كرد.
  • عبدالله IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    هلال احمر از محدود سازماني هست كه مردم از او راضى راضى هستند و از خوشنامى بهره مند است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس