باج خواهی ۱۷ میلیون دلاری آدم ربایان هائیتی برای رهایی گروگان ها

هم زمان با تداوم تلاش های نومیدانه برای حفظ جان شماری از مبلغان مسیحی که بیشترشان شهروند آمریکا هستند گروه تبهکار در هائیتی خواستار دریافت مبلغ ۱۷ میلیون دلار باج برای رهایی گروگان هایشان شده اند.

به گزارش مشرق، وزیر دادگستری هائیتی واقع در حوزه دریای کارائیب گفته که این تبهکاران خواستار دریافت یک میلیون دلار باج برای رهایی هر یک از این افراد و در مجموع ۱۷ میلیون دلار برای رهایی همه اعضای این هئیت مذهبی متشکل از ۱۶ آمریکایی و یک کانادایی شده اند.

تصور می شود ۱۷ عضو یک سازمان تبلیغی مسیحی مستقر در اوهایوی آمریکا، روز شنبه به وسیله گروه تبهکاری "۴۰۰ ماووزو" در حومه پورتوپرنس پایتخت هائیتی ربوده شده باشند.

شهروندان هائیتی روز دوشنبه برای اعتراض به بحران های چندگانه ای که بر کشورشان چنگ انداخته مانند آدم ربائی های خشونت بار، زمین لرزه مرگبار، ترور رئیس جمهوری کشورشان در تابستان گذشته  و از همه مهم تر فقر و گرسنگی مفرط، به خیابان ها آمدند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز روز یکشنبه به نقل از مقامات امنیتی هائیتی نوشت: ۱۷  مبلغ مذهبی مسیحی آمریکایی روز شنبه به همراه اعضای خانواده شان شامل چند کودک، هنگام ترک یک یتیم خانه توسط یک گروه تبهکار در پورتوپرنس پایتخت این کشور ربوده شده اند.

هائیتی سال هاست که در وضعیت ناآرامی سیاسی بسر می برد و ربوده شدن افراد فقیر و ثروتمند به یک نسبت، امری عادی و هشدار دهنده است اما حتی در کشوری که بی قانونی گسترده رواج دارد، آدم ربایی یک گروه بزرگ از آمریکایی ها به دلیل شگفت آور و غیرمنتظره بودن، مقامات این کشور را بهت زده کرده است.

پورتوپرنس پایتخت هائیتی شاهد افزایش خشونت است به گونه ای که بر اساس برخی گمانه زنی ها، گروه های تبهکاری بر نزدیک به نیمی از این شهر تسلط دارند.  امنیت در این کشور به دلیل فروپاشی سیاسی تضعیف شده و درخواست ۲ سال پیش معترضان به فساد گسترده، برای کناره گیری جوونل موئیز رئیس جمهوری،  این کشور را فلج کرد.

ناآرامی سیاسی در هائیتی با ترور رئیس جمهوری این کشور در منزل مسکونی اش در ژوئیه گذشته تشدید شد. با کشته شدن او تعداد معدودی از مقامات باقی مانده با یکدیگر برای تسلط بر دولت درگیر شده اند و یکدیگر را به دست داشتن در این توطئه متهم می کنند.

ربوده شدن مبلغان مذهبی آمریکایی یک روز بعد از تمدید ماموریت شورای امنیت در هائیتی در رای گیری نشست روز جمعه انجام شد. با اینکه بسیاری از مردم هائیتی از آمریکا خواسته اند سربازانی را برای ایجاد ثبات در این کشور اعزام کند، اما دولت جو بایدن تمایلی به اعزام نیرو ندارد.

برخی از نقاط پایتخت مانند مکان رخ دادن این آدم ربایی اخیر، به قدری خطرناک شده که بسیاری از ساکنانشان، گریخته اند و خالی از سکنه شده است. بسیاری از خیابان ها به محاصره باندهای تبهکار و گانگستر درآمده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس