نا امنی خیابان‌های لندن برای نمایندگان مجلس انگلیس

چند روز پس از ماجرای قتل نماینده مجلس عوام انگلیس با سلاح سرد، وزیر مسکن این کشور نیز امروز (سه‌شنبه) از سوی گروهی معترض در مرکز شهر مورد تعرض قرار گرفت.

به گزارش مشرق، معترضان به طرح عمومی واکسیناسیون کرونا امروز مایکل گوو را که به تنهایی در حال قدم زدن در منطقه وستمینستر بود دوره کرده و مورد اهانت قرار می‌دهند. پلیس که مقر اصلی آن در منطقه وستمینستر قرار دارد بلافاصله وارد عمل شده و  وزیر مسکن را تا رسیدن به یک مکان امن اسکورت می‌کند.

این اتفاق درست چهار روز پس از آن رخ داد که دیوید امس نماینده ۶۹ ساله مجلس انگلیس در حین ملاقات با اهالی حوزه انتخابیه‌اش مورد سوء قصد قرار گرفت. ضارب چند ضربه به امس می‌زند و به گفته شاهدان همانجا منتظر می‌ماند تا پلیس او را دستگیر کند. پلیس می‌گوید "انگیزه‌ قتل به طور بالقوه این قتل را به اسلام‌گرایان افراطی مرتبط می‌کند."

امس دومین نماینده مجلس انگلیس است که در سال‌های اخیر مورد سوء قصد قرار گرفته است. پنج سال پیش 'جو کاکس ' نماینده مجلس انگلیس بر اثر جراحت ناشی از حمله با چاقو و تیراندازی به قتل رسید. او که در آستانه همه پرسی برگزیت از طرفداران ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا بود توسط یکی از عناصر گروه‌های راست افراطی مورد حمله قرار گرفت. 

در پی حادثه امروز کسی بازداشت نشد اما پلیس اعلام کرد که تصاویر گرفته شده را برای بررسی و شناسایی متخلفان بررسی خواهد کرد. سخنگوی نخست وزیر انگلیس هم رفتار معترضان را نفرت‌انگیز توصیف کرد و از پلیس خواست تا این حادثه را جدی تلقی کند.

وزارت کشور انگلیس قرار است به زودی طرحی را درباره افزایش تدابیر امنیتی نمایندگان مجلس ارائه کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    نماينده هاي انگليس احمقن! اگر مثل نماينده قاطع و انقلابي اصغر عنابستاني با محافظ و دنا پلاس شيشه دودي و از خط ويژه تردد مي كردند و سرباز يك لا قبايي كه مي خواست قانون رو اجرا كنه با يك سيلي انقلابي مي نواختند!الان امنيت كامل داشتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس